Шест риска пред маркетинговата автоматизация, от които да се пазите

Шест риска пред маркетинговата автоматизация, от които да се пазите

Ако искате да развиете бизнеса си — и да го направите бързо и ефективно, маркетинг автоматизацията е задължителна. С правилните инструменти и в правилния контекст можете напълно да премахнете ръчните усилия от уравнението и да си спестите време и пари, като в същото време подобрите последователността и ефективността.

Независимо дали се интересувате от увеличаване на ефективността или просто искате бюлетините ви да се разпращат навреме, инструментите за автоматизация на маркетинга могат да ви помогнат да постигнете целите си, пише entrepreneur.com.

Въпреки това, има някои големи рискове, които ще трябва да имате предвид, когато автоматизирате маркетинговите си дейности.

Автоматизирате грешните процеси

Роботите и компютрите са изключително добри в това, което им казваме да правят. Проблемът е, че ко им кажем да направят нещо неправилно или неефективно, те ще следват нашите инструкции прилежно.

Ако съставите шаблон, който не изглежда професионално, или ако напишете текст, който не е убедителен, никаква автоматизация няма да може да спаси кампанията ви. Прекомерната автоматизация може да затрудни улавянето на недостатъците и грешките в маркетинговите материали, които изпращате.

Използване на грешни инструменти

Има много инструменти за маркетингова автоматизация и не всички от тях са еднакво полезни, за да помогнат на вашия бизнес да спести време и пари. Проблемните инструменти за маркетингова автоматизация обикновено попадат в една от трите категории:

-Несигурни са. Ако вашият инструмент за маркетингова автоматизация не е защитен, не можете да го използвате спокойно. Не искате вашите конкуренти да шпионират стратегиите ви, нито личната информация на вашите клиенти да изтече. Съответно сигурността трябва да бъде един от вашите основни приоритети.

-Ненадеждни са. Някои приложения за маркетингова автоматизация са ненадеждни и не успяват да изпълнят основните си обещания. Ако приложението не работи или не прави това, което обещава, то по същество е безполезно за вас.

-Скъпи са. Може също така да попаднете на инструменти за маркетингова автоматизация, които работят изключително добре и са лесни за използване, но може да струват много повече пари, отколкото си струват. Ако в крайна сметка надплатите за маркетинговите си инструменти, ефективността на разходите на цялата ви кампания може да намалее.

Звучат като робот

Автоматично генерираният текст и автоматизираните имейли могат да бъдат чудесни начини да спестите човешки усилия и да поддържате комуникация с клиентите си. Трябва обаче също така да признаем, че прекомерната автоматизация се издава, защото звучи точно като робот.

Ако цялото ви съдържание се генерира автоматично и ако просто следвате формули и шаблони, клиентите вероятно ще се усъмнят във вашата искреност или ще приемат лошо вашите съобщения. Не можете да разчитате на автоматизацията толкова много, че да компрометирате вашата креативност и оригиналност.

Спамите клиентите си

Маркетинговият спам все още е проблем. Повечето потребители получават десетки, ако не и стотици, маркетингови имейли всеки ден. Автоматизацията улеснява изпращането на хиляди или дори милиони съобщения до вашите контакти, но по-големият обем не винаги е нещо добро.

Ако твърде често изпращате съдържание на клиентите си, както и на хора, които не се интересуват от бранда ви, в крайна сметка може да бъдете отбелязани като спам, което да навреди на репутацията ви и да доведе до спад в продажбите ви.

Лоши шаблони

Ефективността често е нещо добро, но понякога може да ни хване в капан в позиция, която ни пречи да правим иновации. С течение на времето вашите усилия за автоматизация на маркетинга могат да ви дадат усещане за самодоволство, че сте в състояние постоянно да достигате до аудиторията си и да постигнете определен резултат, като следвате определена формула.

Ако обаче твърде много се придържате към такива формули, никога няма да експериментирате и няма да достигнете пълния си потенциал.

Прекалено големи разходи

Това е проблем, пред който са изправени всички предприемачи и търговци. Обичайно е да жадувате за нови маркетингови приложения и системи, които обещават да умножат резултатите ви. И в много случаи добавянето на нови приложения и ресурси към вашия арсенал би било нещо добро.

Възможно е обаче да се окажете със силно изчерпан маркетингов бюджет и раздути месечни разходи, които не отразяват колко стойност извличате от вашите инструменти за автоматизация.

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.