Шест основни предизвикателства пред имейл маркетинга и как да ги преодолеете

Шест основни предизвикателства пред имейл маркетинга и как да ги преодолеете

Имейлът е ефективна и достъпна маркетингова тактика. Внедряването на имейл маркетинг е лесно благодарение на съществуващите имейл шаблони и платформи, които позволяват сегментиране на списъците с абонати и проследяване на резултатите.

Имейлът позволява предоставянето на персонализирано съдържание въз основа на историята на покупките на клиентите и ангажираността на потенциалните клиенти и дава възможност за директен отговор на офертите.

Като всички маркетингови канали и имейлът поставя някои предизвикателства, пише business.com. Медията обобщава общо шест.

Да спечелите нови абонати е трудно

За да се изпращат имейли на хората законно, то те трябва да са регистрирани в имейл списъците. Ако дадена компания закупи готов списък с имейли и го използва в кампания, то много от имейлите ще бъдат маркирани като спам и директно отхвърлени от мейл клиентите на абонатите.

Изключително важно е бизнесът да създава органично базата си с имейли, дори ако това отнема време.

Най-добрият начин да спечелите нови абонати е да обясните предимствата на включването във вашия списък. Обосновете стойностното си предложение, за да отговорите на основните притеснения на хората - например че ще им пращате персонализирани оферти, които няма да намерят никъде другаде.

Уведомете хората точно защо трябва да се абонират за вашите имейли и как вашите имейли ще им бъдат от полза. Привлечете ги, като улесните регистрацията, популяризирате имейл абонамента си с изскачащо поле на сайта, насърчавате споделянето, предлагате стимули.

Увеличаването на процента отворени имейли не е лесно

Средният процент отворени имейли е около 21%, според Mailchimp, но има разлики в дела на отворените имейли между различните индустрии.

Тъй като непрочетеният имейл не носи никаква полза за бизнеса, увеличаването на процентите на отворени имейли ще подобри като цяло имейл кампаниите.

При имейл кампании използвайте кратки и атрактивни теми. Използвайте A/B тестване, за да видите кои теми са най-завладяващи, както и персонализирани теми. Според данните на Campaign Monitor получателите са с 26% по-склонни да отварят имейли с персонализирани теми.

Използвайте задействащи събития за изпращане на имейли. Например при регистрация в списък с имейли изпратете имейл за добре дошли. При изоставяне на количка изпращането на няколко последващи имейла може значително да подобри продажбите. Според Moosend 45% от имейлите за изоставена количка са отворени и близо 11% от тях са завършили продажбата.

Спамът обрича кампанията и продажбите

Завладяващ имейл с интересна тема няма да има значение за нито една компания, ако всичките имейли се озовават в папката за спам. Преминаването на спам филтъра винаги е било огромно предизвикателство за имейл маркетинга. Освен това пълните входящи кутии и несъществуващите имейл адреси също създават проблеми с изпращането на съобщенията.

Когато степента на доставка на имейлите е ниска, това може да означава, че интернет доставчиците ви блокират. Това е равнозначно на загуба на време, пари и усилия.

Можете да предприемете няколко стъпки, за да подобрите степента на доставка на вашите имейли. Избягвайте спам думи - типичните филтри за нежелана поща търсят думи и фрази като "купете", "пари", "спечелете $", "спестете $", "разпродажба", "абонирайте се", "правете $", "кликнете, " "безплатно", "пробна версия", "цена", "евтино", "награда" и подобни.

Почистете списъка си с контакти. Въпреки че не можете да направите много за пълните входящи кутии, можете да увеличите процента на доставка, като премахнете неактивните контакти. Използвайте имейл анализи, за да намерите контакти, които никога не отварят имейлите ви или не се ангажират с уебсайта ви. Изтрийте тях.

Потвърдете имейлите на потребителите. За да подобрите точността на имейл адреса, добавете допълнителна стъпка към процеса на включване, като поискате от абонатите да въведат своята имейл информация два пъти или да потвърдят своя имейл адрес чрез имейл за потвърждение.

Също така редовно актуализирайте базата си с контакти.

Задържането на имейл абонати е от решаващо значение

Добавянето на нови абонати в списъка с имейли е важно, но е нужно да се следят и отписванията.

Вашите абонати натискат ли редовно връзката за отписване? Ако е така, може да има проблем с вашето съдържание, честота на публикуване и уместност. Ако имате куп активни абонати, струва си да положите всички усилия, за да ги задържите.

Най-добрият начин да запазите настоящите си абонати е като изпращате подходящи имейли до правилната аудитория. Затова сегментирайте списъка си въз основа на различни критерии, важни за бизнеса. Насочвайте различни имейли към всеки от сегментите, така че да отговорите на нуждите и желанията на съответните клиенти.

Ангажирайте отново неактивните клиенти. Съживете списъка си с имейл маркетингова стратегия за повторно ангажиране, за да привлечете най-малко активните си абонати. Ако не реагират, обмислете изтриването им.

Преразгледайте и съдържанието. По-голямата част от него трябва да бъде информационно и социално - например отваряне на нови магазини, новости за индустрията, пожелания за празници и т.н. По-малка част от съдържанието трябва да е промоционално.

Ниските честоти на кликване потапят кампаниите

Друго водещо предизвикателство за имейл маркетинга е подобряването на честотата на кликване (CTR) на имейлите и поддържането на постоянен брой кликове. Дори ако получателите отворят имейлите ви, това не означава, че ще прочетат съдържанието ви и ще кликнат върху връзките вътре. Ако не кликват, нямате добри шансове да ги превърнете в плащащи клиенти.

Вашите ниски CTR може да са резултат от незаинтересовани абонати.

Можете да привлечете кликове с видео съдържание в имейлите, тъй като то е по-ангажиращо. Campaign Monitor казва, че добавянето на видеоклипове към вашите маркетингови материали може да повиши CTR с 65%.

Използвайте изображения и включете анкети, връзки за споделяне в социалните мрежи и бонуси за абонати, за да подобрите ангажираността.

Важна е и оптимизацията на имейлите за мобилни устройства.

Трудно се постига измерима възвръщаемост на инвестициите

Измерването на ROI в дигитален маркетинг не е лесно. Дори да забелязвате увеличение на CTR, дали това увеличава реализациите или потенциалните клиенти?

Маркетингът със затворен цикъл може да помогне за постигане на измерима възвръщаемост на инвестициите за разрешаване на предизвикателствата на имейл маркетинга. С маркетинга със затворен цикъл вие ще следвате абонат от първата точка на контакт (посещение на вашия уебсайт) до окончателното му превръщане в плащащ клиент чрез бисквитки на уебсайта и вътрешни комуникации.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.