Ръстът на дигиталната реклама ограничава спада на българския рекламен пазар през 2020 г. до 1,4%

Ръстът на дигиталната реклама ограничава спада на българския рекламен пазар през 2020 г. до 1,4%

Българският рекламен пазар отчита спад от 1,4% през 2020 г. Спадът е минимален спрямо 2019 г., въпреки световната пандемия от COVID-19, което се дължи основно на инвестициите в дигитална реклама.

Това пише в доклад на Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА).

Данните представят оценка на нетните инвестиции в основните медийни канали и не включват инвестициите в създаването и производството на рекламни формати.

Данните за инвестиции в дигиталните медии се базират на прогнозата, направена от IAB България, уточняват от асоциацията.

Инвестициите в реклама през 2020 г. достигат 455 млн. лева, показват данните.

През 2021 г. се очаква общите разходи за реклама да възстановят и надвишат нивата от 2019 г., като достигнат близо 502 млн. лева, посочва се в доклада.

Телевизионният пазар отчита 5% спад през 2020 г. спрямо 2019 г., но за тази година се очаква 9% ръст, който ще се ускори до 11% през 2022 г.

Рекламата в дигиталните медии отчита ръст от 17%, който се очаква да се забави до 13% през тази година и да се стабилизира на 12% през 2022 г.

Най-силен спад през 2020 г. отчита кино рекламата предвид пандемията - 48%. Очаква се възстановяване през тази година и ръст от 10%.

Рекламата в пресата се свива с 25%, като се очаква през тази година спадът да се забави до 10%, а през следващата - до 7%.

При радио рекламата през миналата година е отчетен спад от 6%, а за тази година се очаква ръст от 7% и 8% през 2022 г.

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.