Българската асоциация на PR агенциите (БАПРА) обяви петнадесетото издание на наградите BAPRA Bright Awards 2025. Темата на годишния конкурс, който цели да отпразнува успехите на агенциите и техните клиенти, е "PRоменяме се, светът също".
Светът се променя с главозамайваща скорост, а това изисква и PR професията да се адаптира към динамичните бизнес и комуникационни предизвикателства.
Формата за кандидатстване е отворена от 28 ноември 2024 г. до 31 януари 2025 г. (за ранно записване) и до 14 февруари 2025 г. (за късно записване). Кампаниите, с които агенциите и бизнесите могат да кандидатстват, следва да са проведени в периода март 2024 г.- януари 2025 г. Конкурсът е отворен както за членове на БАПРА, така и за други PR и комуникационни агенции и вътрешни отдели на кампании, за които има изведени отделни категории.
Списък на всички основни и специални категории, в които вътрешни отдели на компании могат да участват самостоятелно, както и големите награди на BAPRA, може да намерите тук: https://bapra.bg/2025/kategorii/.
"Годишните награди BAPRA Bright Awards е затвърждаване на успешните и въздействащи PR кампании на агенциите и техните клиенти. С темата "PRоменяваме се, светът също" акцентираме върху това колко много PR професията се промени и разви през годините като услуги, възможности и адаптация към новата бизнес, потребителска и технологична реалност. Наградите са момент, в който можем да анализираме успеха и поставим следващи стъпки за развитие, защото нагласите на хората продължават да се променят и целите на бизнесите стават все по-прецизни", коментира Ива Григорова, директор PR бизнес на MSL, част от Publicis Groupe България, и председател на БАПРА за 2024-2026 г.
"Насърчвам всички колеги от бранша да покажат своите интересни, добри и успешни кампании, за да продължат да бъдат пример за това колко много PR индустрията е значима за бизнеса на клиентите ни", допълва Ива Григорова.
Пълните условия и критерии за участие, срокове и такси са описани на сайта на наградите: https://bapra.bg/2025/instrukcii/.
Конкурсът се журира от опитни международни експерти в комуникациите и маркетинга. В напълно обновения състав на журито тази година се включват: Агнес Шоке, главен изпълнителен директор на Open Communications; Аугунг Сантосо Онгко, директор партньорства, стратегии и инсайти в RICE; Александра Грос, член на управителния съвет на Fink & Fuchs; Алисън Кларк, бизнес съветник в Alison Clarke Consulting; Андраш Станислав, председател на ICCO; Андреа Корнели, главен оперативен директор и директор иновации в SEGNewgate; Бернардо Елис, консултант по проучвания и разузнаване в социалните мрежи; Кристина Фосгард, главен изпълнителен директор на Netprofile; Чренгета Росу, главен изпълнителен директор на Romanian Public Relations Companies" Club (PRCC); Димитрис Ролиас, главен изпълнителен директор на Out of the Box; Ердем Кох, основател на Erdem Koch Consulting; Гирих Балахандран, основател на On Purpose; Хемант Гоул, декан на School of Communications; Ига Вилчинска-Зигадлевич, вице президент на Polish PR Association и ръководител Public Affairs в Graylink; Инди Селвараджа, главен творчески директор за глобалните пазари в Ketchum; Джона Бърк, главен изпълнителен директор на AMEC; Джулиан Боулдинг, основател и президент на NetworkOne; Юрген Ганголи, управляващ директор на The Skills Group и партньор в Team Farner; Керем Айертман, главен изпълнителен директор на Communication Partner; Ларс Воадеш, главен изпълнителен директор на групата PRecious Communications; Мадлен Николаос, главен маркетинг директор на Hexagon AB; Мануел Хютл, главен изпълнителен директор на Milk & Honey PR; Мариан Блумберг, консултант стратегически комуникации в UNDP; Мери Ньоки, главен изпълнителен директор на Glass House PR; Масимо Морикони, президент на ICCO и управляващ директор на Omnicom PR; Мат Снодграс, маркетинг директор в Swapcard; Нийл Клайнър, управляващ директор на Movement; Озге Узун, председател на борда на директорите на IDA; Патрик Шрьобер, управляващ партньор на Pram Sonsulting; Пепита Новак-Аделман, директор бизнес развитие за EMEA в Ketchum; д-р Рето Вилхелм, управляващ собственик на Raw Consulting; Себастиан Щепак, главен изпълнителен директор на MSL CEE; Саймън Гебауер, главен търговски директор на Observer; Верослава Новосилна, собственик на Wtech PR; Виорика Роска, председател на Romanian PR Association; Владимир Бистров, управляващ партньор на Bison & Rosen; Зофия Лакатош, главен изпълнителен директор на Emerald PR.
Повече информация за журито може да намерите в секцията на сайта: ttps://bapra.bg/2025/zhuri/.
Председател на международното жури през 2025 година е Боаз Палди, главен творчески директор на United Nations Development Programme.
В края на месец март 2025 г. ще се проведе церемонията по награждаване на успешните проекти в BAPRA Bright Awards!
Партньори на наградите тази година са международния конкурс Symbol Creative Awards, които отличават иновацията и креативността в сферите на маркетинга, рекламата и комуникациите, БАКА, IAB България, EACD България, АСКО и BESCO.
Медийни партньори са Капитал и dnevnik.bg, 24 Часа, Darik Business Review, сп. Enterprise, сп. Мениджър, сп. Твоят бизнес, сп. BGlobal, b2bmedia.bg, InfluencerMedia.bg, Boulevardbulgaria.bg, RedLink.bg.
За допълнителна информация относно наградите, процедурата за кандидатстване и оценяване се свържете с нас на office@bapra.bg.