Пазаруване на живо: Популярна и ефективна практика в онлайн търговията

Пазаруване на живо: Популярна и ефективна практика в онлайн търговията

Предаването на живо се превърна в критичен компонент на стратегиите за електронна търговия за марки по целия свят и има защо.

Живото излъчване позволява на клиентите да задават въпроси и да получават отговори в реално време, което може да им помогне да вземат по-информирани решения за покупка. То предлага и възможност брандовете да покажат продуктите си по автентичен начин и да изградят по-силна връзка с клиентите.

Все повече международни лейбъли приемат търговията на живо в стратегиите си през 2023 г., защото има положително въздействие върху продажбите, пише thefastmode.com.

Предаване на живо: промяна на играта за бизнеса

Пазарните данни показват, че видеото на живо се е превърнало в мощен инструмент за бизнесите, които искат да се свържат с аудиторията си, да изградят доверие и лоялност и да увеличат продажбите си онлайн. Според доклад на Coresight Research глобалните продажби от търговия на живо се очаква да достигнат 171 милиарда щатски долара през 2023 г. спрямо 60 милиарда щатски долара през 2019 г.

Една от причините за ръста е промяната в потребителското поведение към пазаруване онлайн и чрез видео на живо. Пандемията ускори тази тенденция.

Според проучване на Nielsen 60 процента от потребителите са увеличили честотата си на онлайн пазаруване от началото на пандемията. Същевременно видеото на живо предлага ниво на интерактивност и непосредственост, което традиционните маркетингови методи не предлагат.

Ползите от интерактивната и ангажираща електронна търговия са многобройни. Предаването на живо позволява на клиентите да задават въпроси и да получават отговори в реално време, което може да им помогне да вземат по-информирани решения за покупка. Освен това предлага на марките възможността да покажат продуктите си по автентичен начин и да изградят по-силна връзка с клиентите си.

Еволюция на онлайн търговията

Всеки ден се появяват нови технологии и тенденции в електронната търговия. Брандовете, които са на гребена на вълната и изпреварват тенденциите, вероятно ще успеят в дългосрочен план.

Оттук насетне можем да очакваме да видим по-усъвършенствани и завладяващи изживявания при живи излъчвания с търговска цел, с по-интерактивно и ангажиращо пазаруване. Растежът на социалната търговия извън Китай означава, че платформите за електронна търговия трябва бързо да внедряват и предоставят решения на търговците и брандовете.

Пазарните данни показват, че оптимизирането на производителността на видеото е от съществено значение за осигуряване на безпроблемно изживяване. Според доклад на Conviva зрителите се отказват от живо излъчване, ако зареждането му отнеме повече от четири секунди. Оптимизацията на видео плейъра гарантира, че излъчването се представя с възможно най-доброто качество на клиентите, независимо от тяхното устройство или интернет връзка.

Данните от първа страна също са жизненоважен компонент на успешната стратегия за електронна търговия. Пазарните данни показват, че персонализирането е от съществено значение за осигуряване на безпроблемно пазаруване. Способността да се предлагат правилните оферти на купувачите в точния момент означава по-добър размер на кошницата.

Предимства от пазаруването на живо

Influencermarketinghub.com обобщава няколко основни предимства, които носи търговията на живо.

По-добра ангажираност. Предизвикателство е да направите така, че съдържанието ви да изпъква в целия поток от информация. Вашите клиенти са постоянно бомбардирани с реклами. Марките трябва да поддържат аудиторията си ангажирана и да ѝ предоставят персонализирани изживявания. Видеосъдържанието определено има по-висок процент на ангажираност - хората са два пъти по-склонни да споделят видео съдържание. Пазаруването на живо също позволява на потребителите да разговарят с вас в реално време. Тези фактори трябва да се вземат предвид, ако искате по-високи нива на ангажираност, които ще доведат до повече продажби.

Бързо нарастване на продажбите. Добре направено събитие за пазаруване на живо може да изложи вашия продукт и марка пред множество хора само за няколко минути. И когато вашите зрители се наслаждават на това, което виждат, те най-вероятно ще поканят други да се присъединят.

Познаваемост на марката. Трябва да се представите пред целевата си аудитория, ако искате ефективно да изградите информираност за марката. Точно за това са добри мрежите за пазаруване на живо. Има по-голям шанс публиката ви да ви запомни, ако ви опознае чрез интерактивния характер на живото излъчване. Ако искате да направите нещата още по-добри, нека инфлуенсър или знаменитост да бъде домакин на вашето събитие за пазаруване на живо. Това може да ви помогне да направите бизнеса си популярен сред клиентите и да подобрите разпознаваемостта на марката.

Импулсивно пазаруване. Да накарате клиентите да купят нещо импулсивно е добре за бизнеса. За да се случи това, трябва да ги потопите напълно в дигиталното пазаруване. Пазаруването на живо помага за задействането на импулса. Публиката ще види всеки друг в предаването на живо, който купува продукт. Допълнителен стимул би била и някаква отстъпка до изтичане на събитието на живо.

Ако искате да научите повече за развитието на онлайн търговията, новостите в социалната търговия, приложението на изкуствен интелект в сектора и персонализацията - регистрирайте се за eCommerce Summit 2023! Конференцията ще се проведе на 4 октомври. Вижте повече за събитието тук!

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.