Осем показателя за управление на онлайн общности, с които да оцените техния растеж

Осем показателя за управление на онлайн общности, с които да оцените техния растеж

KPI (ключови показатели за ефективност) са неразделна част от измерването на успеха на всяка бизнес цел. От оценка на това колко ефективен е бизнес телефонът за малкия бизнес до наблюдение на успеха на кампания в социалните медии, KPI предоставят на бизнеса показатели за измерване на това, което са постигнали по пътя от точка А до точка Б за определен период от време.

Можете да зададете годишни или тримесечни цели за вашия бизнес и след това да използвате седмични KPI, за да проследявате напредъка към постигането на тези цели, пише customerthink.com.

Дигиталните търговци все повече използват растежа на онлайн общностите, за да повишат осведомеността за брандовете. Въпреки че онлайн общностите са чудесен маркетингов инструмент за бизнеса, имате нужда от KPI, за да измерите тяхната ефикасност и да получите максимална стойност от тях.

Какво е онлайн общност?

Онлайн общността е платформа, създадена от бизнес, където онлайн потребителите - често съществуващи клиенти, могат да обсъждат и анализират бранда с други потребители. Те могат да задават въпроси, да публикуват рецензии и да водят дискусии относно продуктите и услугите, предлагани от марката.

Онлайн общности могат да бъдат създадени в популярни социални медийни платформи като Facebook или в платформа на частна общност.

Основната цел на онлайн общността е да повиши ангажираността на клиентите и да повиши осведомеността за марката. Това е най-близкото нещо до това да имате свой личен фен клуб.

Онлайн общностите могат също да улеснят клиентите да се "самообслужват", защото им дават отговори на въпросите, които имат, без да се налага да се свързват с обслужването на клиенти на съответната компания. Това спестява време и ресурси за бизнеса.

Онлайн общностите са чудесна платформа за провеждане на пазарни проучвания и разработване на нови продукти. Чрез онлайн общности получавате достъп до обратната връзка от клиентите, както и до нови идеи.

Онлайн общностите изграждат лоялност към марката. Лоялните клиенти стават говорители на вашата марка и активно я рекламират пред нови клиенти. Ето защо е важно да управлявате ефективно вашата онлайн общност. Задаването на правилните KPI ви помага да наблюдавате последователния растеж на вашата онлайн общност и да оптимизирате нейната стойност.

KPI за управление на общността за осигуряване на постоянен растеж

Преди да зададете KPI за управлението на вашата онлайн общност, запитайте се какви са вашите дългосрочни цели и след това определете показателите, от които се нуждаете, за да измерите напредъка.

Медията обобщава осем основни показателя, които можете да наблюдавате, за да оцените растежа на вашата онлайн общност.

Брой уникални влизания. Важно е, докато изучавате показателите на онлайн общността, да правите разлика между общия брой влизания и броя на уникалните влизания. Първият представлява общият брой пъти, в които членовете са влизали в платформата на вашата общност. Уникалното влизане обаче показва различните хора, които влизат по различно време. Този показател ви показва кои потребители влизат само няколко пъти месечно и кои потребители влизат ежедневно. Това е полезна информация, която ви помага да промените стратегията си за съдържание, за да привлечете и насърчите членовете да продължат да се ангажират с вашата марка.

Различни типове членове. Всяка онлайн общност има комбинация от различни типове членове. Някои творци активно създават ново съдържание, което стимулира ангажираността на други потребители. Например член, който използва хоствани VoIP телефонни системи, пише публикация на вашата платформа на общността за това как фирмите могат да увеличат броя на свързаните обаждащи се. Тази публикация подканва друга категория членове - сътрудници - които активно я коментират. Друга категория консумира съдържанието, споделено в общността, но не е задължително да коментира или да участва активно в общността. Това са консуматорите. И накрая, има неактивни членове, които не се ангажират с нищо в общността. Проследяването на броя на всеки от тези типове членове предоставя ценна информация за вида на съдържанието, което получава максимална привлекателност.

Разходи за потенциален клиент и общ брой потенциални клиенти. Един от най-важните показатели, които трябва да имате предвид за проследяване на успеха на вашата онлайн общност, е общият брой генерирани потенциални клиенти. Този KPI е пряка мярка за това колко ефективна е била вашата програма за управление на общността. В допълнение към генерирането на потенциални клиенти, друг важен KPI е вашата цена на потенциален клиент. Това е разходът за конкретна инициатива и броя на потенциалните клиенти, генерирани от нея. Важно е да се отбележи, че цената за потенциален клиент може да бъде различна в различните платформи, особено в различните канали на социални медии.

Брой нови членове. Очевидно е, че за да развиете вашата онлайн общност, трябва да привличате нови членове. Проследяването на броя на новите регистрации, които получавате всеки месец, е добър KPI, за да оцените растежа и скоростта му. Обичайно е за фирмите да изпитат скок в новите регистрации в първите дни. Тези числа обаче намаляват с времето. Ако забележите значителен спад в записванията на нови членове, трябва да оптимизирате тактиката си и да работите върху нови начини за растеж и ангажиране на вашата общност.

Уеб трафик от вашата общност. Една от основните цели на онлайн общността е да привлече трафик към вашия бизнес уебсайт. Ако забележите увеличение на вашия уеб трафик след конкретна инициатива за ангажиране във вашата онлайн общност, ще знаете, че програмата е била успешна.

Обем на ангажираност. Проследяването на показателите за ангажираност във вашата онлайн общност предоставя ценна информация за това как членовете на общността реагират на вашето съдържание. Броят на коментарите за публикация, броят на повторните споделяния и ретуитовете са различни видове показатели за ангажираност. Коментарите са особено важен показател за измерване на ангажираността. Те представляват активна ангажираност от членове на общността, потвърждаващи интереса им към вашата марка. Положителните и отрицателните коментари са форми за обратна връзка, които предоставят свежи гледни точки, за да подобрите своя продукт или услуга.

Време на страницата. Това е полезен KPI за управление на общността, който проследява колко време членовете прекарват на вашата платформа. Колкото по-дълго член прекарва в четене на вашите публикации и дискусии, толкова по-вероятно е да оценява положително бранда ви. Този показател обаче може да бъде проследен само в собствена платформа на общността на компанията. Много е трудно да се измери това на конвенционална платформа за социални медии.

Коефициент на преобразуване. Крайната цел на генерирането на потенциални клиенти е те да бъдат преобразувани в реални такива. Един от ключовите KPI за управление на онлайн общност е проследяването на броя реализации, извършени чрез платформата на общността. Някои платформи вероятно ще имат по-добри проценти на реализация от други.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.