Ориентираният към човека маркетинг е критичен в ерата на изкуствения интелект

Ориентираният към човека маркетинг е критичен в ерата на изкуствения интелект

2023 г. беше годината на революционните технологии. ChatGPT влезе във фокуса на обществеността, а все повече разработчици представят AI бизнес инструменти за подобряване на ефективността на бизнес операциите.

Точно както бизнесът преразглежда своите финанси в края на годината, това е чудесен момент за "нулиране" и на маркетинговата стратегия. Сега е моментът да се въведат технологиите в маркетинговата стратегия, а тя самата да се фокусира върху хората, пише онлайн медията success.com.

Инструменти като ChatGPT и DALL-E ни дават възможност машините да създават почти всичко, което пожелаем. Ето обаче и едно предупреждение: AI може да помогне, но абсолютно не може да замени екипа и човешките усилия зад маркетинговата стратегия. А човешко отношение ще бъде много по-важно оттук насетне.

Какво е ориентиран към човека маркетинг?

Маркетолозите няма да бъдат заменени от AI, но много вероятно ще бъдат заменени от маркетолози, които знаят как да накарат AI да работи в тяхна полза.

Има много страхотни инструменти, които използват технологии и машинно обучение, за да помогнат с различни бизнес функции. Можете да автоматизирате своя календар, вашите публикации в социалните медии и вашата SEO стратегия и е абсолютно задължително да добавите AI базирани инструменти в арсенала си.

Ние взаимодействаме с алгоритми всеки ден. Нашите услуги за стрийминг на музика подсказват нови песни, които да слушаме въз основа на това, което сме слушали преди. Търсачките ни правят препоръки въз основа на алгоритми, които оценяват достоверността на сайтовете в мрежата, а страниците на социалните медии знаят точно какво е най-вероятно да купите след това и ви показват реклами за това.

Макар че е изкушаващо да закупите различни приложения, задвижвани от машинно обучение, с надеждата, че ще ви помогнат да автоматизирате маркетинговата си стратегия, спрете тук. Хората харесват съдържание, което е създадено от хора за хора. AI може да помогне с този процес, но човешкото трябва да е водещо.

Компонентите на маркетинга, ориентиран към човека

Най-добрият маркетинг е този, ориентиран към човека, който точно назовава проблемите на хората, образова ги, носи авторитет и е симпатиен. Да се поставите на мястото на клиента е чудесен начин да се свържете с аудиторията си. Това може да стане чрез назоваване на болезнена точка.

Не се страхувайте от създаването на образователно съдържание. Купувачите, които четат полезно съдържание, са по-склонни да конвертират, а търсачките са специално проектирани да дават приоритет на полезното съдържание.

Всеки клиент, който намери вашата компания, намира вас, защото търси решение на определен проблем. Полезното и авторитетно съдържание ви утвърждава като лидер на мисълта в дадена ниша.

Едно от първите неща, които ще научите във всяко обучение по продажби, е, че хората са по-склонни да купуват от хора, които харесват. Вашият маркетинг трябва да бъде истински и надежден.

Имейл маркетинг: Задръжте спама

Имейл маркетингът е източник на разочарование за много собственици на бизнес. Имейлите попадат в папките със спам, вместо в целта, или получателите просто не ги отварят. Съвременните имейл клиенти имат добре обучени филтри и сървърите отхвърлят доста имейли като спам.

Най-добрите търговци разбират как да работят съвместно с AI, но също така знаят как и кога да се намесят хората. Мощният CRM е отличен инструмент за целта.

Автоматизацията не е достатъчна за имейл маркетинга. Когато изпращате имейли чрез CRM или списък с имейли, уверете се, че формулировката е персонална и приятелска и не изглежда твърде много като търговска поща. В имейла трябва да има информативно съдържание, за да се постигне по-висок процент на отваряне.

Маркетинг в социалните медии: Забавен, но не краен

Изключително важно е да публикувате редовно съдържание, което хуманизира вашата марка. Съставете календар на социалните медии, които дават приоритет на хората.

Най-популярното съдържание е простото съдържание, което показва лидерството на марката и служителите на компанията от човешката им страна. Дори само снимки на служители от офиса се представят по-добре и получават по-висока ангажираност, отколкото внимателно проектираните графики на Canva.

Освен това не се взимайте твърде на сериозно в социалните медии. Покажете чувство за хумор в рекламата си и изглеждайте по-достъпно.

Маркетинг в търсачки: Използване на алгоритмите, с които взаимодействаме

Тези алгоритми също непрекъснато се променят, което означава, че стратегиите, които сте използвали, за да достигнете до потенциални клиенти миналата година, може да не работят тази и следващите години.

И Google, и Microsoft пускат свои собствени версии на AI търсене, заради което специалистите по SEO се тревожат дали няма да загубят завоюваните позиции.

Големият страх е, че никой вече няма да щрака върху страници, защото самите приложения вадят готови отговори при търсене. Следователно SEO специалистите ще трябва да се отклонят от традиционната стратегия за ключови думи и съдържание и да създадат ясно, авторитетно и актуално съдържание с призив за действие в началото му.

Освен това търсенето ще даде приоритет на резултатите с по-добро потребителско изживяване, което обикновено идва от маркетинг, ориентиран към човека.

От хората за хората е най-важното в маркетинга оттук насетне. В каквито и канали да рекламирате, просто се уверете, че съдържанието ви е създадено за хората, насочено е към техни проблеми и дава ясни и конкретни решения.

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.