NFT и B2B маркетингът: Какво е бъдещето?

NFT и B2B маркетингът: Какво е бъдещето?

През последните няколко месеца NFT и метавселената предизвикаха шум в света на технологиите и криптовалутите. Естествено, този шум също предизвика интереса на много хора от сектора на електронната търговия, както и B2B търговци.

Enterepreneur.com разглежда какво е NFT и как NFT могат да бъдат свързани с B2B маркетинга.

Какво е NFT?

NFT е съкращение от "незаменяем токен". Това е цифров актив, който съществува в метавселената с уникални права на собственост върху лицето, което го е създало или закупило. NFT могат да включват изображения, видеоклипове, аудио клипове и други цифрови файлове и се търгуват на пазарите на метавселената.

Ако не сте запознати с метавселената, терминът обхваща глобалната колекция от цифрови "реалности". Метавселената има различни измерения, но едно от най-осезаемите обяснения е светът, в който хората влизат с виртуални самоличности.

Обичайно е NFT и криптовалутата да се обсъждат в един и същи разговор, тъй като много платформи за търговия с NFT използват криптовалута за трансакции. Освен това и двата са ключови елементи в метавселената, така че тази връзка има смисъл.

Все пак има ключова разлика между NFT и криптовалутата: NFT са незаменими, а криптовалутата е заменима.

NFT в B2B маркетинга

B2B търговията имаше голям тласък към цифровизация през последните години. Все още има толкова много място за растеж и развитие в NFT, така че е трудно да се разберат напълно ефектите от тази технология върху B2B бизнеса.

На този етап обаче изглежда, че NFT имат предимно неутрален или положителен ефект върху B2B бизнеса.

Една вероятна пресечна точка между B2B бизнеса и NFT може да бъде маркетингът. Тъй като NFT продължават да се развиват, кръстосването може да стане по-голямо.

Потенциални случаи на използване на NFT за B2B маркетинг

Случаите на използване на NFT в момента са доста обширни. По принцип фирмите са свободни да ги използват по какъвто и да е начин, който има смисъл за тяхната марка, така че могат да бъдат доста креативни, за да включат NFT в своите маркетингови стратегии.

Има няколко специфични различни начина, по които B2B бизнесът може да използва NFT за маркетинг.

Тъй като NFT са сравнително нова концепция, участието на B2B бизнеса в тази тенденция показва, че който се включи в нея, ще изпревари конкуренцията. Желанието и способността да се върви в крак с времето се отразява добре на марките, защото показва, че бизнесът е новаторски. Това помага да се създаде връзка с B2B купувачи, които търсят търговски партньори, които са фокусирани върху иновациите.

Лоялността на клиентите е от съществено значение за B2B бизнеса, тъй като е по-рентабилно да се поддържат клиенти за дългосрочни договори, отколкото да се генерират нови потенциални клиенти. За щастие, B2B бизнесът може да използва NFT за изграждане на лоялност към марката с програми за лоялност на клиентите. NFT могат да служат като своеобразна перфокарта, която дава на клиентите реален актив, който е представителен за вашата марка. Бизнесите могат да дадат на купувачите NFT, след като достигнат определен брой поръчки или конкретна сума.

Притежаването на NFT трябва да идва със специални предимства. Може да идва с отстъпки или под формата на NFT, чиято стойност се очаква да нарасне.

Друго интересно използване на NFT за лоялност към марката е предлагането на капитал в компанията под формата на NFT. Разбира се, това е малко по-ангажиращо от другите опции, но е по-агресивен начин за изграждане на връзка с най-верните ви поддръжници.

NFT също могат да се използват за изграждане на информираност за марката. B2B бизнесите могат да създадат колекция от NFT, които са модерни и привлекателни за тяхната целева аудитория. Идеята е да се създадат NFT, които ще станат вирусни и ще станат много търсени. Това ще изисква подкрепата на творчески екип, който може да вдъхне живот на нещо гениално. Колекцията трябва да включва някои щрихи на марката, така че с разпространението на NFT вашата марка да бъде разпозната.

Чрез закупуване на конкретен NFT купувачите могат да получат право на членство, услуга или някакъв ексклузивен достъп. Например B2B продавачите могат да продават NFT, които идват с членство в ексклузивна група, която включва приоритетно обслужване, намалена доставка или други предимства.

Рискове от NFT за B2B маркетинга

Тъй като идеята за метавселената е сравнително нова, предстои да се разгърнат реалните рискове. Един пример за риск с NFT е свързан с факта, че много NFT са поели ролята на инвестиционна среда, като криптовалута. Такава пазарна структура създава известна нестабилност.

Пазарът може да скочи до небесата, но може и да спадне също толкова бързо. Например продажбите на NFT наскоро достигнаха 12-месечно дъно. Този спад съвпадна със значителен срив на пазара на криптовалута.

Понякога обаче пресметнатият риск може да тласне вашия бизнес напред по начин, който надминава играта на сигурно.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.