Навлизането на TikTok Shop на основните европейски пазари се отлага

Навлизането на TikTok Shop на основните европейски пазари се отлага

TikTok отлага плановете си за започването на своя бързо развиващ се бизнес за електронна търговия на основните европейски пазари. Фокусът на платформата е растежът в САЩ, където тя оспорва законодателството, което я принуждава или да продаде бизнеса си, или да бъде забранена за използване.

Стартъпът за социални медии на ByteDance Ltd. е спрял пускането на своята платформа за пазаруване в Испания, Германия, Италия, Франция и Ирландия, което е трябвало да стане през юли, пише Bloomberg, като се позовава на запознати източници.

Компанията е замразила и плановете за въвеждане на функцията TikTok Shop в Мексико и Бразилия. Не е ясно дали и кога ByteDance може да избере да възобнови процеса, според източниците на медията.

Този ход, който е изненадващ за много търговци в Европа, отразява целта на ByteDance да се утвърди в САЩ и да докаже своята стойност за местните търговци и потребители. Ръководството на ByteDance иска да се концентрира върху своя най-доходоносен пазар, където има 170 милиона потребители месечно, и да осуети потенциална забрана от американското правителство. ByteDance подаде правна жалба през май срещу тази мярка и чака разпорежданията на съда.

Говорител на TikTok е отказал да коментира темата, като е посочил, че платформата се ръководи от търсенето.

TikTok Shop, който съчетава пристрастяващо видео съдържание с импулсивни покупки, е най-бързо развиващата се функция на приложението. Комбинацията от привличащи вниманието видеоклипове, популярни влиятелни личности и широкомащабна търговия му помага да се отличава от съперници като Instagram и YouTube и отваря път към конкуренция и с Amazon.

Шаблонът на TikTok е Douyin на ByteDance - една от най-големите Китайски платформи за електронна търговия. С този модел TikTok Shop постигна успех в Югоизточна Азия, преди да дебютира в САЩ точно преди миналогодишния празничен сезон.

Стартирането на TikTok Shop във Великобритания през 2021 г. предизвика смесени отзиви, след като китайските износители наводниха пазара с евтини стоки. Оттогава TikTok разчита повече на местни марки и калибрира напредъка си на пазара.

В САЩ платформата стимулира силно бизнеса си с електронна търговия в последните седмици. Тя свали прага за създатели, които искат да се присъединят към партньорската програма, до 1000 от 5000. Партньорите могат да публикуват видеоклипове, рекламиращи продукти, продавани в TikTok Shop, и да събират комисиони от генерираните продажби.

Междувременно TikTok се разследва от Европейския съюз дали по-лека версия на приложението му във Франция и Испания не подтиква към пристрастяване. TikTok Lite обещава да плаща на потребителите в брой чрез точкова система, стига да превъртат съдържание, което е често срещана маркетингова тактика в Китай.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.