TikTok отлага плановете си за започването на своя бързо развиващ се бизнес за електронна търговия на основните европейски пазари. Фокусът на платформата е растежът в САЩ, където тя оспорва законодателството, което я принуждава или да продаде бизнеса си, или да бъде забранена за използване.
Стартъпът за социални медии на ByteDance Ltd. е спрял пускането на своята платформа за пазаруване в Испания, Германия, Италия, Франция и Ирландия, което е трябвало да стане през юли, пише Bloomberg, като се позовава на запознати източници.
Компанията е замразила и плановете за въвеждане на функцията TikTok Shop в Мексико и Бразилия. Не е ясно дали и кога ByteDance може да избере да възобнови процеса, според източниците на медията.
Този ход, който е изненадващ за много търговци в Европа, отразява целта на ByteDance да се утвърди в САЩ и да докаже своята стойност за местните търговци и потребители. Ръководството на ByteDance иска да се концентрира върху своя най-доходоносен пазар, където има 170 милиона потребители месечно, и да осуети потенциална забрана от американското правителство. ByteDance подаде правна жалба през май срещу тази мярка и чака разпорежданията на съда.
Говорител на TikTok е отказал да коментира темата, като е посочил, че платформата се ръководи от търсенето.
TikTok Shop, който съчетава пристрастяващо видео съдържание с импулсивни покупки, е най-бързо развиващата се функция на приложението. Комбинацията от привличащи вниманието видеоклипове, популярни влиятелни личности и широкомащабна търговия му помага да се отличава от съперници като Instagram и YouTube и отваря път към конкуренция и с Amazon.
Шаблонът на TikTok е Douyin на ByteDance - една от най-големите Китайски платформи за електронна търговия. С този модел TikTok Shop постигна успех в Югоизточна Азия, преди да дебютира в САЩ точно преди миналогодишния празничен сезон.
Стартирането на TikTok Shop във Великобритания през 2021 г. предизвика смесени отзиви, след като китайските износители наводниха пазара с евтини стоки. Оттогава TikTok разчита повече на местни марки и калибрира напредъка си на пазара.
В САЩ платформата стимулира силно бизнеса си с електронна търговия в последните седмици. Тя свали прага за създатели, които искат да се присъединят към партньорската програма, до 1000 от 5000. Партньорите могат да публикуват видеоклипове, рекламиращи продукти, продавани в TikTok Shop, и да събират комисиони от генерираните продажби.
Междувременно TikTok се разследва от Европейския съюз дали по-лека версия на приложението му във Франция и Испания не подтиква към пристрастяване. TikTok Lite обещава да плаща на потребителите в брой чрез точкова система, стига да превъртат съдържание, което е често срещана маркетингова тактика в Китай.