Монетизацията на бюлетините: Балансът е труден за постигане

Монетизацията на бюлетините: Балансът е труден за постигане

Нюзлетърите са ново поле, което издателите се опитват да монетизират. Възходът на имейл услугата е доста примамлив, но повечето издатели още не са открили кой е най-добрият начин да изкарват приходи от нея. Заради това има риск да прогонят потребители, ако заложат на твърде много реклама.

Бюлетини се изпращат практически от всеки - от медии като CNN, The New York Times, The Washington Post, от търговци, от други бизнеси, пише insiderintelligence.com.

Компаниите, които се борят да намерят своето почетно място във входящите кутии на читателите, са много. Наскоро стартираната от бивши служители на New York Times и Bloomberg медия Semafor например се фокусира основно върху бюлетините.

Последните месеци бяха тежки за нюзлетър компаниите като Substack и Patreon. И двете например съкратиха служители тази година, за да постигнат рентабилност след растежа по време на пандемията.

Ежедневният бюлетин дава на издателите достъп до общност, която е трудно да бъде забелязана при посещение на уебсайт. За някои издатели бюлетинът служи като инструмент за насочване на трафик към основния сайт. За други е начин да засилят връзката с читателите.

Това внимание и привързаност прави бюлетините ценен продукт за привличане на рекламодатели. От август 2021 г. до август 2022 г. проучванията за възприятията на рекламодателите установяват, че броят на търговците, които са рекламирали с бюлетини, е нараснал от 37% на 65%.

Начинът, по който тези реклами са се материализирали обаче, е различен при различните бюлетини.

В някои бюлетини е включена програматик реклама. Те може и да са лесни за изпълнение, но често се "бият" с оформлението на бюлетина.

Други, като Morning Brew, са избрали спонсорирано съдържание или реклами, които са по-малко разрушителни за изживяването, фокусирано върху текста.

Издателите научават по трудния начин, че трябва да се намери баланс между потребителското изживяване и приходите от реклами. Помощното решение на индустрията за нейната неспособност да намери нов бизнес модел обикновено беше да се отприщи със замах един постоянен поток от реклами, което отблъсна потребителите.

Някои издатели най-накрая схванаха намека. New York Times например се фокусира върху абонаментен модел, което му помогна да преодолее трудните времена, а Bloomberg се отказва от програматик рекламите и поема монетизацията обратно в свои ръце.

Издателите не могат да си позволят да пропилеят още време, за да си научат уроците за потребителското изживяване. Постигането на баланс между реклама и потребителско изживяване е трудно, но е ясно, че натрупването на програматик реклама в бюлетина по подобие на стандартните уеб страници не е решението.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.