Meta - компанията-майка на Facebook, въвежда опция за абонаменти в Европейския съюз (ЕС), както и страните от Европейското икономическо пространство и Швейцария, т.е. в цяла Европа.
Мярката е във връзка с новите регулации на ЕС, поясняват от компанията в съобщение.
"През ноември ще предложим на хората, които използват Facebook или Instagram и живеят в тези региони, избора да продължат да използват тези персонализирани услуги безплатно с реклами или да се абонират, за да спрат да виждат реклами. Докато хората са абонирани, тяхната информация няма да се използва за реклами", посочват от Meta в съобщението си.
В зависимост от това откъде купуват абонамент цените ще започват от 9,99 евро на месец при покупка в мрежата и 12,99 евро за iOS и Android.
Абонаментът първоначално ще се прилага за всички свързани акаунти във Facebook и Instagram в Центъра за акаунти на потребителя. От 1 март 2024 г. обаче ще се прилага допълнителна такса от 6 евро на месец в мрежата и 8 евро на месец за iOS и Android за всеки допълнителен акаунт, посочен в Центъра за акаунти на потребителя.
Абонаментите ще са достъпни за потребители на възраст над 18 години. Компанията обяснява, че проучва варианти "как да предоставим на тийнейджърите полезно и отговорно изживяване с реклами предвид този развиващ се регулаторен пейзаж".
"Ние вярваме в интернет, поддържан от реклами, който дава на хората достъп до персонализирани продукти и услуги, независимо от техния икономически статус. Освен това позволява на малките предприятия да достигнат до потенциални клиенти, да разширят бизнеса си и да създадат нови пазари, стимулирайки растежа на европейската икономика", посочва се в съобщението на Meta.
"Подобно на други компании, ние ще продължим да се застъпваме за интернет, поддържан от реклами, дори с новото ни предложение за абонамент. Ние уважаваме духа и целта на развиващите се европейски разпоредби и се ангажираме да ги спазваме", казват още от компанията.
Опцията хората да закупят абонамент без реклами балансира изискванията на европейските регулатори, като същевременно дава избор на потребителите и позволява на Meta да продължи да обслужва всички хора в Европа.
Компанията уверява, че нищо няма да се промени за хората, които решат да използват продуктите ѝ без да плащат абонаменти. "Изживяването ще продължи да се поддържа от инструментите и настройките, които създадохме, за да дадем възможност на хората да контролират изживяването си с реклами. Те включват Предпочитания за реклами, които предлагат набор от контроли, както и върху данните, използвани за информиране на тези реклами, включително информация за активността от рекламни партньори", посочват от компанията.
Рекламодателите ще могат да продължат да провеждат персонализирани рекламни кампании в Европа, за да достигнат до онези, които изберат да продължат да получават безплатна онлайн услуга, поддържана от реклами.