Какво ще стимулира потребителските разходи през 2024 г.?

Какво ще стимулира потребителските разходи през 2024 г.?

През 2023 г. потребителските разходи бяха приглушени. Индикациите са, че 2024 г. няма да е много по-различна.

Търговците ще трябва да подхождат разумно, за да получат възможност за растеж, според доклад на GfK.

Стабилизация, не нормализация

Много купувачи отлагат покупки, за да преследват атрактивна сделка или вдъхновяваща продуктова иновация. Дотогава те избират опции с по-ниска цена - например да купят нови аксесоари, за да разнообразят даден продукт, вместо да го заменят, или да поправят продукти, вместо да купуват нови.

Какво ще стимулира потребителските разходи през 2024 г.?

Разходи за целия жизнен цикъл на продукта. Наред с цената на продукта, купувачите също така вземат предвид оперативните разходи през целия му жизнен цикъл. Ключовият въпрос за производителите и търговците на дребно е кой фактор е водещ за потребителите при закупуване на определени видове продукти.

Улесняване на живота. Роботизирани, многофункционални, интелигентни и безжични продукти, които са лесни за използване и правят живота по-удобен, се представят отлично тази година. Допълнителни възможности се крият в интелигентната функционалност с AI, който автоматично променя настройките на уреда, за да пести енергия, въз основа на начина на живот на отделния потребител.

Индивидуализъм и съобразено изживяване. Индивидуализмът и амбициозният дизайн продължават да бъдат двигатели на покупките, стига решенията на проблема да са на лице. Хората запазват разходите си за "поглезване" с продукти, предназначени специално за тях като индивид или ниша. Примерите включват цифрово съдържание, игри, фитнес, готвене, фотография и др.

Околна среда и устойчивост. Над 70% от хората по света виждат "глобалното изменение на климата/глобалното затопляне" като много или изключително сериозен проблем. Това се отразява на потребителските разходи по два начина:

-Покупки въз основа на нуждите за борба с климатичните проблеми;

-Покупки, базирани на ценности, които поддържат екологични продукти и марки.

Според изчисленията до 2030 г. потребителите в световен мащаб ще бъдат "екоактивни купувачи" с потенциални разходи в размер на 1 трлн. долара за бързооборотни стоки и над 700 млрд. долара за потребителски технологии и дълготрайни стоки.

Планиране за 2024 г. и след това

Инвестиции в целеви иновации. Иновациите продължават да привличат, но трябва да предоставят стойност, която е пряко свързана с живота на потребителя. Разработвайте целенасочени, ориентирани към потребителя продукти и услуги.

Отличаваща се марка. Емоционалната връзка между потребителите и марката играе решаваща роля в условията на сериозна конкуренция. Балансирайте тактическата дейност с дългосрочен маркетинг на марката от горната част на фунията, който ви позволява да диференцирате целия бранд, а не отделен продукт.

Омниканално сътрудничество. Като се обединят, за да осигурят ориентирано към потребителя планиране, което е унифицирано в съответните вериги за мърчандайзинг, маркетинг и доставки, производителите и търговците на дребно могат да оптимизират общата си цел за създаване на постоянно персонализирано и приятно продуктово изживяване във всяка точка на контакт.

Планиране за новото поколение купувачи. Поколението Z скоро ще настигне и надмине милениалите като купувачи. Две трети от представителите на поколението започват да формират мнение за марките. Те консумират 53% повече съдържание от средното, но отделят 50% по-малко време за съдържание от милениалите. Като всяко поколение, те включват сложни сегменти с различни изисквания.

Регионален растеж. Всеки регион има уникален пазар, категория и потребителска динамика. Производителите и търговците на дребно трябва да имат пълен поглед върху всички региони и категории и да го съпоставят със собственото си портфолио, за да определят къде съществуват възможности за растеж за техните продукти.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.