Какво е важно за изграждането на онлайн репутацията на бранда?

Какво е важно за изграждането на онлайн репутацията на бранда?

На 28 юни 2022 г. се проведе още едно онлайн издание на IAB Будилник. То беше посветено на темата за онлайн репутацията и изграждането на бранда в дигитална среда.

Темата дискутираха:

Жюстин Томс, ABC Desing & Communication

Ива Григорова, MSL, част от Publicis Group

Боби Петров, Datenwerk, част от All Channels Communication

Жюстин Томс коментира, че за компаниите е важно да разберат, че разговор навсякъде и на всяка цена не е възможен. Като основно предизвикателство пред брандовете тя открои динамиката на разговорите в дигитална среда и това, че те са непрекъснати (24/7/365).

Ива Григорова посочи в дискусията, че за изграждането на бранда и онлайн репутацията е необходимо да се познава аудиторията, нейното поведение, интереси, кои канали ползва, къде са най-активни ключовите групи. Това дава много полезни знания и прозрения кое ще е ключовото за бранда, за да достигне до аудиторията. Това също така позволява на брандовете да разгърнат различни начини на говорене в отделните канали. В тази връзка е важно да се познават отделните платформи, да се следи развитието им.

Тя открои като първостепенна задача следенето на разговорите и темите онлайн - от какво се вълнуват хората, какво е актуално за конкретна общност или пазар. Така ще реализират кампании адекватно и бързо в отговор на дадена тема.

Ива Григорова подчерта и важността на приложенията за чат и личен разговор, като Messenger, Viber, WhatsApp, за бранд позиционирането.

Боби Петров коментира, че най-ключовият компонент, когато говорим за бранд билдинг онлайн, е да не приемаме, че digital е един канал, а че е онлайн среда, набор от канали, и трябва много правилно да преценим къде да влезем и какво да постигнем, за да подберем правилно екосистемата си.

Брандът вече не е това, което ние казваме на потребителите, а това, което потребителите казват за него. Потребителите имат мнение независимо дали брандът присъства в съответния канал, или не, коментира още той.

Повечето от потребителите се ръководят във взаимодействията си с брандовете през общностите, в които присъстват - форуми, приятели и познати, новини, групи и т.н. За брандовете е важно да влязат в разговора на потребителите и така да ги насочат към това, което е важно за бизнесите, каза още той.

И Ива Григорова, и Боби Петров се обединиха около мнението, че всички от компанията по веригата развиват бранд общността, защото имат отношение към потребителското преживяване.

Колкото повече брандовете се дигитализират, толкова повече точки за досег имат потребителите с тях. Така се усложнява задачата преживяването във всички тези точки на досег да остане положително винаги.

IAB Будилник ще продължи да ви среща с водещи експерти в сферата на маркетинга, рекламата и медиите от есента. В новото издание на инициативата ще дискутираме теми като нейтив реклама, маркетинг със съдържание, изкуственият интелект в маркетинга, персонализацията, анализ на данни и др.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.