Дори незначителна промяна в температурите може да повлияе на потребителското поведение при покупка. Много компании търсят краткосрочни и дългосрочни данни за времето, за да формират маркетингови планове, рекламни кампании, дигитални маркетингови стратегии и системи за управление на инвентара.
"Ефектът на студеното време" по-специално е метеорологичен феномен, за който е известно, че стимулира продажбите и печалбите, защото хората се запасяват и пазаруват повече, пише business.com.
Какъв е ефектът от студеното време
Зимното време има някои изненадващи ефекти върху поведението на потребителите. Общо тези ефекти са известни като "ефект на студеното време".
Ефектът на студеното време е феноменът, чрез който предприятията виждат увеличение на печалбите си през периодите на ниски температури. Въпреки че точната причина за този тласък не е напълно разбрана, има редица теории, които обясняват този феномен.
Като прекарват повече време на закрито, хората и харчат повече. Една теория казва, че потребителите прекарват повече време у дома, когато е студено, но могат да вечерят повече навън, да харчат пари за развлечения и да пазаруват онлайн, което увеличава продажбите в електронната търговия.
Според друга теория зимното време води до намалени нива на стоки и услуги, което нарушава дистрибуцията по веригата на доставки. В резултат на това цените са по-високи и предприятията виждат по-големи печалби.
Проучване от 2022 г. на Федералната резервна банка на Сан Франциско установява, че "чувствителността на продажбите на дребно към валежи, сняг и студено време намалява с историческия опит". Това означава, че пазаруването и разходите могат да се увеличат при студено време, тъй като купувачите свикват повече със зимното време. Проучването установява, че районите с историческо устойчиво студено време през определени периоди от годината е по-вероятно да отчетат повишение на продажбите.
Обратно, необичайно студеното време в райони, където студените явления са по-необичайни, може да накара хората да останат на закрито, което води до по-ниски продажби.
Онлайн пазаруването е винаги опция, тъй като ниските температури, снегът и ледът могат да затруднят пътуването до търговските зони.
Как студеното време влияе на потребителското поведение
Студеното време кара хората да искат да останат на закрито и да пазаруват онлайн. Да си останеш вкъщи може да е най-доброто време за онлайн пазаруване. Потребителите имат достъп до своите мобилни устройства и компютри, когато са затворени у дома, а онлайн пазаруването през тези периоди има тенденция да нараства.
Някои обяснения за това поведение са, че потребителите имат време да пазаруват онлайн, така си лекуват скуката, искат да натрупат запаси от определени продукти. Освен това студеното време налага покупките на специфични стоки от първа необходимост - по-топли дрехи например.
Необичайно студеното време също може да предизвика паника у потребителите, което кара хората да харчат повече пари от обикновено.
Как прогнозата за времето може да помогне на търговците на дребно
Информирането на търговците на дребно за краткосрочни застудявания също е своеобразен бизнес. Много търговци в САЩ са абонирани за Weather Channel, за да получават персонализирани сигнали. Мобилните приложения за iOS и Android на Weather Channel информират търговците на дребно за предстоящи метеорологични събития в реално време.
Получаването на информация за промените във времето може да помогне на търговците на дребно да планират своите краткосрочни маркетингови и рекламни кампании.
Търговците на дребно, които знаят, че ранната зима е неизбежна, могат да се подготвят, като увеличат инвентара със стоки от първа необходимост за студено време.
Някои услуги за прогнозиране на времето дори могат да помогнат на търговците на дребно с насочена реклама. Ако метеорологичните условия са подходящи за определени продукти или услуги, те могат да се рекламират в платформи за прогнозиране на времето.
Как времето като цяло влияе върху поведението на потребителите
Всички метеорологични условия влияят до известна степен върху поведението на потребителите при покупка, но то варира в зависимост от индустрията и обстоятелствата. Някои индустрии процъфтяват в топло време, включително тематични паркове, фестивали, магазини за сладолед, търговски центрове на открито и много ресторанти и барове.
Когато е топло, хората искат да са навън и търсят места, които предлагат забавление на открито. Тези фирми отбелязват спад в продажбите или дори затварят, след като времето започне да се променя. По същия начин ски курортите са активни през зимата.
Въздействието на времето върху поведението на потребителите също може да има емоционални конотации. Например облачна, мрачна седмица може да накара някои потребители да направят покупки, за да подобрят настроението си, или слънчев и топъл период от време може да накара потребителите да пазаруват от физическите магазини.
Пет съвета как да направите бизнеса си устойчив на атмосферни влияния
Намалете разходите. Намаляването на бизнес разходите чрез премахване на ненужните разходи и планирането на бюджета помагат на бизнеса да преживее годината без сътресения. Всеки лев, който напуска сметката ви, е пари, които могат да бъдат използвани, за да ви помогнат да преминете през времето извън активния сезон за бизнеса.
Разберете поведението при покупка. Клиентският анализ е необходим, за да поддържате инвентара си. Един от начините, по който фирмите могат да направят печалбите си по-стабилни през цялата година, независимо от времето, е като използват анализи на данни, за да разберат поведението на своите клиенти при покупка. Това може да помогне на бизнеса да прогнозира по-добре търсенето и да промени инвентара или маркетинговите си стратегии.
Предлагайте вечни продукти. Някои продукти и услуги са необходими през цялата година. Фокусирайте се върху продажбата на продукти, от които хората се нуждаят независимо от времето, например храни и продуктите за здравеопазване, както и продукти, които никога не излизат от мода, включително класически книги и добре изработени мебели.
Приложете маркетинг, базиран на времето. Използвайте услугите за прогнозиране на времето, за да оптимизирате маркетинга и рекламата си. Уверете се в насочването на рекламата си и че тя достига до целевата аудитория на компанията ви с правилните послания.
Засилете онлайн присъствието си. Магазините за електронна търговия са отворени 24/7, независимо от времето. Много потребители вече правят по-голямата част от пазаруването си онлайн, така че дори лошото време да попречи на хората да излизат навън, те пак могат да купуват артикули.