Как въвеждането на омниканални плащания подобрява потребителското преживяване

Как въвеждането на омниканални плащания подобрява потребителското преживяване

Омниканалните плащания и клиентското изживяване вървят ръка за ръка. Ако целта е развитието на страхотно изживяване на клиентите, омниканалните плащания са решението.

Клиентите искат да извършват трансакции с какъвто метод желаят и търговците трябва да им осигурят първокласни услуги чрез гъвкави опции за плащане, пише paymentsjournal.com.

Медията обобщава основното за омниканалните плащания и как да приложите ефективна стратегия за плащания.

Омниканални плащания

Когато говорим за омниканални плащания, това означава, че търговецът има възможност да разполага с всеки канал за плащане, достъпен за използване от клиентите му. Това означава, че всеки метод на плащане може да се използва от търговеца.

Каналите за плащане включват физически точки на продажба, шлюзове за електронна търговия, платежни павилиони, а методите на плащане включват пари в брой, цифрови портфейли, криптовалути и много други. Ако търговците предложат на клиентите възможност да използват всеки канал на плащане, това улеснява процеса на плащане и подобрява изживяването на клиентите.

След пандемията от COVID-19 се наблюдава промяна при възможностите, които обикновените търговци за електронна търговия предоставят на клиентите си - например онлайн покупка, която да се вземе от магазин. Не става въпрос само за начина, по който потребителите искат да плащат, а също така къде и кога да платят.

По-сложно, отколкото изглежда

Интегрирането на решения за омниканално плащане не е толкова просто, колкото поставянето на съобщение, че търговецът приема криптовалута например. Клиентът вижда къде да си въведе данните на картата/сметката и иска гладко изживяване, но зад кулисите има няколко движещи сили. Проверка на измама, проверка на адрес при необходимост, проверка на адрес за доставка, награди за лоялност и управление на токенизирани плащания, които не могат да се прехвърлят между процесори, са всички сложности, с които търговците се сблъскват и трябва да управляват.

Добавянето на нови видове плащания може да бъде предизвикателство, но пък омниканалното преживяване носи ползи за търговеца. Сметката е проста: ако клиентите могат лесно да направят покупка, те ще се върнат, за да купуват и още. Предлагането на удобно, гладко, безпроблемно изживяване на клиентите директно увеличава продажбите.

Актуализирането на наследени платежни системи може да изглежда доста обезсърчително. Необходимо е да възприемете стратегия за развитие на плащанията, така че всичко да работи ефективно и по план.

Стратегията за плащане като динамичен процес

Всяко голямо начинание, като преразглеждане на стратегията за плащане, може да доведе до това да решите, че проблемът е окончателно решен. Добрата стратегия за плащания се ръководи от данни за поведението на клиентите по всяко време.

Можете да събирате данни от точката на продажба, платежната трансакция, източника на плащането и т.н. Това ви дава много възможности да анализирате поведението на клиентите.

Ако търговците могат да видят къде/кога/как клиентите пазаруват, те могат да създадат персонализирана оферта. Данните могат да помогнат за идентифициране на клиенти, на които предлагате определени продукти. Тази работа от страна на търговеца подпомага пътуването на клиента.

Предизвикателството за бизнеса не е да "улови" данните, а да разбере как да ги използва. Процесът по анализ на данни, който да даде насоки за действителни стъпки за подобрение на потребителското пътуване, може да изглежда логичен, но все пак е труден за изпълнение. Помощта на добър партньор за плащания наистина помага за подобряване на анализа и разбиране на данните.

Трудно е да се направи инвестиция в стратегия за плащане, но това е необходимо. Атакуването на проблема с адаптивно мислене за отстраняване на проблемите, когато те възникнат, може да изглежда като трудна борба, но е важно първата крачка да бъде направена от търговците възможно най-бързо.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.