Как се прави онбординг на клиенти и защо тази стъпка не бива да се пропуска?

Как се прави онбординг на клиенти и защо тази стъпка не бива да се пропуска?

Автор: Netpeak

Всеки потребител има процес на адаптация към конкретен сайт, услуга или приложение, които са нови за него. Отнема му време да опознае и разбере структурата, ползите от продукта и предимствата на услугата, за да вземе решение дали да ги ползва. Този важен процес се нарича онбординг на клиенти.

Какво е онбординг?

Онбордингът на клиента е процес на адаптация за нови потребители или усвояването и усъвършенстването на нови възможности от съществуващите вече потребители.

Онбордингът се е използва главно в сферата на Човешките ресурси. Процесът за внедряване на служители представлява запознаването на новите членове с екипа, продукта, отговорностите и текущите проекти. По този начин се постига максимална производителност и приятна работна среда.

Гарантирането на клиентска лоялност и достигането до нови потенциални клиенти са две цели с висок приоритет при всички стратегии за дигитален маркетинг. Тези цели не са лесни за постигане, но има конкретни действия, които могат да ви помогнат да привлечете нови клиенти и да поддържате съществуващите клиенти щастливи.

Да адаптирате потребителя към сайта, приложението, продукта или услугата изисква предприемането на допълнителни действия.

Как онбордингът помага на потребителите?

-Разкрива възможностите на услугата и предлага различни варианти за решаване на потребителски проблеми.

-Обяснява спецификата на работа на продукта.

-Привлича интереса на клиентите чрез употребата на предлагания продукт/услуга.

-Представя всички предимства.

-Стимулира първоначалното действие, както и последващите: абониране за бюлетин, регистрация в сайт, поръчка на продукт, участие в бонусна/лоялна програма за клиенти.

-Помага на потребителя да избегне възможни грешки по време на употребата на продукта/услугата, което би довело до намаляване броя на отказалите се клиенти.

-Намалява обема работа на отдела за техническата поддръжка

Често онбордингът е имплементиран под формата на силни призиви за действие (CTA ‒ call-to-action) и разширения в браузъра, които да ориентират потребителите.

Предимства на онбординга

Най-важното, което трябва да знаете за онбординга, е, че той Ви помага да печелите повече, защото стимулира потребителите да отидат на сайта и да изпробват функциите му. Когато имаме нов потребител, трябва да го запознаем с функционалностите и интерфейса. Положителното потребителско изживяване със сигурност повишава лоялността към Вашия бранд, което води до увеличаване на приходите

Как се прави онбординг?

Академия

Академията е отличен инструмент за онбординг в сложни сфери. SaaS-услугата AcademyOcean представлява платформа, в която можете да създадете академия

Изскачащи прозорци

Изскачащите прозорци съпровождат потребителя при опознаването на новия продукт или сайт.

Инструкции или ръководства в сайта

Онбордингът показва къде се намират основните функции в даден сайт. Това увеличава шанса новият потребител да се опита да влезе в указаните раздели.

Видео

Добавянето на видео с допълнителна информация и инструкции за употреба на продукт, също се нарича онбординг.

Онбординг бюлетин

Първият онбординг имейл е т.н. Welcome email. Добре е да бъде изпратен няколко минути след регистрацията или покупката на клиента. Добра практика е имейлът да бъде персонализиран, за да изглежда по-личен и приятелски. Препоръчва се да не бъде твърде дълъг, за да не отегчите потребителя още в самото начало. Като структура трябва да е лесен за преглеждане и четене. Получателите отделят няколко секунди да прегледат даден имейл, така че насочете фокусът върху ключовата информация.

Имейлът трябва да бъде атрактивен и да носи добавена стойност на потребителя. Добавянето на повече информация за продукта, неговите ползи и функционалности повишават ангажираността и вероятността от покупка. За това е необходимо да обхванете всички етапи от пътя на потребителя.

Използвайте данните, предоставени от потребителя по време на регистрацията: име, възраст, пол, интереси и персонализирайте имейлите си. Изгответе стратегия за представяне на подходящи предложения за cross-sell/up-sell на продукти.

Изпращайте последователни имейли спрямо действията и поведението на потребителя. Автоматизираните имейли работят само когато са насочени към правилната аудитория.

Задължително анализирайте поведението на потребителите и ги сегментирайте спрямо ангажираността им. Изпращайте различни имейли на тези, които не са били активни от известен период (студена аудитория), и на тези, които отварят и кликат на повечето Ви имейли (гореща аудитория). Повишавайте лоялността на активните потребители под формата на бонуси, отстъпки или безплатна доставка.

С помощта на имейли много компании приветстват потребителите и ги запознават със своя продукт. Някои Welcome имейли идват веднага след регистрация. За други се изисква определено условие, например да са изминали определен брой дни от регистрацията или последното посещение на сайта.

Онбординг имейлите трябва да бъдат написани на разбираем, лесен и достъпен език. Представяйте полезно и интерактивно съдържание, което да задоволява нуждите на аудиторията. Първо направете анализ на поведението на потребителите и определете каква допълнителна стойност искате да им донесат вашите имейли, както и какви проблеми решават.

Прилагайте добър онбординг и се придържайте към приятелския стил на комуникация, както в имейл бюлетина, така и в сайта, за да се чувстват потребителите на правилното място.

Ако искате да научите повече за развитието на онлайн търговията, новостите в социалната търговия, приложението на изкуствен интелект в сектора и персонализацията - регистрирайте се за eCommerce Summit 2023! Конференцията ще се проведе на 4 октомври. Вижте повече за събитието тук!

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.