Социалните медии се утвърдиха като важен компонент в B2B маркетинговите стратегии. Тъй като се създават повече платформи и повече хора и фирми създават профили, количеството шум се увеличава значително. Важното е да се съсредоточите върху стратегията на вашия екип в социалните медии, да определите това, което работи най-добре за вашата организация.
Важно е обаче да разбирате и вашите конкуренти се движат в социалните медии. Да направите анализ на социалните профили на конкурентите си може да бъде полезно. Така ще видите какво правят те в социалните медии, какви резултати постигат и как присъствието и поведението им генерира конверсии и ангажираност, пише онлайн изданието business2community.com.
За да анализирате конкурентите си в социалните медии, има шест ключови въпроса, които да зададете и на които да отговорите, за да ги оцените.
Какви платформи за социални медии използват
Важно е да разберете къде вашите конкуренти прекарват времето си в сферата на социалните медии. Това може да ви даде информация кои платформи намират за най-важни за техните маркетингови дейности. Когато разглеждате профилите им в социалните медии, вземете предвид колко добре брандирани и съставени са страниците им.
Колко хора следват конкурента ви
Тази информация е лесна за намиране на страницата на компанията и може да бъде полезна за определяне на критерии за вашата B2B стратегия за социални медии. Разглеждането на броя на последователите в зависимост от платформата може да ви даде представа колко хора търсят информация, новини и друга информация в страниците на вашите конкуренти. Колкото повече последователи имат, толкова по-голям е обхватът на тяхното съдържание в социалните медии.
Проверявайте от време на време дали аудиторията им расте. Ако е така, можете да сте сигурни, че те активно инвестират в изграждането на посланици на марката. Ако не е това причината за ръста на аудиторията, вероятно тази компания е ограничила усилията си в този канал в социалните медии, което само по себе си може да бъде предположение за неговата ефективност.
Честота на публикуване
Ръка за ръка с размера на целевата аудитория на конкурента е честотата на публикуване в страницата му в социалните медии. Не е нужно да каталогизирате всяка публикация, направена от конкурент, само се опитайте да откриете какъв е графикът за публикуване. Може да има публикация три пъти дневно, веднъж седмично или пък да не са публикували в последните три месеца.
Конкурент, който публикува спорадично или изобщо не публикува, не е активен в социалните медии. Тези, които публикуват редовно и споделят интересно съдържание, са фокусирани върху поддържането на последователен ритъм на публикуване в социалните медии.
Какво съдържание се публикува
Когато преминавате през анализ на социалните медии на конкурентите, важно е да отбележите, какво съдържание публикуват вашите конкуренти. Използват ли снимки или видео? Използват ли съдържание от други източници, или разработват оригинално съдържание? Всичко ли е свързано с индустрията, или включват други теми? Какъв е тонът на съдържанието, което публикуват - хумористично, информативно, корпоративно или смесено?
Ако вашите конкуренти публикуват смесица от типове съдържание и теми, както и използват смесен език, значи те са добре фокусирани върху силна стратегия за социални медии.
Колко ангажираност получават конкурентите
Въпреки че е лесно да видите каква ангажираност получава вашата организация в платформи като Twitter и LinkedIn, познаването на ангажираността на конкурентите е малко по-трудно. Този процес е ръчен, тъй като ще трябва да отидете до всеки профил и да превъртите някои публикации.
Разгледайте различните типове публикации (само думи, добавено изображение, видео и т.н.), за да видите как се различава ангажираността.
Прочетете публикациите, за да видите дали използват хаштагове. Ефективното използване на хаштагове може да увеличи обхвата и ангажираността. Преценете техния среден брой харесвания, споделяния и коментари.
Какви публикации генерират най-голяма ангажираност
Разгледайте снимките, видеата и всички материали, публикувани от конкурентите ви, и преценете кои получават най-голяма ангажираност. Информацията, която съберете, може да генерира идеи за вашата собствена стратегия за социални медии. Въпреки че предпочитанията на аудиторията може да се различават, това може да ви помогне за вдъхновение.
Проверявайте редовно конкурентите си. По този начин можете да видите как се развива тяхното представяне и да направите промени във вашата стратегия, за да останете конкурентоспособни.