Светът на дигиталния маркетинг се развива благодарение на изкуствения интелект. Преди въвеждането на дигиталния маркетинг маркетингът не беше толкова ориентиран към клиентите, колкото телевизионните реклами, рекламите на билбордове или маркетинга от човек на човек.
Сега обаче маркетингът се фокусира върху потенциалните клиенти. Хората използват постоянно социални медии, което дава възможност да се предвидят точно техните изисквания. В тази ситуация изкуственият интелект може да бъде доста важен, пише inventiva.co.in.
Изкуственият интелект вече е повлиял върху управлението на маркетингови кампании и начина, по който бизнесът взаимодейства с клиентите си. Светът на дигиталния маркетинг претърпя значителна трансформация с въвеждането на AI. Той помага на компаниите да създават ефективни дигитални стратегии, да оптимизират маркетинговите усилия и да увеличат възвръщаемостта на инвестициите.
Интелигентни устройства, чатботове и самоуправляващи се автомобили - AI влияе на много аспекти от живота. Те са предназначени да определят предпочитанията и интересите на клиентите, така че да им се предложи персонализирано изживяване.
Предизвикателство е да се прогнозира бъдещето, защото технологиите напредват твърде бързо. Има обаче няколко аспекта на приложението на изкуствен интелект, за които се знае как точно ще променят бъдещето на дигиталния маркетинг.
Как изкуственият интелект (AI) променя света?
Развитието на AI все още е в ход, но положителният ефект вече е видим. Изкуственият интелект може да мисли, чете и реагира почти като хората, когато е обучен с огромен набор от данни. Докато изкуственият интелект може технически да се справи с всяка задача, той е признат предимно за роботика, разпознаване на реч и разпознаване на изображения.
Увеличаване на производителността: Многобройни повтарящи се задачи могат да бъдат автоматизирани с помощта на алгоритми за изкуствен интелект. Така се увеличава производителността, като същевременно се спестяват време и пари.
Увеличаване на ефективността: В сравнение с много други задачи работата, считана за неефективна, може да бъде заменена от автоматизация. AI и чатботовете могат ефективно да изпълняват ежедневни и повтарящи се задачи, като въвеждане на данни, сортиране на потенциални клиенти, отговаряне на често задавани въпроси от клиенти и др. подобни.
Увеличаване на възвръщаемостта на инвестициите (ROI): Производителността може да се увеличи чрез автоматизиране на рутинните задачи. На първо място AI намалява разходите. AI също помага на бизнеса да взема по-добри решения и да създава съдържание, което се представя по-добре.
Може да придобие по-задълбочено разбиране: Вникването в данните, което може да се получи чрез анализиране на големи набори от данни с помощта на технологии за машинно обучение и изкуствен интелект, е осъзнаването на конкретни бизнес модели. Изкуственият интелект може да оцени данните, за да предвиди поведението при покупка и решенията на целевите клиенти на компанията. Използва се модел на машинно обучение, за да се посочи дали ще има промяна.
Ефективен маркетинг: AI може да помогне на бизнеса, като премахне несигурността. Можете да създадете по-успешна маркетингова стратегия за вашия бизнес, като използвате изследвания, базирани на данни от AI. Чрез анализиране на данни, подобряване на потребителското изживяване и предоставяне на клиентите от това, от което наистина се нуждаят, AI може лесно да прогнозира потребителското поведение и избор на целевите клиенти.
Как AI трансформира сценариите за дигитален маркетинг?
Изкуственият интелект трансформира няколко индустрии. Марките оперират в различни сектори, от търговия на дребно и банкиране до технологии и изкуствен интелект. Сега марките използват изкуствен интелект, за да взаимодействат с аудиторията си.
С напредването на машинното обучение AI отваря възможността за хиперперсонализиране чрез препоръки за продукти, и за интелигентно съдържание и идеи в помощ на клиентите. В резултат на това начинът, по който специалистите по дигитален маркетинг свързват фирмите с техните аудитории, се променя.
Маркетинг, който е специално насочен
Да накарате потенциалните си клиенти да се съгласят с вас е решаващ компонент на целевия маркетинг. Но как да убедите някой, когото не познавате? Използване на изкуствен интелект (AI) във виртуални асистенти, сегментиране на потребителски прогнози или интелигентен дизайн за персонализирано изживяване на клиентите. Маркетингът, който е насочен към хората въз основа на техните предпочитания, е по-ефективен от традиционната реклама. Освен това, с навлизането на изкуствения интелект, търговците вече могат да използват персонализирани данни, за да определят дали потенциалните клиенти ще се интересуват от покупка, преди да поискат плащане.
Персонализиран и автоматизиран маркетинг
Искате ли да автоматизирате дигиталния си маркетинг, като същевременно го запазите напълно насочен? Изкуственият интелект и автоматизацията осигуряват фантастична комбинация, която създава силно персонализиран маркетинг. Бизнесът може да спечели значително предимство в конкуренцията за клиенти, като увеличи приходите от продажби след пандемията. Рекламите с плащане на клик (PPC), дисплейните реклами, процентите на реализация, маркетингът в търсачките (SEM), проучването на ключови думи, SEO и маркетингът в социалните медии могат да бъдат автоматизирани с помощта на AI технология (SMM).
Увеличава вашето разбиране за клиентите
Изкуственият интелект помага на компаниите да анализират огромни количества данни и да прогнозират покупателното поведение и решенията на всеки клиент. Това ви дава възможност да продавате на точно определена аудитория. Освен това помага да се повишат нивата на удовлетвореност на клиентите. Като използват тактики, управлявани от AI, търговците могат лесно да превърнат потенциален клиент в реален в точното време, за да увеличат реализациите.
Маркетинг на съдържание, задвижван от AI
Намирането на точните клиенти и достигането до тях с правилното послание в точното време е ключът към маркетинговия успех. Това понякога може да стане чрез провеждане на пазарни проучвания, за да научите какво тревожи хората от културна и обществена гледна точка, и чрез разглеждане на информация на макро ниво за целевия пазар, като възрастова група, доходи и ниво на образование.
Ако искате аудиторията ви да прочете вашето съобщение, важно е да отделите информацията и да я организирате в нещо, което можете да им дадете. Изкуственият интелект може да помогне в тази ситуация. Използването на изкуствен интелект в разпространението на съдържание нараства. Той помага, като идентифицира теми, които е вероятно да предизвикат интерес, и представя съдържание с изключителен фокус върху тези области.
Управление на взаимоотношенията с клиенти, управлявано от AI
В управлението на взаимоотношенията с клиенти AI е от решаващо значение. Чрез многобройните канали за комуникация, които клиентите използват, фирмите могат да получат информация в реално време за това как се ангажира аудиторията им. Използвайки статистически модели, потребителите могат автоматично да възлагат проблеми на подходящата група за обслужване, преди да изберат най-добрия курс на действие. Чрез автоматизирани процедури чатботовете могат да предоставят експертни познания, което е много ефективен начин за разширяване на клиентелата.
Анализирайте потребителските данни, за да откриете кои потенциални клиенти имат най-голям шанс да станат клиенти, и след това помогнете на бизнеса да насърчава тези съюзи.
Бъдещето на дигиталния маркетинг
Маркетингът ще става все по-персонализиран. Обслужването на клиентите е по-ангажиращо. Чатботовете могат да се справят с широк набор от задачи, включително отговаряне на клиентски запитвания, предоставяне на подробности за стоки и услуги и дори увеличаване на продажбите.
Търсенето на продукти и препоръките ще бъдат по-прецизни. С напредъка на AI гласовото търсене става все по-популярно. В опит да подобрят изживяването при покупка за своите клиенти, много фирми започнаха да тестват добавена реалност. Това дава възможност на клиентите да виждат по-ясно стоките, които продават.
Хората не могат да обработват огромни количества данни ефективно, следователно алгоритмите за машинно обучение влизат в сила. Вече можем да използваме AI технология, за да използваме по-добре данните, които събираме, тъй като тя бързо наваксва обема на генерираните данни.
Как компаниите използват AI в дигиталния маркетинг?
Въпреки че терминът "изкуствен интелект" изглежда противоречив, той всъщност прави нашето общество по-интелигентно чрез автоматизиране на процеси, разработване на технологични иновации и увеличаване на производителността. Изкуственият интелект някога беше част от научната фантастика, а сега променя ежедневието ни.
Вземете пътуването до работното място като илюстрация. Вероятно прекарвате известно време в трафик, ако пътувате до работа. Изкуственият интелект помага за съкращаване на времето за пътуване до работното място, като предоставя данни в реално време на софтуер за картографиране, за да отчете трафика и инцидентите. AI помага за осигуряването на най-доброто обслужване за тези, които използват обществен транспорт. Освен това AI прави възможни услугите за споделяне на превози като Uber и Lyft, като предвижда времето за качване, времето за пътуване и споделянето на превози, ако разчитате на тях за последния етап от вашето пътуване.
Вашето ежедневно пътуване е само един пример. Да предположим, че използвате SIRI, Google, имейл, Facebook, Alexa, Amazon, Instagram, Netflix, Pandora или която и да е от безбройните други услуги, на които разчитаме. В този случай AI също е широко разпространен в ежедневието ви. Да, AI се използва широко.
Бизнесът може да използва AI, за да подобри своя дигитален маркетинг по два различни начина. Единият е, когато маркетолозите използват AI, за да оценят клиентското търсене, да създадат клиентски профили, да извършват програмно закупуване на реклами и други бекенд задачи. Другият е аспектът, обърнат към клиента, при който маркетолозите използват AI, за да подобрят изживяването на клиентите, укрепвайки марката и увеличавайки продажбите. Всъщност 75% от фирмите, които използват AI и машинно обучение, твърдят, че това повишава удовлетвореността на клиентите с повече от 10%.
Четири ключови напредъка в AI, които имат потенциала да подобрят изживяването на клиентите, включват чатботове, предсказуемо и целево съдържание, производство на съдържание и технологии за разпознаване на изображения. Всеки от тях може да помогне за подобряване на обслужването на клиентите, като същевременно предоставя по-подходящи и целеви материали.