Все повече набират сила слухове за партньорство на TikTok и Google. Дали обаче едно такова партньорство би било от полза за двете компании?
Растежът на TikTok започна сериозно през 2018 г., когато платформата задмина Facebook, Instagram, Snapchat и YouTube по брой на изтеглянията в App Store в САЩ. На следващата година тя се превърна в четвъртото най-изтегляно приложение, което не е игра, пише thedrum.com.
Въпреки погрешното схващане, че приложението се използва само от демографски групи под 18 години, данните показват, че в Обединеното кралство над 40% от аудиторията е на възраст между 18-24 години и над 31% от потребителите попадат във възрастовата група 25-55+. Това осигурява общо над 16 милиона активни потребители, до които фирмите да достигнат - ето как платформата стана ключов канал за маркетинговите стратегии.
TikTok е предимно платформа за откриване, където потребителите могат да намерят създатели, да открият места за посещение, да изследват нови страсти или да се запознаят с актуални новини.
Платформата все повече се използва като търсачка, като потребителите са два пъти по-склонни в сравнение с потребителите на други канали да препоръчат нещо, което са намерили там.
Миналата година старшият вицепрезидент на Google за търсене Прабхакар Рагхаван каза, че "около 40 процента от младите хора, когато търсят място за обяд, те не отиват в Google Maps или Search, те отиват в TikTok или Instagram".
Google все още е по-добър за прозрения в реално време и има дизайн на търсачката, за да гарантира, че най-добрите резултати от търсене идват от надеждни източници. TikTok се основава повече на броя на гледанията и ключовите думи за търсене. Но там, където TikTok изглежда изпреварва Google, са бързите препоръки.
Доверието в TikTok като източник на информация и канал за откриване нараства значително. Потребителите също стават защитници на платформата и нейното кратко съдържание, което може да се споделя. Може би тогава партньорството с гиганта на търсачката Google би било логична следваща стъпка за канала.
Business Insider наскоро съобщи, че TikTok и Google проучват партньорство за интегриране на подканите за търсене в Google и собствената функция за търсене на TikTok с връзки към заявки за търсене в Google. Функцията, която се тества в световен мащаб на няколко различни пазара, не е рекламен елемент.
Засега говорител на Google отказва да коментира детайли по евентуално споразумение между компаниите.
Какво означава тази промяна за хората в сферата на маркетинга? Това партньорство може да отклони трафик от TikTok и поне на пръв поглед не изглежда особено взаимноизгодно.
Ако обаче потребител открие ново място за посещение или новинарска история, която предизвиква интерес, той може да отиде да потвърди местоположението на мястото или да прочете отзиви в Google, да потвърди, че историята е била докладвана от надежден източник и т.н. Тази интеграция би направила този процес по-бърз и лесен.
TikTok може би трябва да внимава: може ли това да намали времето, прекарано в платформата, и да насочи потребителите извън нея? Само времето ще покаже дали и кога тази интеграция ще бъде въведена за всички потребители и как би могла да работи.