Как да управляваме потребителските отзиви

Как да управляваме потребителските отзиви

Много хора, преди да купят нов продукт, четат отзиви. Като бизнес е изключително важно да сте в течение на това, което клиентите казват за вашия бизнес. И макар че не всеки отзив ще бъде положителен това как реагирате и отговаряте на отрицателни отзиви казва също толкова много за вашия бизнес, колкото и самите отзиви.

Като знаете колко важни са отзивите, дали би било приемливо да поискате от клиентите преглед и как да оформите такова искане? Онлайн изданието business.com обобщава стъпките как да подходите.

Отзивите на клиентите не само смекчават колебанието на потребителя относно вашия продукт или услуга, но информацията, която се дава от рецензия, може да се окаже ценна за вашата компания. Тя показва одобрението на клиентите и доказателство, че вашият продукт или услуга работи.

Кога да поискате отзив от клиент

Собствениците на фирми трябва да внимават, когато отправят искането си за ревю - има тънка граница между периода на медения месец, когато клиентът формира мнение за вашата компания, и твърде ранната молба.

За да бъдат отзивите възможно най-истински, помислете колко време е необходимо на вашите купувачи, за да изпробват действително вашия продукт или услуга. Този период от време варира. Например, ако сте марка кафе, хората могат да оценят дали им харесва, или не вашият продукт от първия път, така че можете веднага да поискате мнение. За други продукти обаче това би било нереалистично.

Бъдете директни, когато питате за отзиви

Естествено е да се страхувате от негативно мнение и е разбираемо, че не искате да досаждате на клиентите с молби, поради което много бизнеси се колебаят да поискат от клиентите отзиви. Това колебание обаче може да навреди на вашия бизнес.

Липсата на отзиви е също толкова опасна за брандовете в дигиталния свят, колкото и поредицата негативни отзиви.

Прозрачността е от ключово значение при искане за ревю. За собствениците на малък бизнес директността не вреди.

Как да насърчите клиентите да напишат отзив?

Можете да сложите изскачащ прозорец на сайта си, в който да е зададен прост въпрос - например харесвате ли продукта/услугата. Хората не искат да попълват нищо, което отнема много време или е сложно, така че оставете ги да отговорят със собствени думи.

На платформите за социални медии и други онлайн канали клиентите могат да попълнят формуляр за преглед и да предоставят звезден рейтинг или да изберат от списък с опции. Ако активирате отзиви в профилите си в социалните медии, придържайте се към прости въпроси и предоставяйте отговори с множество възможности за избор, така че хората да могат бързо и лесно да завършат отзива си.

Можете да направите и проучване по имейл, което е добър начин да поискате обратна връзка от съществуващите клиенти, вместо пълен преглед. Бъдете ясни още в темата на имейла. Включете лична бележка с благодарност към клиентите за тяхната лоялност и да ги информирайте, че предоставянето на обратна връзка позволява на вашата компания непрекъснато да подобрява своите продукти или услуги.

Помислете дали искате да предложите стимул за отговорите. От една страна, това може да ви помогне да подобрите изживяването на клиентите, но няма да гарантира преглед или дори положителен отзив. От друга страна, не всички са съгласни, че предлагането на стимул или награда в замяна на преглед е пътят. Обмислете конкретните обстоятелства на вашия бизнес.

Как да реагирате на отрицателен отзив

Отрицателните отзиви предлагат възможност на марки, които се отнасят сериозно към проблемите на потребителите и работят за тяхното справяне. Благодарете на рецензента и посочете как ще се справите с проблема. Това са действия за решаване на проблеми, които потребителите виждат и това им дава сигурност. Извиненията без действие се разглеждат като манипулация.

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.