Фалшивите отзиви - един от най-големите проблеми за потребителите (и бизнеса)

Фалшивите отзиви - един от най-големите проблеми за потребителите (и бизнеса)

Трима от четирима потребители са загрижени заради фалшивите отзиви, според данни от Bazaarvoice, цитирани от Emarketer.

Уебсайтовете на Amazon и други търговци на дребно имат проблем с фалшивите отзиви и това кара потребителите - особено потребителите от поколението Z, да търсят информация за продукти в социални медии като TikTok и Reddit в търсене на автентичност.

Фалшивите и подвеждащи отзиви са все по-лесни за създаване с генеративния изкуствен интелект (AI). Проблемът е толкова голям, че Федералната търговска комисия (FTC) на САЩ наскоро обяви забрана за фалшиви прегледи и глоби за нарушения, която ще влезе в сила през октомври.

Забраната е добра стъпка, но фалшивите отзиви няма да изчезнат.

Положителните онлайн оценки или рецензии са най-влиятелната част от пътя към покупка за купувачите на дрехи и обувки, според проучване на Emarketer от юни 2024 г. Ако купувачите се доверяват по-малко на прегледите на сайтовете на търговците на дребно, те ще търсят другаде.

Близо шест от 10 купувачи (58%) проучват марка онлайн, преди да пазаруват, според данните на Bazaarvoice. За представителите на поколението Z голяма част от това проучване вероятно ще се проведе на платформа за социални медии.

Най-любимата социална платформа на младите потребители е TikTok, вкл. и за проучване на брандове и проследяване на мнения.

Дори в TikTok обаче директните видеоклипове с рецензии не винаги са най-добрият начин да спечелите потребители. Потребителите търсят по-приложима, автентична и интересна информация за продуктите. Създателите на съдържание могат да отговорят на тази нужда, като използват тактики без преглед.

Над 40% от собствениците на малък бизнес в САЩ инвестират в творческо допирателно съдържание, свързано с техния продукт, вместо в рецензии на продукти или услуги, според данни от август 2023 г. на Adobe.

Инфлуенсърите интегрират партньорства с марки в съдържание чрез демонстрации на продукти и споменавания. Този тип съдържание става все по-популярно в сравнение с рецензиите, според данни от август 2024 г. от First Insight.

Reddit също привлича потребители, търсещи информация за продукти. Форумите на Reddit се представят добре в резултатите от Google, тъй като хората търсят автентични съвети.

Марките трябва да се показват на места извън сайта, където купувачите правят своите проучвания. Повечето марки вече присъстват в TikTok, но не забравяйте да работите и със създатели на съдържание.

Марките могат също така да стимулират потребителите, които са оставили реални отзиви на уебсайтове на търговци на дребно, да създават образователни или забавни публикации в социалните медии, като се свързват директно с тези потребители или като предлагат конкурси, награди и безплатни продукти.

Най-интересното за електронната търговия, маркетинга и продажбите можете да научите на eCommerce Annual Summit. Вижте повече за събитието: https://ecommsummit.enterprise.bg/

За да взимате решения за онлайн бизнеса си, основани на данни, вижте повече за най-голямото e-commerce потребителско проучване в България "Пулсът на онлайн потреблението в България 2024", осъществено от сп. Enterprise и MarketLinks!

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.