Как да изградите списък за имейл маркетинг и да постигнете успех от самото начало

Как да изградите списък за имейл маркетинг и да постигнете успех от самото начало

Ако искате да създадете списък с имейли, но се чувствате затрупани от всички технически подробности, има добра новина: можете да игнорирате повечето от фантастичните решения поне за първите си 1000 абонати.

Статистиката на HubSpot показва, че 58% от потребителите проверяват имейла си първо сутрин, 64% от малките фирми използват имейл маркетинг, за да достигнат до клиенти, а четирима от петима маркетолози казват, че предпочитат да се откажат от социалните медии, отколкото от имейл маркетинга, пише онлайн медията entrepreneur.com.

Прочетете пак тази статистика. Ако искате маркетингът ви да монетизира, списъкът с имейли е един от най-добрите и ефективни подходи, които можете да предприемете.

Въпреки потенциала на имейла той все още се смята от много хора за остаряла технология. TikTok, Clubhouse и други фантастични видео платформи получават най-голямо внимание - въпреки че възвръщаемостта на инвестициите им в най-добрия случай е мътна.

Имейл бюлетините могат да бъдат плашещи, ако не сте опитвали преди. Ако знаете, че сте готови да се присъедините към ренесанса на имейл бюлетина, има четири стъпки, които да предприемете, за да се настроите за успех.

Защо да си правите труда да имате имейл списък?

Независимо дали се стремите да бъдете онлайн предприемач - продавайки продукт, програма или услуга - или просто искате да се съсредоточите върху изграждането на вашата платформа като създател или инфлуенсър, ще трябва да създавате и публикувате съдържание редовно.

Съдържанието е навсякъде около нас. Това са видеоклиповете, които гледате в Instagram, епизодите на подкаст, който слушате, перфектно поддържаните карти с рецепти, които отбелязвате в Pinterest. Тази статия, която четете в момента, е достатъчна.

Ако искате да изградите влияние и доверие в интернет, трябва да създавате съдържание и да се уверите, че то редовно се показва пред вашите последователи. Това е по-лесно да се каже, отколкото да се направи. Алгоритмите на социалните медии могат да накарат публикациите ви да станат вирусни един ден и да ги погребат на следващия. Уебсайтовете са страхотни за съдържание, но да се класирате сред челните места в Google или други търсачки - това, което е известно като оптимизация за търсачки - може да отнеме месеци, ако не и години.

Платените реклами могат да бъдат решение, но те водят до скептицизъм, а броят на повторенията, от който се нуждаете, за да загреете потенциалните клиенти, може бързо да се оскъпи.

Затова можете да заложите, освен всичко друго, и на имейла - безплатен и незабавен начин да се свържете с феновете си. Когато изпратите част от съдържание по имейл, всички го получават едновременно. Независимо дали абонатите ви отварят имейла ви, или не, те най-малко ще виждат редовно вашето име във входящата си кутия и ще си спомнят кой сте. Имейлът ви позволява да избягвате алгоритмичните заблуди, които понякога се появяват в платформите на социалните медии.

И накрая, имейл маркетингът ви позволява да създавате автоматизации: поредици от предварително насрочени имейли, които излизат автоматично въз основа на решенията, кликванията или поведението на абоната. Може да не мислите много за автоматизацията днес, но може да дойде момент, в който искате да използвате повторно или рециклирате минали бюлетини за бъдещи абонати. Имейлът ви позволява да направите това, поради което ще трябва да се свържете с утвърден доставчик на имейл услуги.

Създайте имейл адрес в подходящ домейн

Ако искате да създадете списък с имейли, няма да можете да използвате имейл адрес @gmail или @yahoo много дълго. Причината за това е, че ще изпращате масово имейли на потенциално голяма група хора наведнъж; правенето на това от един от тези лични адреси ще задейства филтри за спам за повечето пощенски кутии и е вероятно вашият имейл да пропусне входящата кутия изцяло и да се озове в папката за спам на абоната. Така никога повече феновете ви няма да ви видят на дневна светлина.

Вашият персонализиран имейл адрес може да бъде закупен от същия доставчик, от който сте закупили домейна на вашия уебсайт или уеб хостинг. Ако нямате уебсайт, това не е проблем; все още можете да закупите домейн и персонализиран имейл адрес и вашият имейл ще работи. (Все пак може да помислите за създаване на прост уебсайт, защото хората ще искат да го посетят и да научат повече от него).

Изберете доставчик на имейл услуги

По-новите инструменти за имейл бюлетини предизвикват голям интерес от страна на потребителите. Тези инструменти са с лесни за използване функции. Инструменти като MailChimp и ConvertKit са безплатни до определен брой абонати и ще имате много голяма гъвкавост.

Ако можете да избирате, насочете се към по-стабилен доставчик на имейл услуги.

Най-добре е да имате информация за име, фамилия и телефон, освен имейл адреса, за своите абонати. Така ще можете по-добре да приложите марките за персонализиране.

Настройте формуляр или целева страница, така че последователите ви да могат да се абонират

Повечето доставчици на имейл услуги позволяват това, като ви предоставят функция за формуляри.

Избягвайте опцията за изскачащи прозорци, ако можете, в днешно време всички ги мразят.

Много доставчици вече също започнаха да предлагат така наречените целеви страници. Целевите страници са уеб страници, на които има само едно действие, което трябва да се извърши. Колкото повече бутони и връзки давате на хората на уеб страница, толкова по-вероятно е те да бъдат разсеяни.

Целевата страница помага на потенциалните ви клиенти да останат фокусирани и когато им се даде възможност да направят нещо, много от читателите ѝ ще го направят, особено ако се интересуват от вашия бизнес, блог или марка и/или им предложите привлекателен "магнит".

Добавяйте стойност

Читателите вече се регистрират за вашия имейл списък. Отлично! Сега... всъщност трябва да им изпращате имейли редовно.

Ето някои добри новини: Вашите имейли не трябва да са сложни.

Предимството на редовното изпращане на бюлетини е, че обучавате списъка си с хора да очаква комуникация от вас в определен ден и час всяка седмица. Същата психология, която оправдава седмичните телевизионни предавания или пускането на нови епизоди на подкаст, се прилага за имейл бюлетините.

Често получаваме бюлетини, които имат 15 или повече бутона в един бюлетин, особено от търговци на дребно. За повечето от нас предоставянето на много опции може да има обратен ефект и ще ги прогони.

Основно правило в маркетинга за конверсии е: Един бюлетин, една подканваща фраза. Вашият призив за действие може да бъде да щракнете върху връзка, да отговорите на имейл, да препратите бюлетина на приятел или да насрочите разговор, или нещо друго в зависимост от вашите цели.

Писането на имейл бюлетин може да ви погуби, ако не внимавате. Не забравяйте да се съсредоточите върху своята аудитория и да правите съдържанието си изцяло за нея.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.