Google отново ще промени алторитъма си, за да насърчи създаването на съдържание "от хора за хора"

Google отново ще промени алторитъма си, за да насърчи създаването на съдържание "от хора за хора"

Новият Google ъпдейт отново променя начина, по който функционира най-голямата търсеща машина в света.

Google предстои да направи една от най-значимите актуализации на алгоритмите си от няколко години насам. Новият алгоритъм - The Google Helpful Content Update, ще промени начина за класиране при търсене, като приоритетни в резултатите при търсене ще бъдат сайтовете, чието съдържание е повече информативно и полезно за потребителите, отколкото създадено само за търсачката.

Новият алгоритъм ще стартира интегрирането си през тази седмица и се очаква да приключи с началото на септември, информират от Google LLC.

Новият алгоритъм поставя изисквания към всички бизнеси, позиционирани онлайн

Въвежданата "актуализация за полезно съдържание", както я наричат от Google, ще повлияе върху начина, по който се класират резултатите при търсене. Тя ще постави и нови изисквания към бизнесите, които по един или друг начин са позиционирани онлайн, по отношение на наличното и/или създаваното в момента от тях текстово съдържание.

Целта на новия Google ъпдейт е потребителите да получават достъп до "висококачествено съдържание", т.е. такова, което информира и е с добавена стойност за търсещите. Сайтовете, чийто контент до този момент е отговарял само на изискванията за класиране в Google, ще бъдат изместени за сметка на тези, които информират и дават стойност за потребителя.

Тази промяна идва в помощ на потребителя, който иска да научи нещо ново и полезно, съобразно търсенето си по ключови думи. Създаваното до този момент "SEO съдържание", което се класира добре, но не дава информативна стойност за хората, ще се окаже безполезно за търсещата машина. Промяната е част от целенасочените усилия на технологичния гигант за подобряване на потребителското изживяване.

Кои области ще бъдат най-засегнати от предстоящия ъпдейт?

Новите алгоритми не са насочени към конкретни пазарни ниши в интернет, но някои от тях ще бъдат по-силно повлияни от други. Анализите на компанията сочат, че такива ще бъдат статии, продуктови и категориини описания, и други в области като образование, изкуство, развлечения, онлайн пазаруване и технологии. Причините са, че в тези пазарни ниши текстовете по подразбиране са били създавани с приоритет за класиране от Google.

Новият алгоритъм ще се фокусира върху целия сайт, а не върху отделните страници в него

Повечето от сега функциониращите алгоритми на Google за търсене се фокусират върху отделните страници в даден уебсайт. С предстоящия ъпдейт за класиране алгоритмите ще вземат предвид целия сайт.

В този случай, ако търсачката установи, че голяма част от съдържанието на сайта ви е "безполезно" (т.е. написано основно с цел добро класиране), то целият сайт ще бъде засегнат, а не отделните му страници. С други думи, ако SEO съдържанието (създадено по сегашните стандарти) надделее над качественото, полезно и информативно такова, то целият ви сайт има вероятност да остане по-назад сред селекцията от резултати при търсене.

Как новият Google ъпдейт ще повлияе върху работата на SEO и копирайтинг агенции?

Усилията на SEO и копирайтинг агенции следва да се фокусират върху създаването на съдържание, което е "от хора за хора". Твърде рано е да кажем колко мащабно ще е въздействието на новия ъпдейт. Времето ще покаже как ще се променят изискванията към създаването на съдържание за уеб.

Актуализирането на текущото съдържание и/или създаването на ново такова, за да се класира даден уебсайт съобразно новия алгоритъм, ще отнеме време. Ще са нужни целенасочени усилия и търпение, за да докажете на търсачката, че публикувано в сайта ви съдържание заслужава вниманието на потребителите, респективно нейното. Работата на копирайтърите и SEO експертите ще претърпи важни промени.

Поредната голяма промяна в алгоритмите на Google (след актуализацията на Google Panda през февруари 2012 г.) отново показва, че за занимаващите в тези професионални области експерти гъвкавостта е ключова.

Автор: CopyVibes

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.