Google Maps и Google My Business в помощ на бизнеса

Google Maps и Google My Business в помощ на бизнеса

Автор: Serpact

Стартирала през 2016 г., агенция Serpact вече се утвърди със своята експертна дейност и резултати. Serpact е единствената българска компания, представила свой проект пред инженерите на Google в централата на корпорацията в Цюрих през 2018 г. През 2019 г. компанията спечели European Search Awards и изпревари големи дигитални екипи от Германия, Великобритания и Русия. През следващата година Serpact грабна и Global Search Awards 2020, които се проведоха на онлайн церемония от Ню Йорк, САЩ.

Ползите за бизнеса от Local SEO

Google Maps има добър потенциал и е задължителен за една локална и цялостна SEO стратегия. Ако работата по доброто позициониране на вашият сайт може да отнеме месеци, дори над година, то локалният ви обект може да се позиционира на видимо място в local pack на първа страница, сравнително по-лесно.

Ако имате реален обект от вида офис, хотел, магазин, ресторант или друго е задължително да подсилите вашият маркетинг с присъствието му на картата Google Maps. Дори и да нямате физическа локация, или не искате тя да се вижда - това пак е възможно и е добре да го направите.

С възможността да не се показва конкретна локация, а само район, който обслужвате - например област Варна или област Русе, вие имате възможност да бъдете видими в Google Maps и без собствен физически адрес.

За да използвате силата и възможностите на картата на Google, вие трябва да добавите вашият бизнес и да го потвърдите.

В тази статия сме описали подробно как протича този процес, стъпка по стъпка.

Преди да разкрием особеностите на Google Maps за бизнеса и да ви покажем как да използвате всички възможности на платформата, ще обясним защо е важно да го правите.

В своята лекция на Brighton SEO 2019 американският специалист Грег Гифърд обяви: "Вашият локален обект е вашата най-уважавана и точна информация за Гугъл!".

Google My Business и Google Maps са платформи, собственост на световната търсачка. Там има ограничена възможност да публикуваме информация за бизнеса ни, продуктите, услугите, да слагаме илюстрации и да пишем кратък текст.

На база на тези данни Google отчита нашата ефективност и популярност, измерва всяка снимка колко е разглеждана, всяка публикация колко пъти е четена и не може да бъде подведен. Чрез вътрешната статистика и данните, които се записват, софтуерният гигант знае отлично кой обект е търсен, популярен и полезен за хората.

Имено заради това Google приема така получените данни като най-достоверни и така определя качеството и репутацията на бизнеса ви.

Google My Business e добър източник на данни за нашият бизнес, но освен собствени данни Google използва и метрики от трети услуги.

Гугъл извлича данни и от тях обобщава статистики за обекта и от други източници - Foursquare, Booking, Facebook, Trivago, Foodpanda, Takeaway, Zavedenia.com, Agoda и подобни.

Именно това "валидиране на данните" от различни източници прави преценката на Гугъл най-точна и всеобхватна. По този начин вашата онлайн репутация е проверена. Но все пак най-важно остава присъствието ви в Google My Business и информацията, подадена в него.

Как работи локалното търсене

Google дава приоритет в Google Maps на локалните бизнеси и обекти пред далечните такива. И това е логично - в повечето случаи вие ще потърсите зъболекар в София, ако живеете в столицата, а не в Русе например. Или студио за красота в Бургас, а не Благоевград.

Като извод - добре направеният и поддържан бизнес на картата на Google ще ви донесе добра видимост. Google анализира цялата подадена в обекта информация и я взима предвид при търсенето.

Търсачката отчита и местоположението на търсещия в момента на заявката. Ако например сте на почивка в Поморие, при търсене ще видите местни резултати, тоест обекти в близост. Което е отново с цел да ви свърши максимално полезна работа.

Ще получите по-голяма видимост и ако се възползвате от всички възможности на Google My Business - на илюстрацията по-долу се показва когато обекта е обявил провеждани събития.

Това виждаме при търсене за British Museum:

Как да използваме максимално Google My Business

Първата стъпка е да попълните профила си на 100%. Въведете цялата възможна информация - лого, снимки, работно време, уебсайт, телефон, попълнете етикети, акценти, удобства, плащания, достъпност.

От Гугъл показват тези данни на търсещите, а и те самите ги отчитат.

Те играят и роля в търсенето на даден обект - тоест - наличието на такава информация ви дава предимство.

Допълнителните важни неща

Има няколко опции, които са по-специални и имат отношение към доброто позициониране на вашият бизнес при търсене в Google Maps.

Описание

Описанието е само текст и в него не е позволено да включвате URL адреси. В тези 750 знака трябва да опишете дейността си, като използвате в текста важна за вас ключова дума или фраза. Но не прекалявайте, като пълните изкуствено текста с думи, за да се класирате добре, напишете полезно послание, което ще се възприеме позитивно от хората.

Отзиви

Отзивите са много важна част от вашият обект в GMB. Гугъл чете текста в тях и го анализира, и при търсене за даден израз показва отзива, който съдържа търсената дума или израз.

Както виждате на изображението по-долу, Гугъл е извлякъл и показва думата ортодонт при търсене за "ортодонт пловдив".

Това е много важно - да намерите подход как вашите клиенти и потребители да ви оставят отзив. Това, разбира се, трябва да става максимално естествено.

Също, прави добро впечатление, ако отговаряте на отзивите ви, независимо дали са добри или лоши и какво казват. Това се забелязва от хората, а и се препоръчва от Гугъл.

Публикации

Според вида и категорията на обекта ви можете да имате различни възможности в раздела Публикации.

Според вида и категорията на обекта ви можете да имате различни възможности в раздела Публикации. Нашата препоръка е, независимо колко вида публикации имате, да се възползвате максимално от тях.

Офертата ви дава възможност да публикувате промоция, на продукт или услуга, с ограничен срок, снимка, описание и линк за поръчване или разглеждане.

Актуализациите /или новите неща/ са подобни на новини - можете да анонсирате ново събитие, излизането на нов продукт или просто да публикувате привлекателен текст със снимка и уеб адрес. Друга опция са събитията. При тях хората могат да се записват на посочен от вас адрес или да прочетат повече информация. Те са подходящи ако организирате конференция, уебинар, лекция или подобно.

Услуги /за определени обекти/

Според категорията, която сте посочили за обекта ви, ако извършвате предимно услуги, Google My Business ще ви активира раздела Услуги. Там също можете да правите категории и в тях да поставяте конкретни услуги. Препоръчваме ви да попълните този раздел, ако имате такъв.

Продукти /за определени обекти/

Продуктите е много ценен раздел, защото дефакто чрез него вашият GMB листинг се превръща в мини каталог, където потребителите могат да разгледат стоката ви. Можете да задавате точна цена или цена с диапазон от - до. За поръчка потребителите вече биват отвеждани към сайта ви.

Меню /за определени обекти/

Този раздел е наличен за ресторанти и заведения за хранене. Ако листинга ви е от такъв тип е добре да го попълните, за да може вашите посетители да се запознаят с асортимента ви. Много заведения биват посещавани точно заради типа им кухня или храна - италианска, гурме, алпийска, балканска, българска, японска и т.н.

Препоръчваме да направите категории в менюто - например Салати, Основни ястия, Десерти и във всяка категория да поставите съответните продукти. Попълнете име на продукта, снимка, ако имате /ако не - сложете лого/, описание и цена.

По този начин имате няколко ползи:

  • информирате клиента за вашето меню и цени;
  • задържате потребителя в обекта ви;
  • информирате Гугъл за предлаганият асортимент;

Винаги можете да редактирате или премахнете продукт или категория.

Извод

С изброените по-горе неща вашият обект ще придобие голямо качество за клиентите ви и ще постигне добра видимост при търсене в Google Maps.

Желаем ви успех!

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.