След като пандемията от COVID-19 удари световната икономика, повече търговци започнаха да се отказват от физическите си магазини, а конкуренцията онлайн стана още по-жестока. Как бизнесът с дропшипинг може да спечели конкурентно предимство и да задържи клиенти?
Според данни от американския индекс на търговията на дребно на IBM, условията на пандемия са ускорили прогнозираното изместване от физически магазини към онлайн пазаруване с около пет години, пише онлайн изданието business2community.com.
В резултат на това електронната търговия процъфтява, докато универсалните магазини преживяват безпрецедентен спад на приходите.
Дори най-пренебрегваните предприемачи - тези без собствен инвентар - осребриха цифровия обрат.
Към 2021 г. пазарът на дропшипинг в САЩ се оценява на 44,1 милиарда долара. Само през последните 18 месеца популярната платформа за електронна търговия Alibaba отбеляза 150% увеличение на бизнеса от американски фирми.
Идеята зад дропшипинга е проста: създавате онлайн магазини, рекламирате в социалните мрежи и оставате трети страни да се грижат за инвентара и доставката. Вероятно си мислите: "Това звучи лесно", но дропшипингът далеч не е схема за бързо забогатяване.
Удобството идва с недостатъци, включително висока конкуренция, ниски маржове на печалба и липса на контрол върху веригата на доставки. Идентифицирането на правилния продукт и увеличаването на задържането на клиенти са основните предизвикателства за предприемачите на този силно конкурентен пазар.
За щастие, има налични инструменти и стратегии, които да помогнат на предприемачите да се ориентират в света на дропшипинга в тези несигурни времена.
Инвестирайте в реклама и маркетинг
Пазарът е пренаситен с фирми, предлагащи едни и същи артикули, а запомнящата се марка помага да се откроите от тълпата. Ако правите дропшипинг с нулев бюджет, резултатите може да се окажат по-слаби, отколкото очаквате.
Като правило, колкото повече инвестирате, толкова повече получавате. Ако нямате собствен бюджет, винаги можете да опитате да спечелите субсидии за малък бизнес. Например Alibaba току-що стартира програма за безвъзмездни средства, предлагаща 500 000 долара за подкрепа на новосъздадени малки и средни предприятия. Всеки притежател на акаунт в Alibaba.com с "иновативна идея за продукт или стратегия за излизане на пазара" има право да кандидатства. Общо 50 компании ще получат по 10 хиляди долара. Победителите ще бъдат обявени през декември.
Търсете алтернативни производители, за да гарантирате доставките
COVID-19 забави доставката от Китай, където повечето базирани в САЩ компании за дропшипинг доставят своите продукти. Недостигът на контейнери и повишените нива на складиране също оказват натиск върху маржовете на печалба.
Търсенето на алтернативни производители, например в Латинска Америка, би могло да помогне за разнообразяването на инвентара от Китай.
Заложете на качеството
В наши дни качеството на продукта е по-важно от всякога. Не подценявайте силата на пазарното проучване, когато правите своя избор. Например, според глобалните индустриални анализатори (GIA), световният сегмент на играчки, хобита и DIY ще достигне 87 милиарда долара до 2026 г.
Приемете новите технологии, за да увеличите задържането на клиентите
В доклад на Bain & Company се твърди, че 5% увеличение на задържането на клиенти увеличава печалбите до 95%. Чрез ангажиране и задържане на купувачите можете да разширите маржовете си на печалба, да намалите рекламните разходи и да подобрите ефективността при ретаргетинг реклама.
Направете си приложение
Стартирането на собствено приложение може да бъде една стъпка към подобряване на маржовете и намаляване на разходите. Според базираната в Ню Йорк платформа за мобилни партньорства Button, купувачите правят два пъти повече покупки чрез приложения, отколкото в мобилните уеб магазини.
Ако идеята за създаване на собствено приложение звучи плашещо, не забравяйте, че не е нужно да го създавате от нулата. Има достатъчно решения с "бял етикет", които са достъпни и за дребния бизнес.
Дропшипингът позволява на предприемачите да намалят разходите и да се насладят на свободното си време, приоритет за мнозина по време на пандемията. Като цяло световният пазар на дропшипинг се очаква да достигне 591,77 милиарда долара до 2027 г.
Дропшипингът не е мъртъв; подобно на толкова много други индустрии тази година и тази преминава през трансформация. Ако предприемачите в областта на електронната търговия са готови да учат, създават и изследват нови технологии, те ще оцелеят и ще процъфтяват в пандемията и след нея.