Девет тренда в TikTok, които никой бизнес не трябва да пропуска

Девет тренда в TikTok, които никой бизнес не трябва да пропуска

Потребителите на TikTok са вече над 1,6 милиарда души и продължават да се увеличават, което превръща платформата в една от социалните мрежи, в които бизнесите не могат да си позволят да не бъдат.

Въпреки че е шестата най-използвана социална медийна платформа в света, тя има едно голямо предимство пред останалите - фокусът върху най-новите тенденции, пише business2community.com.

Целта е ясна - следвайте тенденциите в TikTok и достигайте до много хора. Пътят за изпълнението ѝ обаче не е толкова прост. Платформата е конкурентна и се променя непрекъснато. Това, което е работило вчера, може да не работи днес или утре. Креативността е важна, както и качеството на публикациите, за да се откроите.

Защо TikTok е важен за бизнеса?

TikTok е чудесно място за популяризиране на брандове. Това е платформа с приоритет откриване на креативно, ново съдържание. Потребителите използват платформата, за да търсят популярни песни, предизвикателства, хаштагове или други идеи, които се развиват.

Най-добрата стратегия за бизнесите е да уловят зараждаща се тенденция и да я използват. Ако сте наистина креативни, можете да започнете и нова тенденция.

Предвижда се броят на потребителите на TikTok да достигне 2 милиарда души до края на 2024 г. TikTok постоянно прави актуализации за бизнеса (като техния Creative Center от 2022 г.). Платформата също така обяви интеграция с WooCommerce, така че фирмите да могат да синхронизират своите продукти и да проследяват данни.

Конкуренцията в платформата обаче също нараства с всеки изминал ден. Тъй като желанието за харчене за реклами се увеличава, цената на рекламата също ще се увеличи. Ако започнете да рекламирате в платформата сега, има голям шанс да останете зад кривата на разходите.

Топ девет на тенденциите в TikTok, които да следвате

Популярни звуци и песни

Повечето от тенденциите в TikTok са свързани с аудио съдържание. Един от най-бързите и ефективни начини за намиране на текущите тенденции е да преминете през популярните песни и звуци. Те се променят често, така че проверката на най-добрите звуци и песни е стратегия, която работи във всеки един момент. Можете да видите каква музика хората обичат да слушат, докато гледат видеоклипове, какъв тип съдържание е подходящо за тази музика, и да създадете ваше съдържание със същото аудио.

Има два начина за създаване на съдържание въз основа на актуално аудио: отидете в лентата за търсене и потърсете "вирусни звуци" или "набиращи популярност песни". Ако имате идея за съдържание, въведете идеята и вижте най-добрите видеоклипове, които се появяват, за да проверите какви звуци и песни използват.

Брандирано хаштаг предизвикателство

Предизвикателството с брандирани хаштагове е силна тенденция от известно време. Това определено е една от най-успешните маркетингови стратегии на TikTok за брандовете. За да се включите в тази тенденция, създайте свой собствен хаштаг и го използвайте в предизвикателство за вашата аудитория. Идеята е да насърчите потребителите да създават видеоклипове въз основа на изискванията на вашето предизвикателство. От тях се изисква да използват брандирания хаштаг, когато качват видеоклиповете.

Генерирано от потребителите съдържание

Генерираното от потребителите съдържание работи във всички платформи. Хората са по-склонни да се доверят на марка, която има силна репутация на пазара. Около 45% от потребителите в световен мащаб проверяват ревютата и видеоклиповете в социалните медии, преди да закупят продукт или услуга.

Доброто потребителско съдържание прави вашата марка по-надеждна в очите на аудиторията. Вместо вашият маркетингов екип да измисля съдържание, за да впечатли аудиторията, можете да помолите клиентите ви да го направят. Това може да е разопаковане, сглобяване, използване на продукт, да споделят опита си с бизнеса ви, да говорят за ваша услуга и т.н.

Инфлуенсър маркетинг

Инфлуенсър маркетингът е фокусиран върху хора с голямо влияние с целева аудитория - хора, които популяризират марки и ви помагат да достигнете до по-широка аудитория. Инфлуенсърите са голяма тенденция в TikTok в наши дни. Те имат голяма власт над вашата целева аудитория и сътрудничеството с тях може да ви помогне да достигнете до публиката по-бързо и по-качествено.

Дуети

Дуетите са видеоклипове един до друг и сравнително нова тенденция в TikTok. Напоследък хората започнаха да създават съдържание, където можете да видите реакцията им на съществуващо съдържание от други потребители. Можете да имитирате съдържанието на други хора, да реагирате на него за публиката или да създадете нещо ново въз основа на оригинал.

Потребителите на TikTok са големи фенове на дуетите. Те са увлекателни, забавни и чудесен начин за пренасочване на актуално съдържание. За вашия бизнес това е чудесен начин да се възползвате от тенденциите в TikTok от други потребители и да увеличите видимостта на вашата марка.

Видеоклипове на живо в TikTok

Ако имате поне хиляда последователи, можете да създавате видеопредаване на живо в TikTok. Това е актуална форма на съдържание, която помага на вашите клиенти да видят как работи вашият бизнес в реално време, да комуникират с вас, да получават актуализации и като цяло да ви видят "извън кутията" и "зад кулисите".

Можете да използвате TikTok Live, за да разкриете как работи бизнеса ви, да говорите по важни теми или да споделите нещо специално с аудиторията си. Това е вид съдържание, което предлага изключителност и, за разлика от редактираните видеа е по-автентично.

ASMR видеоклипове

Автономният сензорен меридианен отговор или ASMR предизвиква добри чувства, когато човекът слуша звук или гледа нещо на екрана. ASMR видеоклиповете днес са популярни във всички платформи, особено в TikTok. Те могат да показват всичко - от готвене, през почистване на килими, до създаване на изкуство и смесване на бои и пигменти.

Опаковане на поръчки

Вашият бизнес продава ли физически продукти? Ако случаят е такъв, една от тенденциите в TikTok, която трябва да следвате, е да снимате себе си или служителите си, докато опаковат поръчка. Видеоклиповете "Опаковайте поръчка с мен" отвеждат клиентите зад кулисите. По това тези видеоклипове приличат на ASMR видеоклиповете и свързват отлично бизнеса с аудиторията.

Уроци и инструкции

Видеоклиповете с инструкции в TikTok са кратки и сладки. В рамките на една минута можете да кажете на клиентите си как да изпълнят задача, като използват вашия продукт, или просто да им дадете съвет. Уроците и видеоклиповете с инструкции са популярни от известно време. Използвайте своя опит, за да научите зрителите си на нещо забавно или нещо, което може да не знаят.

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.