Данните са в основата на всяка SEO стратегия и нейното изпълнение

Данните са в основата на всяка SEO стратегия и нейното изпълнение

Имате SEO стратегия. Изпълнявате я. Как обаче да сте сигурни, че работи? Как можете да се уверите, че това е най-добрата възможна стратегия, която можете да изпълните?

Както много дигитални търговци и създатели на съдържание бързо разбират, SEO е отчасти изкуство, отчасти наука. Данните са това, което е в основата на научната част, пише business2community.com. Когато стратегията се определя от алгоритмите и техническите характеристики на търсачката, данните са надмощие.

Измерването е в основата на корекциите

Направили сте проучване за работещите ключови думи и изрази във вашата ниша. Съставили сте списък с фрази, които вашата целева аудитория използва при своите онлайн търсения. Публикували сте съдържание, като сте използвали тези фрази. Може би някои от публикациите са събрали някаква обратна връзка.

Дали обаче вашето съдържание и стратегия отговарят на поставените ви цели? Имате нужда от данни, за да разберете дали сте на правилния път и от какви промени се нуждае стратегията ви. Тестването на нови тактики, привеждането в съответствие с тенденциите в търсенето, оптимизирането и повторното оптимизиране са част от SEO пътуването.

Трудно е да се оценява критично прогресът към постигането на целите, ако не можете да измервате показатели. Вашата цел може да бъде да увеличите онлайн продажбите, да създадете имейл списък или да увеличите органичния трафик. Каквато и да е тя, показателите, които указват нейното изпълнение, трябва да са измерими. В противен случай няма да знаете какво да коригирате, за да вървите към целта.

Какво прави конкуренцията

Данните могат да подскажат ходовете на вашите конкуренти. Ето защо по-малко известни имена в индустрията много често реагират на това, което правят основните играчи.

Когато става дума за SEO, инструментите за анализ на данни могат да ви дадат поглед отвътре какво правят конкурентите. Тези инструменти разкриват по какви органични ключови думи се класират конкурентните сайтове.

Трябва да знаете обаче, че по някои думи и изрази конкуренцията е огромна. Вашата SEO стратегия ще бъде по-добре обслужвана чрез насочване към нишови ключови думи с дълга опашка.

След като повишите авторитета на вашия сайт, можете да се изправите един срещу друг с конкурентите си за най-добрите думи за търсене във вашата индустрия. Това е особено важно, ако сте компания, която току-що започва своето SEO пътуване.

Данните са в основата на разбирането на аудиторията

Ако съдържанието ви не е задоволително или му липсва цел и дълбочина, вашата аудитория ще реагира по съответния начин. Сигнали като по-високи нива на отпадане, по-малко реализации и спад на трафика може да означават проблем със съдържанието и неразбиране на аудиторията.

Анализът на данните ще ви покаже какво работи на вашия пазар, кое съдържание и ключови думи се представят добре. Данните за ефективността на SEO могат да разкрият накъде да насочите съдържанието си и да повишите авторитета на определени страници.

Мислете за данните за ефективността на SEO като за друг източник на данни за потребителското поведение и прозрения за пазара.

Данните показват възможности за увеличаване на приходите

Увеличаването на трафика към вашия сайт и цифрово съдържание е стъпка в правилната посока. Увеличаването на приходите обаче е крайната цел. Без данни вие не знаете как и кога вашата аудитория натиска бутона за покупка. Ангажират ли се с вашето съдържание и преобразуват ли онлайн? Посещават ли физическите ви магазини след ангажирането с онлайн съдържанието?

Проследяването на тези типове поведение помага да се идентифицират задействанията и предпочитанията за покупка. Анализът също така обръща внимание на това кое съдържание преобразува.

Ако забележите, че в сайта ви има няколко публикации, които насочват повече хора към магазина ви и посетителите реализират покупки, анализирайте ги. Какво е различното в тези публикации? Дали имат по-привлекателен призив към действие, дали съдържанието прави по-добър аргумент за свързаните продукти? Вземете това, което смятате, че работи в това съдържание, и го приложете и другаде.

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.