Брандовете, ориентирани директно към клиента (D2C) се сблъскват със спад на ефективността на социалните реклами. Те трябва да потърсят нови стратегии за растеж, вкл. реклами чрез търсене и медии, за да достигат до аудиторията си.
D2C рекламата в социалните медии намалява и Google е основният печеливш от тази тенденция, пише insiderintelligence.com.
Делът на Facebook в разходите за реклама се срива от 48,4% през първото тримесечие на 2020 г. до 27,6% през четвъртото тримесечие на 2022 г., според данни на Rockerbox.
Делът на Google обаче нараства от 37,2% на 42,6% за същия период от време.
Търсенето на медия на дребно е нова рекламна игра за ефективност. D2C марките ще трябва да станат умели в рентабилното закупуване на спонсорирани продуктови реклами в медийни мрежи за продажба на дребно (RMN), за да насърчават ръста на продажбите.
Тъй като рекламният пазар на Amazon става все по-конкурентен, марките D2C трябва да търсят бързо развиващи се RMN, за да подобрят възвръщаемостта от разходите за реклама.
D2C марките могат да използват платформи от страна на търсенето (DSP) като Amazon DSP и The Trade Desk за тази цел. Тези предложения помагат на марките ефективно да достигнат до ценни аудитории - включително съществуващи купувачи и други категории - и могат едновременно да повишат осведомеността за марката и да допринасят за ръста на приходите.
Стрийминг телевизията е по-скъпо, но ефективно средство за увеличаване на продажбите. Подкрепяните от реклами мрежи като Hulu, Peacock и Disney+ дават на брандовете възможности за насърчаване на осведомеността и ефективността чрез ръст на CPM.
Часовникът тиктака, за да разберем TikTok. Социалните реклами в определени мрежи може и да намаляват значението си за брандовете, но все още са ключови за растящите D2C марки - особено дигитално естествените вертикални марки (DNVB).
Сега е моментът да се облегнете на рекламите в TikTok, преди други марки да насочат криейтив стратегиите си към платформата и тя да се пренасели.