Четири тенденции в социалните медии, които ще видим през 2023 г.

Четири тенденции в социалните медии, които ще видим през 2023 г.

Социалните медии се движат със скоростта на спринтьор. Те са във вечно състояние на движение, разкъсвани между изискванията и очакванията на своите потребители и капризите на главите, които търсят нови начини да се откроят на все по-пренаселения пазар, както и да намерят още потоци от приходи.

2023 г. наближава и вече можем да видим промяна в нещата, които марките трябва да имат предвид, когато изграждат своята стратегия за социални медии, пише CureMedia.

Това, което остава вярно, е, че социалните медии продължават да бъдат една от най-важните, ако не и най-важната, платформи за ангажиране на купувачите.

И така, какви ще бъдат тенденциите в социалните медии за 2023 г.?

Автентичност 2.0

Автентичността като тенденция в социалните медии започна да се усеща още от 2021 г. Автентичността е отговорът на проблема с обтегнатите отношения между марките и техните аудитории, както и повишеният потребителски цинизъм. Автентичното съдържание публикациите, споделяни в реално време, личностите, с които потребителите на социалните медии могат да се свържат, са не просто очакване, а търсене.

Апетитът на потребителите за автентичност както от гледна точка на марката, така и от гледна точка на създателите ще се засили. С нарастването на популярността на TikTok и още по-импровизираната мрежа BeReal публиката демонстрира предпочитанията си към съдържание, което избягва излъсканите профили.

Това предпочитание ще продължи да се отразява в естетиката, която виждаме в Instagram, тъй като фотографията със светкавица и изображенията без филтри набират популярност, а постването на снимки от ежедневието имат предимство пред по-традиционното "insta" съдържание.

Излъчването на живо в социалните медии е конкретен пример за формат, който беше разширен от пандемията и такъв, който ще продължи да се разширява. Има много възможности за марките да се възползват от видео формата на живо. Особено след като все повече и повече социални платформи залагат много на социалната търговия.

TikTok и още нещо

TikTok вече не е нов играч на пазара и продължава да прави заглавия и да чупи рекорди. По-рано приложението беше осмивано, но неговите почти 31 млн. потребители дневно сега са сила, с която всички трябва да се съобразяват. Брандовете трябва да ускорят прехода си към платформата, ко искат да оставят своя отпечатък на този все още плодороден терен.

Все още обаче се вижда как в платформата се допускат груби грешки, например препубликувано съдържание от Instagram. В най-добрия случай едни и същи стратегии се прилагат и в двете платформи.

Брандовете обаче осъзнават, че TikTok е нещо, което трябва да приемат сериозно (особено когато по-младите поколения придобиват финансова независимост и по-възрастните потребители мигрират към платформата). Затова и конкуренцията там ще се засили.

Най-важното е, че марките възприемат предпоставката, че социалното съдържание е и забавление, не само реклама.

Интерактивността е задължителна

Ангажираността беше до едно време, сега алгоритмите искат взаимодействие. Като връщат социалното обратно в социалните медии, платформите въвеждат нови начини брандовете и инфлуенсърите да създават двупосочен диалог със своите последователи - и ще възнаградят тези, които ги използват добре.

Независимо дали става въпрос за реакционните стикери на Instagram, или засилващия се натиск на TikTok за съчетаване на видео, става въпрос за по-интерактивен подход към това как използваме платформите.

Въпреки че това може да звучи като още едно нещо, за което бизнесът да се тревожи, тези нови инструменти представляват перфектна възможност за изграждане и поддържане на истински взаимоотношения с аудиторията при по-малки инвестиции в сравнение с предишните години, когато трябваше да се отговаря на всички индивидуални коментари.

Въвеждането на редовни сесии с въпроси и отговори във вашите истории или на Reels например може да бъде чудесен начин да накарате аудиторията си да се почувства чута, като същевременно ви дава възможност да отговорите на въпроси, които помагат да се подчертаят предимствата на вашия продукт или услуга или дори просто следването на вашия акаунт.

Във време, когато потребителите стават критични към прекомерния брой реклами, показвани в платформите на социалните медии (често за сметка на съдържанието, което всъщност са избрали да следват), това е безценна възможност да разграничите марката си от масата на билбордовете.

Човешко отношение

Докато брандовете като цяло ще продължат да признават важността на присъствието в социалните медии, през 2023 г. ще ги видим най-накрая да възприемат по-човешки подход към канала. Това ще се прояви в две различни стратегии и най-интелигентните марки ще включат и двете, като внедрят безпроблемна комбинация от UGC (съдържание, генерирано от потребители) или IGC, заедно с нов поглед върху съдържанието на марката.

Като увеличат максимално потенциала на peer-to-peer (P2P) комуникацията и се опират на жаждата за автентичност, повече от традиционните марки ще последват примера на своите дигитални конкуренти и ще започнат да дават приоритет на съдържание, в което участват "истински" потребители, а не модели.

Едновременно с това очакваме да видим повече марки да се възползват от по-непринудената среда, която предоставят социалните медии и която потребителите предпочитат.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.