Четири принципа за съдържанието от SaaS компании от световна класа, които всеки бизнес може да приложи

Четири принципа за съдържанието от SaaS компании от световна класа, които всеки бизнес може да приложи

Всяка компания е изправена пред все по-голям натиск да предлага на своите клиенти изключителни цифрови изживявания. Съдържанието - текст, изображения, видео и други, е същността на тези цифрови изживявания.

Entrepreneur.com дава като пример пионерите на дигиталното изживяване, SaaS (софтуер като услуга) компаниите.

SaaS компании като Intuit и Salesforce се отличават със съдържанието им. От първия ден успешните SaaS компании поддържат клиентското изживяване от край до край чрез разнообразно съдържание, вариращо от вдъхновяващи подкасти до видеоклипове за обяснение на продуктите им и контекстуална помощ.

Когато потребителското изживяване е дигитално, съдържанието е критично важно. Ето четири тайни на съдържанието, които могат да бъдат от полза за всеки бизнес.

Кажете и покажете целта на вашата марка

Една смислена цел може да разграничи бранда от общата вълна, а това е особено важно за представителите на поколението Z. Според скорошно проучване на Roundel 73% от представителите на поколението Z ще купуват само от марки, на които вярват.

Добавянето на цел към марката започва с нейното дефиниране. Една марка трябва да демонстрира своята цел или рискува да изглежда неавтентична или дори лицемерна. Salesforce например е модел за показване, а не просто разказване на целта ѝ чрез съдържание. От ден едно компанията декларира, че целта ѝ е да "изгражда по-силни взаимоотношения". Наскоро тя стартира Salesforce+ - услуга за стрийминг, чрез която предоставя съдържание по заявка на бизнес и маркетингови теми.

Всеки бизнес може да предложи съдържание, което вдъхва живот на неговата цел. Например The Home Depot предлага ръководства за проекти. Каталогът на Patagonia е по-скоро като списание за открито с истории, илюстриращи ангажимента на компанията да защитава планетата.

Преминете отвъд обслужването на клиентите и празнувайте успеха им

SaaS компаниите разбират не само как да обслужват клиенти, а и как да им осигуряват и да отбелязват успеха им. Те предлагат съдържание, което помага на клиентите да решават проблеми и да получават повече стойност.

Примерите за съдържание включват, но далеч не се ограничават до етикети, инструкции, заглавия, интерактивни ръководства стъпка по стъпка, често задавани въпроси, които са лесно достъпни чрез чат и гласово търсене, контекстна помощ, като подсказки и известия, най-добри практики, чатботи и др.

Страхотен пример за SaaS е Intuit Assist, задвижван от AI съветник, който работи във всички продукти на Intuit, спечелил отличия като Fortune 50 AI Innovators.

Не сте готови за пълноценен AI бот или втори пилот? Вашата компания може да използва съдържание, за да помогне на клиентите и да обучи AI бот или втори пилот в бъдеще.

Популяризирайте по-малко, напътствайте повече

Всеки бизнес е изправен пред предизвикателството да продава продуктите или услугите си, за да стимулира растежа. SaaS компаниите, вместо постоянно да рекламират, подтикват клиентите да изпробват нови функции, продукти или услуги чрез подходящо съдържание. Дори за на пръв поглед прости продукти подробните описания и инструкциите - под формата на текст и видео, често задаваните въпроси, статистиката, професионалните съвети винаги са полезни.

Подредете съдържанието си

Няма фея на съдържанието, която магически да създава и управлява вашето съдържание. Дори изкуственият интелект не може да направи това. Има обаче операции със съдържанието — комбинацията от хора, процеси и технологии, които организират съдържание от край до край.

Наскоро Pfizer осъзна колко важни са операциите със съдържанието за поддържането и разширяването на нейния бизнес. На срещата на върха на Adobe Джейн фон Кирхбах, старши вицепрезидент по цифровите технологии в компанията, коментира, че през периода на пандемията екипът ѝ е разширил начина, по който се ангажира с клиенти, пациенти, лекари и болници. Pfizer трансформира своите операции със съдържание, като рационализира своята верига на доставка на съдържание от край до край, автоматизира работни потоци и използва AI за подпомагане разработването на съдържание. Това намалява времето за разработване на ново съдържание с 50%.

Така че, тъй като вашият бизнес се конкурира за дигитално изживяване, можете да спечелите предимство, като действате като SaaS от световна класа. Изпълнете цифровото изживяване със съдържание, което показва вашата цел и дава възможност на клиентите ви да успеят. Колкото по-добър става вашият бизнес по отношение на съдържанието, толкова повече ще расте вашият бизнес.

Повече за дигиталните тенденции и цифровото представяне на бизнеса можете да научите на конференцията Digital Community Day

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.