Близо три четвърти от търговците по света планират ръст на разходите за реклама в социалните платформи

Близо три четвърти от търговците по света планират ръст на разходите за реклама в социалните платформи

Близо три четвърти (72%) от търговците на дребно по света планират да увеличат разходите си за реклама в социалните платформи, според проучване от ноември 2023 г. на TechValidate, цитирано от Emarketer.

Търговците на дребно ще похарчат 88,13 млрд. долара за дигитална реклама тази година - най-много от всяка друга индустрия, според данните. Около 29% от тези разходи (25,51 млрд. долара) са предназначени за социалните медии.

Това е свързано с тренда потребителите да проучват за продукти и услуги в социалните платформи. Според проучване на IZEA от март 2024 г. две трети от потребителите на социалните медии в САЩ казват, че има поне известна вероятност да проучат продукт чрез платформите, преди да направят покупка.

Взаимодействията с марки се повишават между 2022 г. и 2023 г. на всички платформи, обхванати от проучването, с изключение на X и Twitch, което показва, че социалните медии все още са жизненоважно място за достигане до потребителите.

От гледна точка на потребителите Facebook запазва водещата си роля на платформата, където хората взаимодействат най-много с брандове с 61,5% през 2023 г. в сравнение с 61,8% през 2022 г.

Следва YouTube с дял от 60,3% през 2023 г. в сравнение с 54,6% през 2022 г. На трето място е Instagram с 48,9% при 45,2% година по-рано, а на четвърто - TikTok с 42,9% при 35% година по-рано.

TikTok отчита най-голяма промяна в това колко интернет потребители взаимодействат с марки от всички социални платформи - ръстът е близо 8 процентни пункта на годишна база.

За B2B търговците LinkedIn е ключова платформа, като към нея се насочват и все повече B2C търговци в сферите на автомобилостроенето, хотелиерството, музиката, спорта и пътуванията. Много марки са привлечени от демографията на потребителската база на платформата - образовани професионалисти с много добри доходи.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.