12 компании получиха бизнес награди от Forbes България

Coca-Cola-Bulgaria

Победителите в първите бизнес награди на списание Forbes България за 2011г. бяха обявени на официална церемония на 8 декември в столичния хотел "Шератон". Общо 41 компании се класираха като финалисти, надпреварвайки се за наградата в една от 9-те категории за успешен бизнес. Връчени бяха и три специални награди.

Почетен гост на събитието беше министърът на икономиката, енергетиката и туризма Трайчо Трайков, който подчерта, че на първо място предприемачеството се свързва с малките и средни предприятия и затова винаги те трябва да са в центъра на вниманието. Причината е в това, че именно МСП създават най-много работни места, а същевременно са най-уязвими, поради недостатъчния си административен капацитет да се справят с бюрократичните изисквания, обясни още министърът.

По думите му, малките компании се нуждаят най-вече от здравословна бизнес среда, като в тази посока на първо място трябва да се постигне намаляване на административната тежест с 20% до 2012 г.  На второ място, според Трайков, държавата трябва гарантира спазване на правилата за защита на конкуренцията, за да могат да се създадат благоприятни условия за развитие на малък и среден бизнес за сметка на монополите в някои сектори.

"Не е тайна, че в България всяко нещо, свързано с по-големи количества финансови средства, минава на по-заден план сред приоритетите", заяви министърът по повод на необходимостта от финансова подкрепа за малкия бизнес. Въпреки това той посочи няколко области, в които държавата може да окаже съдействие. Като начало, Трайков даде пример с мярката на Министерството на икономиката, енергетиката и туризма и Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средни предприятия, по която са осигурени 14 млн. лв. за участие на български бизнеси на изложения в чужбина. Освен това, той подчерта, че малките и средни предприятия трябва да бъдат максимално улеснени, когато кандидатстват по европейските програми, давайки пример с напредъка при премахването на административните бариери по ОП „Конкурентоспособност”.

Ето и наградените във всяка една от категориите:

Отношение към клиентите (клиентска политика)

  1. Уника Гарант
  2. Денкщат България
  3. Бела България

Отношение към клиента (индивидуално отношение към клиентите)

  1. Денкщат България
  2. Софарма Трейдинг
  3. Джобтайгър 

Развитие на бизнеса

  1. Уолтопия
  2. Колпойнт Ню Юръп
  3. Фесто производство

Развитие на човешките ресурси

  1. Мусала Софт
  2. Англо-Американско училище в София
  3. Ейвън Козметикс България

Качество на продуктите

  1. Колев и Колев
  2. Subway България
  3. Ейвън Козметикс България

Качество на услугите

  1. Англо-Американско училище в София
  2. Нетера
  3. Елтрак България

Служител на годинатa

  1. Ексес Софтуер
  2. Тишман мениджмънт
  3. Контитранс М

Обществена дейност

  1. Кока Кола Хеленик Ботълинг Къмпани
  2. Ейвън Козметикс България
  3. Англо-Американско училище в София

Най-добър стартиращ бизнес

  1. Subway България
  2. Ей Си Ес Глобал Сървисис
  3. Уника Гарант

 Бяха раздадени и 3 специални награди, както следва:

Награда за инвестиции в България получи IKEA

Награда за развитие на успешните брандове - Bella България

Специална награда на MAX Telecom бе връчена на училището по роботика - Robopartans

 

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.