Културният туризъм у нас може да е съизмерим с планинския и морския

kulturen-turizym-site-collage-national-tours.pic_.4

Култура, туризъм и имоти. Тези понятия нямат  много общо на пръв поглед, но не и ако сте в Пловдив. Градът се превърна в последно време в носител на духа и на трите, а наред с това отваря и възможност за правенето на бизнес. Така започна своята презентация Виделина Гандева от общинско предприятие "Туризъм" в Града под тепетата в рамките на инициативата „Култура, имоти и туризъм-предизвикателства и възможности”, която се организира от сп. Enterprise и Национално сдружение Недвижими имоти в партньорство с община Пловдив.

Г-жа Гандева припомни отличията, които е получил градът в последните месеци - "Бизнес град" в класация на "Дарик радио" и в. "24 часа", най-добра дестинация, която трябва да се посети на сайта Lonely Planet, признания и препоръки от световни медии като Discovery Channel и Daily Mail.

Това, което превръща Пловдив в предпочитан за правене на бизнес град е и развитието на Тракия икономическа зона (ТИЗ), стана ясно по време на презентацията. Това е е един от най-мащабните икономически проекти на България, който обединява шестте индустриални зони в района на Пловдив. Досега във всички зони на ТИЗ са инвестирани над 1 милиард евро. ТИЗ се осъществява върху площ от над 10 млн. м², от която 3 250 000 м² вече е заета. От старта на първата индустриална зона „Марица“ досега са привлечени над 100 инвеститори, от тях 80 чужди, разкрити са над 12 000 работни места. От общината очакват в следващите 10 години да бъдат инвестирани още 1 млрд. евро и да бъдат ракрити хиляди работни места.

Безпорно част от историята и идентичността на града е хилядолетната култура, която той има и с това се превръща в привлекателна точка за стотици туристи от страната и света. "В България има над 40 000 туристически обекта, от които над 7 са със свeтовно значение, а над 10 000 с национално значение. Именно затова целта, която Министерство на туризма си поставя е доразработване на Стратегията за  устойчиво развитие на туризма", каза г-жа Ели воденичарова, представител на Министерство на туризма. По думите й културният туризмъм заема 1/4 от всички видове туризъм, затова трябва да се доразвива и да стане съизмерим с планиниския и морския.

Хубаво е, че културен и исторически туризмъм започват да практикуват все повече млади българи. Обикновено това са хора над 35 г. с по-високи възможности. Въпреки засилващият се интерес обаче страната ни все още не може да се мери с останалите европейски страни в това отношение.

По думите на г-жа Воденичарова  Министерство на туризма работи усилено за доусъвршенстване и доразработване на регистъра на туристическите  атракции у нас. В момента на сайта на Министерството съществува информация за 50-малко познати туристически обекти. В плановете на ведомството влизат още разработване на туристически маршрути, проучвания за туристическите нужди и по-засилена реклама на културния туризъм у нас.

Хотели, туристически агенции, общината и държавата трябва да работят в симбиоза и да си помагат взаимно при рекламиране на историческия и културния туризъм у нас, стана ясно по време на дискусията. В тази връзка в момента се разработва и допълнения към Закона за публично - частното партньорство, който ще позволи консервация, реставрация и социализация на паметници на културата. 

 

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.