Складовата индустрия и онлайн търговците - две индустрии в период на бум

Складовата индустрия и онлайн търговците - две индустрии в период на бум

Пандемията, и нека си признаем, 2020 г. като цяло, беше пълна катастрофа за много хора, работни места и като цяло. Не всички сектори обаче пострадаха по време на кризата с COVID-19.

Една от основните области с растеж е складирането и дистрибуцията, пише онлайн изданието entrepreneur.com.

Много от хората напълно промениха навиците си за пазаруване. Може би най-добрата новина за складовите работници е, че не изглежда вероятно значителна част от потребителите да се върнат към търговците на дребно след като кризата отмине - ако изобщо се върнат към магазините.

От март 2020 г. са проведени безброй проучвания и почти всички казват едно и също - че купувачите не възнамеряват да се връщат към покупките в магазините, когато ограниченията приключат. Publicis Sapient наскоро публикува изследване, което предполага, че почти три четвърти от потребителите в САЩ са повишили онлайн пазаруването си през последните няколко месеца и почти половината от анкетираните заявяват, че ще продължат да пазаруват онлайн в бъдеще.

Силният контраст в състоянието на онлайн търговците и физическите търговци може би е най-добре илюстриран от финансовите резултати за 2020 г. на Shopify и Walmart. Shopify, базираният в Канада глобален гигант за електронна търговия, наскоро обяви някои доста впечатляващи цифри от последното тримесечие на 2020 г., например 94% ръст на приходите.

Shopify премина границата от 5 милиарда долара през празничния сезон, а приходите за цялата 2020 г. се увеличават с 86% спрямо 2019 г. През второто тримесечие компанията удължи безплатния си пробен период от две седмици на три месеца и бяха въведени някои функции, като например за местна доставка или за онлайн покупка и вземане от магазин.

Акционерите на Walmart няма да бъдат твърде притеснени, но съдбата на компанията наистина говори много за това как нещата са се променили през миналата година. Традиционният търговец може да се похвали с близо 5000 локации в САЩ, но му липсва авангарда на Shopify, поради което и постиженията му са по-слаби.

Кой наемаше работа през 2020 г.?

Всичко това означава, че компаниите за електронна търговия като Shopify и Amazon и дистрибуторската и складова индустрия наемат - и наемат много хора. До октомври миналата година Amazon нае допълнителни 400 000 служители, за да се справи с преминаването към онлайн пазаруване по време на ограничителните мерки. Набирането на персонал за първи път изтласка работната сила на компанията над един милион души.

При складирането историята е подобна. Докато при пандемията нивата на заетост в САЩ спаднаха с почти 11 милиона души през октомври, в складовете все още работеха 1,25 милиона души, което е с 46 000 души повече в сравнение с осем месеца преди това.

Все пак не всичко беше всичко розово за индустрията и COVID-19 повдигна сериозни опасения за здравето и безопасността на работниците.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.