Българският производител на полипропиленови фолиа и гъвкави опаковки "Пластхим-Т" придоби италианския си конкурент Manucor.
Прогнозата е след сделката българската компания да заеме лидерска позиция в сегмента на биаксиално фолио (BOPP) в Европа с капацитет от 200 000 тона годишно. Също така "Пластхим-Т" ще засили позициите си на пазарите в Европа, Близкия изток и Африка и ще има възможности за допълнителна експанзия, пише economic.bg.
Двете компании са след лидерите в производството на BOPP фолио. През последните години българската компания работи върху разработването на т. нар. BOPE фолио - биаксиално ориентиран полиетилен, който е напълно рециклируем. През февруари 2022 г. компанията инсталира и иновативна хибридна ВОРЕ/ВОРР линия с годишен капацитет от 27 000 т.
Сделката се финансира със заем от "Уникредит Булбанк" и ОББ, а правен съветник на кредитните институции е адвокатско дружество "Боянов и Ко." в сътрудничество с италианската правна кантора Gianni & Origoni.
Основаната преди около половин век българска компания разполага с три производствени и логистични бази в България - в Аксаково и Девня (за опаковъчни фолиа) и в Тервел (за гъвкави опаковки). Трите производствени бази са разположени на обща площ от около 200 дка, а заетите в тях са около 1000 души.
Компанията е сред най-големите производители на ВОРР фолио в Европа, с капацитет от 120 000 тона годишно.
Manucor също произвежда ВОРР фолио, като годишният ѝ капацитет е 80 000 тона. Италианският производител разполага с база и логистичен център в малкия италиански град Сеса Аурунка в Южна Италия с около 260 служители и реализира продукцията си на около 50 пазара.
От "Пластхим-Т" подчертават, че сделката ще добави производствен капацитет, ключово ноу-хау и експертиза в категорията "гъвкави опаковки", ще засили логистичната и дистрибуторска мрежа в Европа и ще добави значителна база от лоялни клиенти.
Справка в Търговския регистър показва, че за 2022 г. "Пластхим-Т" отчита ръст на нетните приходи от продажби с около 24% до 523 млн. лв. Нетната печалба на компанията също расте - с около 130% до 61.4 млн. лв. през 2022 г. спрямо 2021 г.