Принципът "доживотна стойност", или как да задържате клиенти, за да печелите повече

Принципът "доживотна стойност", или как да задържате клиенти, за да печелите повече

Ако можете да задържите клиент за две години, вместо за два месеца, вашата рентабилност се увеличава 12 пъти без никакви допълнителни усилия, маркетинг, продажби или разходи. Това е принципът "доживотна стойност".

Задържането на клиентите за по-дълго време не е полезно само за рентабилността, то има и други предимства, пише онлайн изданието Enterprise.com.

Клиентите се задържат за дълго, защото са доволни от това, което получават.

Клиентите препращат повече хора, защото са свикнали да работят с вас.

Задържането на клиентите създава по-малко главоболия, отколкото постоянното търсене и намиране на нови.

По същество бихте могли да имате бизнес без да правите нищо друго, освен да поддържате щастливи настоящите си клиенти.

Защо един клиент би се отказал от услуга, която предпочита? Има няколко възможни причини.

Непредотвратимите от тях, някои от които са временни, са преместване на друго място, бременност и раждане на дете, финансови причини, например загуба на работа.

Факторите, които са под ваш контрол, са обслужването, необходимостта от вашите продукти и услуги, резултатите от тях.

Ще задържате клиентите си, ако предлагате изключително обслужване и те не успяват да намерят нещо по-добро. Ако вашите клиенти са постигнали своите цели и продуктите ви не са им необходими вече, можете да предложите помощ чрез програми за поддръжка.

Ако клиентите ви не харесват вашите продукти или услуги, ще разберете това доста бързо. Това обикновено е по-скоро проблем с контрола на качеството, отколкото поддръжката, но може да бъде и двете. Ще трябва да работите, за да отстраните проблемите.

Ако клиентите ви не виждат резултати, понякога те могат да останат за известно време, но да се откаже след това. Трябва да сте сигурни, че клиентът изпълнява своята част, за да получи резултатите, които търси.

Клиентите идват при вас с мотивация и за нещо, което не могат да направят сами. Поддържането на мотивацията на клиентите и забавлението ще ги накара да се връщат, защото не получават това, което им давате, другаде.

Използването на принципа "доживотна стойност" ще направи огромна разлика във вашия бизнес и ще ви позволи не само да задържате клиенти за по-дълго, но и да печелите повече пари без да мислите постоянно за нови клиенти.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.