ИКЕА България – там, където се срещат иновации, функционалност и достъпност

ИКЕА България – там, където се срещат иновации, функционалност и достъпност

Какво прави един бизнес наистина успешен? Продуктовите решения, индивидуалният подход или специалните оферти? Може би това са само част от условията един бранд да бъде отличим. Извън всички тези инструменти, има и много други детайли, които правят една марка стойностна в очите на нейните потребители.

Като говорим за създаване на стойност в бизнеса за привличане и ангажиране на потребителите, няма как да не споменем световния лидер в областта на домашното обзавеждане и дизайн - ИКЕА.

От самото си създаване брандът успява да балансира между привидно противоречиви амбиции - силни продажби и силно вдъхновение, бизнес и хора. Пред ИКЕА никога не е стоял въпросът за избор между едното или другото. Идеята на основателя на компанията Ингвар Кампрад да предлага продукти, които се отличават едновременно с достъпна цена и високо качество, прераства в силна култура и идентичност, които са основна движеща сила и до днес.

Всеки един новооткрит магазин на бранда въвежда иновации. Когато Ингвар Кампрад открива първия си мебелен шоурум в Елмхулт през 1953 г., той предлага на посетителите кафе и бисквити - ново явление за пестеливия окръг Смоланд по онова време. И така до наши дни.

В последните години брандът претърпя значително развитие на българския пазар, което включва разширяване на мрежата от обекти и въвеждане на нови технологии с цел подобряване на клиентското преживяване. В крак със съвременните ритейл тенденции ИКЕА продължава да тества и въвежда различни търговски формати, като за последните три години компанията отвори магазин от 8 000 кв. м. във Варна, нов магазин в Mall of Sofia и разшири центровете си за поръчки в Пловдив и Бургас с нови търговски площи. Всичко това, за да отговори на нуждите на българските потребители.

През месец ноември тази година отвори врати и ИКЕА магазин от ново поколение в Мол Велико Търново.

Най-новият обект на ИКЕА България е шести поред в страната и се простира на 1800 кв.м. площ. Разположен в Мол Велико Търново, магазинът предлага на потребителите селекция от над 1000 артикулa, които могат да бъдат закупени на място, и достъп до пълната гама от мебели и аксесоари, налични на IKEA.bg. Интересното в този нов формат е, че има специално отредено място и за fika - шведската традиция за кратка почивка и разговор на по чаша кафе или чай. Така жителите на старопрестолната столица ще могат да се запознаят отблизо със скандинавските ритуали и култура и да почерпят опит от вековните им традиции.

Отварянето на обекта е естествено продължение на стратегията на ИКЕА да бъде по-близо до потребителите, като им предлага нов и удобен градски формат, чрез който да се докоснат до красиви, функционални и достъпни решения за дома.

Брандът налага нови модели на работа и иновативни начини за пазаруване на българския пазар.

Такъв е пилотният проект на ИКЕА за доставки на онлайн поръчки до мобилен хъб в няколко български града, в които няма обект на компанията. Мобилният хъб представлява място, от което клиентите могат лично да вземат своите поръчки без допълнително оскъпяване и да ги транспортират до дома си бързо и удобно. Така те имат лесен достъп до продуктите на бранда, без да са принудени да пътуват на големи разстояния до най-близкия за тях магазин.

Освен всичко друго - това им спестява и време, и лични транспортни разходи - още едно чудесно решение с цел подобряване на потребителското преживяване. В момента услугата е достъпна в Стара Загора, Плевен, Благоевград и Хасково, с потенциал да се разрасне и в други градове.

ИКЕА инвестира значително и по отношение на дигиталната трансформация.

Подобрения на уебсайта, стартиране на ново приложение IKEA Bulgaria, въвеждане на каси на самообслужване в различните обекти в страната и платформата за измерване на удовлетвореността на потребителите - PulseCX. Това са само част от примерите.

Най-новото технологично въведение на компанията всъщност е чатботът Софѝя, базиран на технологията на Microsoft с изкуствен интелект - OpenAI GPT-4. Неговото разработване и интегриране е резултат от активното търсене на иновативни начини от страна на ИКЕА да отговори на очакванията на своите клиенти и да предложи по-широко разнообразие от услуги.

Софѝя обхваща цялостното потребителско преживяване - от търсенето на продукти до отговори на запитвания за статуса на онлайн поръчки, работно време на магазините, услуги, гаранция и други често задавани въпроси, като инструкции за сглобяване подробна информация. Предвид че чатботовете нямат нужда от почивка или отпуск, клиентите имат непрекъснат достъп до необходимата им информация по всяко време на денонощието, без да се налага да ходят до обект или да правят излишни обаждания.

Във връзка с растящата загриженост за екологичните въпроси ИКЕА работи активно и върху устойчиви решения и проекти.

Въвеждането и използването на рециклирани или рециклируеми материали, умното управление на отпадъците и постоянните усилия за намаляване на екологичния отпечатък са само част от нещата, които правят бранда водещ в сферата на устойчивото развитие. През тази година ИКЕА България стартира пилотен проект за доставки с нулеви въглеродни емисии в Столицата, партнирайки си с Greenpoint Logicstics - първата CО2-неутрална логистична компания в България за доставка на пратки от изцяло електрически лекотоварни автомобили.

Брандът се е заел с амбициозна програма за декарбонизация, чрез която се ангажира да намалява, заменя и преосмисля начините, по които доставя продуктите си, за да намали емисиите на парникови газове. Всъщност, като част от стратегията си за устойчивост, ИКЕА изпълнява мисията да намали повече емисии на парникови газове до 2030 г., отколкото цялата ѝ верига за формиране на стойност излъчва.

ИКЕА продължава да инвестира в технологични иновации и разширение на продуктовата гама, така че да отговори на променящите се нужди на своите клиенти. Използването на устойчиви материали, умни домашни устройства и интелигентни решения за дома са основен фокус, като брандът държи на своята репутация на предвестник на бъдещите тенденции в индустрията.

Именно това прави една компания отличима и стойностна в очите на потребителите - не просто да следва тенденции, а да бъде създател на такива.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.