Проучванията на БТПП и партньорски бизнес организации показват, че 95% от чуждите компании, които вече са направили инвестиции в България са готови да ги разширят.
Toва стана ясно по време на уебинар за представяне на България като добра дестинация за правене на бизнес. Българската търговско-промишлена палата, като Световен търговски център София го организира заедно с партньора си Световен търговски център Леуварден, Нидерландия.
Председателят на БТПП Цветан Симеонов акцентира на положителните характеристики на българската икономическа среда, сред които ниските данъци, ниските оперативни разходи, разнообразието от сектори, в който може да се развива взаимноизгоден бизнес между български и холандски партньори. Той подчерта, че нетолерантността към корупцията в страната нараства и критиките от ЕС срещу този недостатък намаляват.
Симеонов даде няколко ценни идеи на холандските компании, които подготвят бизнес отношения с български партньори, включително: да се допитват до БТПП, Агенцията за вписванията, Посолството на Нидерландия в София и Посолството на България в Хага за съдействие; да включват арбитражна клауза в своите договори и да имат предвид, че българският народ е толерантен в много отношения и фирмите са отворени за бизнес.
Посланикът на Нидерландия в София Н.Пр. Беа тен Тъшър подчерта, че инвестициите на редица компании от Нидерландия в нашата страна са много успешни: Хайнекен, Якобс, Филипс, Моторола и др. Посланик Тъшър обърна специално внимание на селското стопанство и даде допълнителна информация за фирмите, които имат интереси в тази област. Екипът на Посолството на Нидерландия в София също подкрепи събитието и предложи подкрепа на двустранните икономически връзки.
Изпълнителният директор на Българската агенция за инвестиции Десислава Трифонова представи подробна информация за инвестициите в страната, секторите, които са обещаващи в момента, както и подкрепата, осигурена от страна на държавата за инвеститорите.