Instagram не е единствената платформа, в която да осъществяване инфлуенс маркетинг кампании. Всъщност YouTube е една от първите платформи за социални медии, които свързваха инфлуенсъри и брандове преди изобщо да се заговори за инфлуенс маркетинг.
Като имаме предвид, че до 2022 г. онлайн видеоклиповете ще представляват повече от 82% от целия потребителски интернет трафик – 15 пъти повече, отколкото през 2017 г., а 92% от маркетолозите смятат, че инфлуенс маркетингът е ефективен, лесно е да се види, че YouТube съчетава двата най-добри маркетингови инструмента, които всяка марка иска, за да постигне онлайн успех: видео и инфлуенс маркетинг, пише онлайн изданието business2community.com.
Изданието обобщава 9 интересни начина, по които да използвате инфлуенс маркетинг в Youtube.
Вижте първа част на материала тук
Използвайте YouTube инфлуенсъри за получаване на отзиви
YouTube не е само за продажба на продукти. Каналът предоставя много добър начин за откровена обратна връзка от реални клиенти. Живеем в десетилетие, в което хората свободно и безсрамно ни казват какво мислят за брандовете и знаменитостите в социалните медии. Когато обаче компаниите търсят насочени и конструктивни отзиви, това е доста трудно. Едно решение е да помолите инфлуенсърите, с които партнирате, да създадат специално видео, в което да попитат хората за мнението им. Около 30% от коментарите са от тролове или са просто шеги, но 70% пишат изявления, за да изразят ясно мнението си.
Използвайте YouTube инфлуенсъри за популяризиране на отстъпки и оферти
Ако за първи път работите с инфлуенсъри, отличен начин да започнете е да поискате от тях да популяризират отстъпки и сделки за последователите им. Можетеда предоставите промо код за последователите им или друг подарък, или отстъпка. Не забравяйте да ограничите периода, в който това ще действа. Предлагането на отстъпки за ограничено време може да създаде усещане за неотложност у последователите и да ги накара да действат бързо и да купуват сега.
Използвайте YouTube инфлуенсъри като посланици на марката
Посланикът на марката е човек, с когото ще ви свързва дългосрочно партньорство. В идеалния случай този представител използва вече изградени мрежи и връзки, за да популяризира бранда ви. Той не просто влияе на последователите си, те му имат доверие. Когато откриете точния човек, помислете за наистина дългосрочна работа за непрекъснато предлагане на пазара и застъпване за вашата марка.
Използвайте YouTube инфлуенсъри за тестове
Популярните инфлуенсъри са известни с това, че купуват и изпробват продукти. Така ще получите и конструктивни или креативни идеи за подобряване на вашия продукт. Това е и един от хитрите начини да се представите с изключително съдържание пред публиката, както и да „подгреете“ инфлуенсърите за бъдещи проекти и да увеличите продажбите, да насочвате трафик към сайта си и т.н. Този прост, но ефективен метод със сигурност ще ви донесе резултати, стига, разбира се, да предложите и някои стимули.