Инфлуенс маркетинг в YouTube - мисията е възможна

digital-marketing-video-3

Instagram не е единствената платформа, в която да осъществяване инфлуенс маркетинг кампании. Всъщност YouTube е една от първите платформи за социални медии, които свързваха инфлуенсъри и брандове преди изобщо да се заговори за инфлуенс маркетинг.

Като имаме предвид, че до 2022 г. онлайн видеоклиповете ще представляват повече от 82% от целия потребителски интернет трафик15 пъти повече, отколкото през 2017 г., а 92% от маркетолозите смятат, че инфлуенс маркетингът е ефективен, лесно е да се види, че YouТube съчетава двата най-добри маркетингови инструмента, които всяка марка иска, за да постигне онлайн успех: видео и инфлуенс маркетинг, пише онлайн изданието business2community.com.

Изданието обобщава 9 интересни начина, по които да използвате инфлуенс маркетинг в Youtube.

Използвайте инфлуенсъри в YouTubе за „разопаковане“ на видеоклипове

Помолете партньорите си инфлуенсъри да създадат видео, в което разопаковат вашият нов продукт/бранд, което да публикуват в канала си. Ipsos установява, че дизайнът на опаковката на марката може да повлияе на решението на потребителя за покупка.

YouTube е единствената платформа за социални медии, известна с разопаковащите най-гледани видеоклипове. Около 40% от потребителите са склонни да гледат с часове разопаковащи видеоклипове на любимите си влогъри.

Забавен факт е, че според YouTube времето, което хората прекарват в гледане на такива клипове на телефоните си, е еквивалентно на гледането на коледната класика „Наистина любов“ повече от 20 милиона пъти.

Използвайте YouTube инфлуенсъри за състезания и конкурси

Ако организирате конкурс или давате подаръци, помолете партньорите си да създадат видео за това, да го публикуват и популяризират, за да привлекат още последователи за бранда ви. Подаръците са един от най-добрите начини за популяризиране и подчертаване на характеристиките на вашия продукт или услуга. Те имат 34% по-висок процент на реализация в сравнение с други онлайн дейности.

Един допълнителен съвет: изпращайте зрителите на вашия уебсайт и поискайте мейлите им, за да влязат или да се абонират за канала на инфлуенсъра и вашия канал. Така ще увеличите броя на абонатите си. Не забравяйте и да проследявате трафика, за да оценявате влиянието си.

Използвайте YouTube инфлуенсъри при стартиране на нов продукт

За предстоящото стартиране на нов продукт заложете на добре изградена кампания с инфлуенсъри в YouTube. Обикновено около 80% от новите продукти се провалят на пазара. С добре обмислена маркетингова стратегия можете да попаднете сред останалите 20%.

Всеки маркетолог знае, че добавянето на видео маркетинг при стартирането на продукти може да помогне да увеличите експозицията си значително повече в сравнение със статичните изображения. Ето и малко данни в подкрепа на това твърдение: 72% от клиентите биха предпочели да научат за даден продукт или услуга с помощта на видео; 50% от интернет потребителите търсят видеоклипове, свързани с продукт или услуга, преди да посетят магазин; 97% от търговците твърдят, че видео е помогнало на потребителите да разберат по-добре техните продукти и услуги.

С инфлуенсърите можете да създадете закачка, подсказка или да направите тийзър за бранда ви. Дайте на абонатите си важен ексклузивен съвет преди старта на вашия продукт. Продължете с реклама, като помолите инфлуенсъри да създадат видео, в което показват как използват продукта ви и изброяват неговите функции. Намерете инфлуенсъри, които да публикуват ревюта и да популяризират продукта.

Използвайте YouTube инфлуенсъри за реклами и промоции

Проучване, използващо технологията за проследяване на очите, установява, че рекламите в YouTube задържат визуално вниманието на потребителите за 62% от времето спрямо 45% за телевизионните реклами. Така YouTube се превръща в топ претендент срещу Facebook за една от най-добрите платформи за пускане на реклами.

Когато Wix си направи ребрендинг и стартира нова маркетингова кампания през 2018 г., те използваха серия от популярни инфлуенсъри в YouTube, за да разпространят информацията. Те включиха и реклами в популярни видеоклипове, а инфлуенсъри създадоха забавни видеа с Wix, рекламирайки неговите функции и красиви шаблони.

Очаквайте втора част на материала!

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.