Най-краткото определение за криза е: „Кризата е липса на пари!” – наши, на клиентите или на доставчиците ни. Но по този въпрос ще коментираме друг път. А сега да обърнем малко внимание на симптомите за възможното възникване на кризисна ситуация в рамките на една организация.
Любопитното е, че част от тези симптоми са установени при специално проучване, възложено и щедро заплатено от познайте кой – точно така – Американската асоциация на банкерите. Боже, тези хора защо не четат поне това, за което са платили.
Тук ще се спрем само на „Тревожни симптоми в системата за управление”:
1. Забележими промени в навиците, поведението и начина на живот на ключов за фирмата персонал. Я, то било като в брака. Същото го прочетох и в едно дамско списание под заглавие от рода на: „Изневерява ли ви той?”.
Кодовата думичка е "забележими". Може да се тълкува в някои случаи и като показна промяна в поведението. Нови и по-скъпи дрехи, коли, любовници и пр., чести командировки в чужбина, отсядане във все по-скъпи хотели и т.н. – цитат по авторите на изследването, не си измислям.
И нещо наистина любопитно – следете внимателно и за забележими промени в поведението на членове на семейството на ключовия персонал. Това ще ви даде още по-точна информация.
Явор Янкулов е дългогодишен автор в сп. Enterprise. За връзка с него вижте тук.