Годината се очертава рекордна за пазара на търговски площи в България

mall-Beijing-Reuters

Със сделки за над 400 млн. евро само за първите осем месеца 2017 се очертава като рекордна година за инвестиции в търговски площи, показват данните на консултантската компания за бизнес имоти Forton, стратегически партньор на Cushman&Wakefield за България.

До момента се е сменила или приключва смяната на собствеността на пет големи шопинг центъра, а до края на годината се очакват още сделки в този сегмент. Ако всички те бъдат завършени, общата стойност на транзакциите в ритейл сегмента ще надхвърли 520 млн. евро, а на целия пазар ще надмине 900 млн. евро.

С този резултат 2017 изпреварва предкризисната 2008, когато със сделките за The Mall, City Center Sofia и други проекти обемът на пазара на търговски площи достигна 345 млн. евро.

„Тази година имаме изключително силен инвестиционен пазар, движен основно от транзакциите в ритейл сегмента. Макар че очакваме и големи сделки с офис сгради, нашата прогноза е, че търговските площи ще останат водещи“, коментира Михаела Лашова, изпълнителен директор на Cushman & Wakefield Forton.

Според нея България не прави изключение от общата тенденция в Централна и Източна Европа, където придобиванията на търговски центрове са най-силният двигател на инвестиционните пазари тази година.

„Основната причина за повишения инвеститорски интерес у нас са ръстът на икономиката и потреблението, които водят до по-високи обороти на търговците и съответно на наемите“, допълни Михаела Лашова.

Тези положителни тенденции се подкрепят и от ограниченото строителство на нови площи. Това помага на работещите проекти да затвърдят позициите си на пазара и увеличава привлекателността им за инвеститорите.

Интерес за придобивания има основно от фондове и компании, които изграждат портфолио от активи в региона и нашата страна е сред целевите им пазари.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.