Никой не може да отрече колко мощни са социалните медии както за отделните потребители, така и за бизнесите и брандовете. Дори инвеститорите започнаха да проверяват обхвата на компаниите в социалните мрежи преди да сключат сделка за придобиване на акции, спонсорства и т.н.
За успеха в социалните медии трябва обаче много повече от добро съдържание, пише онлайн изданието business.com. Способността да се разраствате в социалните канали изисква стратегия и последователност, освен ако бизнесът ви по принцип не е изложен на широкомащабна експозиция заради телевизионно присъствие или работа с инфлуенсъри.
Някои се чувстват толкова сплашени от многото искания за стабилен план за съдържание в социалните медии, че отхвърлят напълно идеята. Това е грешка, защото възможностите в социалните медии са безкрайни.
Според Social Media Examiner 66% от маркетолозите наблюдават подобрение в генерирането на лийдове като използват платформи за социални медии в продължение на поне шест часа седмично. Проучванията показват, че милениалите са средно 62% по-лоялни към марките, които следват в социалните медии.
Изданието обобщава някои добри практики, които да приложите, за да разраснете присъствието си в социалните мрежи.
Публикувайте в пиковите моменти
Времето от деня, в което публикувате, може да носи големи разлики в обхвата и експозицията ви пред вашата аудитория. Пиковите моменти – например до 9 ч сутринта и след 17 ч. в делнични дни, е много по-вероятно да доведат до по-голяма ангажираност, отколкото от публикация в 2 ч. сутринта в неделя.
Съобразете се с това как вашата аудитория е активна в социалните медии. Уверете се, че имате бизнес акаунт, в който можете да получите достъп до анализи и да видите как се представят публикациите ви и да прегледате поведението на своите последователи.
Това ще ви помогне да планирате съдържанието си. Дори и да сте развълнувани да публикувате веднага, изчакайте пика и ангажираността ще е това, което ще се отблагодари на търпението ви.
Ако вашият малък бизнес търси мащабиране в социалните медии, бихте могли да помислите и за създаването на хъб за съдържание, който да проследява вашите най-добри публикации и споменаванията.
Излъчвайте на живо интервюта, разговори и събития
Това е чудесна възможност за кръстосано влияние върху аудиториите и създаване на реална връзка с последователите. Превръщането на едно такова събитие в шоу на живо може да създаде усещане за надеждност, което вашата публика очаква с нетърпение. Със сътрудничеството с други акаунти пък получавате по-голяма експозиция и видимост.
Влезте в TikTok
Когато мислим за социални медии, обикновено мислим за големите кучета: Twitter, Instagram, Facebook и може би YouTube или Pinterest. В играта обаче има нов сайт за социални медии: TikTok, известен преди като Music.ally.
Въпреки че мнозина смятат, че това е платформа за ученици и танцьори, възможностите за растеж на бизнеса в TikTok са огромни.
Публикувайте кратки клипове – до 15 секунди или до 60 секунди, като публикацията ви съдържа тренд песен. Използвайте хаштагове и видеоклипът ви може да бъде споделен на страницата For You. Така може да достигнете до хора, които може би никога не са чували за вас преди.
Всеки път, когато публикувате, видеоклипът се показва на нови хора извън текущите ви последователи. Там можете да започнете от нулата и да растете органично и е най-добре да яхнете вълната веднага.
Досега TikTok е най-изтегляното приложение през 2020 г. според Hootsuite, но не е толкова популярно, че да има пренасищане.
Помислете за аутсорсинг
Ако маневрирането на социалните медии с техния постоянно променящ се алгоритъм и правила ви е стресиращо, помислете за аутсорсинг. Екип, който изучава задълбочено тези промени, може да ви помогне да растете по-бързо, отколкото можете да направите това сами.