Епидемията от коронавирус предизвика и разтърси из основи бизнес практиките. Маркетингът, който е в центъра на управлението на растежа и приходите, най-вече усети тежестта, заради което се очаква да се трансформира и да заложи на нови начини за свързване с аудиторията и конвертиране.
Въз основа на промените, които трябва да приемем, че са новото нормално, се очаква съдържанието да играе ключова роля и да се окаже най-важният лост за всяка маркетингова кампания, пише онлайн изданието entrepreneur.com.
Много е важно да разберете защо трябва да фокусирате усилията си върху съдържанието. Според проучване на Reach3 Insights 76% от анкетираните наскоро са възприели нови навици, поведения и рутинни практики в резултат на пандемията. От тях 89% казват, че планират да запазят някои от новите си навици, докато 36% ще искат да се придържат към новите марки, които са опитвали от началото на пандемията.
И в двата случая всичко опира до разказване на история. Данни на Американската асоциация на рекламните агенции разкриват, че 43% от потребителите намират за успокоително да чуват брандовете. Общо 56% казват, че обичат да научават как марките помагат на своите общности на фона на пандемията и само 15% посочват, че не желаят да чуват нищо от компаниите.
Затова е важно, вместо да натискате за продажби, да изградите и укрепите отношенията с клиентите, откъдето ще започнат да идват повече продажби. Най-добрият начин да изградите стабилни взаимоотношения с клиентите си чрез вашето съдържание.
Поради социалното дистанциране може да не успеете да продължите някои стари практики. Това е една от новите норми, с които бизнесът трябва да се научи да живее. Съдържанието е това, което ще помогне за засилването на бизнеса ви, защото все повече хора разчитат на търсачките. Ако вашето съдържание може да реши голям проблем за вашите читатели, те ще го запомнят. Това ви позволява да получите лоялни клиенти и потенциални посланици на бизнеса ви, особено сега, когато пространството за дисплейна реклама и реклами в мрежата за търсене е затрупано от нарастващ брой рекламодатели.
Да образовате клиентите си е от ключово значение
Вашето съдържание трябва да бъде предназначено предимно за обучение на вашите клиенти. Интернет значително разшири избора им и те могат лесно да определят дали вашата компания е подходяща за тяхното потребление. Те ще искат да разберат напълно какво предлагате преди да направят избор.
Дайте им тази информация под формата на качествено съдържание – блог постове, продуктови публикации, видео, страницата „Информация“ на сайта ви. Колкото повече включвате уроци, рецензии, инфографика и други ресурси, за да помогнете на клиентите да вземат добри решения за покупка, толкова по-образователно ще е съдържанието ви. Качественото съдържание отговаря на въпросите и проблемите на вашите потребители.
Вашата целева аудитория не трябва да търси съдържание от други източници, за да удовлетвори своите нужди или желания. Вашето съдържание трябва ясно да съобщава как възнамерявате да разрешите техните проблеми и да улесните живота им.
Доброто съдържание стимулира SEO
Потребителите използват търсачки по всяко време, когато искат жизнеспособен ресурс. Оптимизирането на съдържанието ви да се показва при подходящи търсения ще бъде голям тласък за привличане на нови клиенти към вашия уебсайт. Трябва да се уверите, че съдържанието ви винаги е с високо качество, за да подобрите стратегията си за оптимизация на търсачките (SEO).
SEO се съсредоточава върху разположението на ключови думи, препратките и посетителите на уебсайта. Съдържанието ви позволява да използвате ключови думи, които привличат клиенти към вашите страници, и гарантира, че вашата целева аудитория е редовно ангажирана и намира стойността, която търси.
Доброто съдържание и SEO могат да помогнат да поставите бизнеса си сред първите резултати при търсене по ключови думи.
Съдържанието създава възможност за обратна връзка в социалните медии
Споделянето на съдържание в платформите за социални медии е ефективен начин за достигане до вашите клиенти, но трябва да стъпвате внимателно. След като вашето съдържание е достъпно в социалните медии, всеки - включително вашите конкуренти - има достъп до него. Ако то не е качествено, реакцията може да навреди на вашия бизнес.
Взаимодействията и отзивите на клиентите могат да бъдат проницателни и обогатяващи. Социалните медии също са добро средство за привличане на нови клиенти и реализации за вашата марка.
Качественото съдържание ви дава инструмент за по-добра връзка с клиенти, които посещават вашия уебсайт. Данните, които събирате от такива посещения, могат да бъдат полезни при довеждането на клиентите през различните етапи от маркетинговата фуния.
Каквато и стратегия за социални медии да използвате, вашето съдържание трябва да предоставя стойност на вашите клиенти, както и да им позволява да участват, да се ангажират. Ако съдържанието ви е прозорливо, ако предлага уникални гледни точки по изложения проблем, то ще генерира обратни връзки.