Българска компания Recheck представи своята едноименна система за електронни етикети, които се прикрепят към оригинални продукти за гарантиране на тяхната автентичност и произход. Предназначени са за производители и им позволяват да оставят отпечатък за идентичност върху своите изделия, да продължат комуникацията с клиентите и след покупка, както и да добавят повече стойност в продуктите си.
„Основното предназначение на Recheck е да защити уникалността на широка гама от продукти. Изключително подходящ е за всякакви изделия, които са застрашени от фалшифициране - облекло, алкохол, електроника, лекарства, бижутерия, премиум и луксозни продукти, бутикови артикули и дори предмети на изкуството. Освен удостоверяването на произхода обаче, електронният етикет позволява и операции като заявяване на собственост, управление на гаранцията, препродажба и защита от кражби“ - споделя Емилиян Енев, съосновател на Recheck.
Системата e модерен и ефективен начин за управление на дигиталната идентичност на изделия в рамките на пълния им жизнен цикъл. Решението дава възможност производителите да изграждат лични отношения с техните крайни клиенти и да предлагат обслужване, което до момента е било невъзможно. Пример за това е възможността купувачите да предоставят обратна връзка относно закупени продукти, да дават мнение относно търговски обекти и да заявят какво биха желали да получат от любимите си марки.
Електронните етикети Recheck имат няколко нива на защита - физическо, визуално, криптографско и технологично. Цифровите носители се запазват във физическа цялост сгънати и се прикрепят към продуктите чрез саморазрушаващи се холограмни стикери, които не могат да се възстановят след скъсване или разлепване. От друга страна, секретният код за регистриране на собственост е защитен със скреч фолио и всеки опит за изтриване може да бъде разпознат. А самата дигитална идентичност на продуктите с Recheck етикет се защитава с криптографски подписи, като програмираните данни е невъзможно да бъдат манипулирани или изтрити в blockchain средата.