11 съвета за изграждането на идеалния онлайн магазин

online-shopping-3-Pixabay

До 2040 г. 95% от покупките ще се осъществяват онлайн. Това е, от една страна, добра новина за онлайн търговците, но от друга – и лоша, защото конкуренцията  в електронната търговия ще бъде още по-ожесточена от всякога.

Целта на търговците ще е да гарантират, че магазинът им е в перфектна форма, за да отговори на всички нужди на клиентите, пише онлайн изданието business2community.com.

С правилната маркетингова стратегия и функции/инструменти за електронна търговия можете без усилия да разраснете бизнеса си.

Правилно брандиране на всички онлайн платформи

Брандирането на електронния магазин влияе върху продажбите. Акуратният външен вид и послание на марката дава достоверност, автентичност и представя бранда като надежден и легитимен.

Пренебрегването на брандинга може да отклони новите клиенти от сайта ви, защото пропускате да направите добро първо впечатление.

Изданието предлага и три лесни съвета за брандиране: покажете вашето стойностно предложение, използвайте цветове и шрифтове, които да направят бранда ви разпознаваем, инвестирайте в дизайн.

Създайте изскачащи прозорци, които генерират лийдове

Независимо дали посетителят на уебсайта ви само разглежда, или прави и покупки, да го уловите като потенциален клиент е важно. Добавете изскачащи прозорци към вашия магазин, като дадете стимул в замяна на предоставяне на контакти. Важно е незабавно да грабнете интереса на посетителя, независимо дали той ще реши да напусне магазина ви.

Добавете привлекателно изображение: не е задължително, но изскачащите прозорци с изображения обикновено се справят по-добре от тези без. В края на краищата хората са визуални създания.

Използвайте и призив към действие, например „Вземете код сега“, ако предоставяте промо код за отстъпки. На психологическо ниво такъв призив към действие изкушава посетителя на уебсайта ви.

Използвайте цветове в изскачащите прозорци и контрастен цвят бутон на призива към действие.

Интегрирайте приложенията за електронна търговия

Интегрирането на приложенията за електронна търговия или ще ви помогне да продавате продуктите си. Актуализирайте също така редовно приложенията си за електронна търговия.

Създайте оптимизирана целева страница

Красиво проектираният магазин за електронна търговия има оптимизирана целева страница. Това означава да подобрите скоростта на зареждане, да изчистите дизайна, както и да тествате кой дизайн работи. Избягвайте струпването и поддържайте страницата изчистена и без ненужна информация.

Свържете онлайн магазина си със социалните медии

Социалната търговия означава да подпомагате продажбите си, като използвате социалните медии. Магазинът ви може да бъде директно свързан с Instagram или Facebook страница, за да разширите обхвата на клиентите си.

Създайте изчерпателна страница с често задавани въпроси

Често задаваните въпроси са друга съществена функция за онлайн магазина и изчерпателната и подредена страница е задължителна.

Страниците с често задавани въпроси ви позволяват да поставите значително количество подробна информация на всички настоящи или нови клиенти. Това може да бъде и ресурс за обучение на вашите клиенти.

Добавете социални връзки към онлайн магазина си

Добавянето на бутони за споделяне и други връзки към електронния ви магазин може да помогне за увеличаване на продажбите. Онлайн магазините с присъствие в социалните медии имат 32% повече продажби от магазините, които не разполагат.

Така ще представяте и съдържанието, което създавате, на клиентите си. В социалните медии ще получавате отзиви от клиенти, ще получавате признание, както и ще взаимодействате с инфлуенсъри и друга аудитория.

Създайте оптимизирана страница за поръчка

Една от най-недооценените целеви страници, лишена от оптимизация, е страницата ви за поръчка и плащания. Това е последната фаза от клиентското пътуване в електронния ви магазин. Около 41% от купувачите са се отказали от транзакция заради затруднения при плащането.

Когато става въпрос за изоставяне на пазарската количка, най-голяма вина за това има страницата за приключване на поръчката и плащането. Няколко причини за това са висока цена за доставката, липса на надеждни възможности за плащане, претрупана страница за плащане, липса на отстъпки.

Задължително е да включите в тази страница предложения за други продукти. Никога не знаете какво още може да изкуши клиентите да добавят в количката си. Осигурете бърз преглед на количката за  клиентите си, поставете прогнозни дати за доставка и цена, и – най-важното, осигурете множество опции за плащане, така че клиентите да имат свобода на избор.

Задължително тествайте страницата. Така ще разберете поведението на клиентите си, защото ви дава  персонализирани данни за това какви приложения, функции и оформления работят най-добре за вашата марка.

Предлагайте надеждно онлайн обслужване

Около 80% от онлайн купувачите спират да купуват заради лош опит. Това как помагане на клиентите си оставя трайно впечатление у тях.

Важно е да предоставите на клиентите си повече от една опция да се свързват с вас. Осигурете електронна поща, телефон, Skype, чат в социална медия, онлайн чат на живо и други инструменти за връзка. И помнете, че решаването на проблем на клиентите в социалните медии е с 83% по-евтино от разрешаването му чрез взаимодействие с кол център.

Управление на клиентските данни в надеждна CRM система

CRM означава софтуер за управление на взаимоотношенията с клиенти. CRM събира взаимодействията с клиенти от всички канали на едно място. Управлението на централизирани данни помага на бизнеса да подобри потребителското изживяване, удовлетвореност, задържането на клиентите и обслужването им.

Създайте автоматизирани имейл кампании

Кампаниите по имейл са основни инструменти за задържане на клиенти и увеличаване на продажбите. Изскачащите прозорци  ще ви помогнат да генерирате база данни с мейли.

Ето и три задължителни елемента за ефективната имейл кампания: имейл за добре дошъл клиент на сайта ви, автоматизирана имейл кампания за поръчка, за да информирате клиентите си за направена поръчка и доставка, кампания при изоставяне на количката. Последното дава основание на клиентите да се върнат и да завършат покупката си.

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.