Четири причини защо трябва да се фокусирате върху маркетинга в общност

debt-capital-markets

Цифровите общности бързо се превръщат в жизнената сила на организациите, тъй като все повече компании се дигитализират. В неотдавнашна статия на Wall Street Journal се посочва, че възрастните в САЩ сега прекарват около 16 ч на ден в потребление на цифрови медии.

С толкова много възможности това, което хората търсят, е истинска връзка с други хора и брандове, които споделят техните интереси и ценности, пише онлайн изданието entrepreneur.com.

Концепцията за общност не винаги е осезаема. Общностите могат да бъдат под формата на форуми, страници в социалните медии, частни групи или, в някои случаи, комбинация от всички.

За брандовете общността може да означава предлагане на услуга, с която хората наистина обичат да общуват. Най-добрите общности се изграждат органично с течение на времето и могат да действат като мощен и истински маркетингов канал.

Общността е движещата сила зад изграждането на множество бизнеси и си заслужава инвестирането на време в развиването на общност зад личен бранд или бизнес.

Маркетингът в общността е рентабилен и ефективен

Управлението и маркетинга в общността е повече от стратегия. Става въпрос за фокусиране върху потребителите и разработване на дейности и действия около тях. Общностният маркетинг включва потоци на живо (AMA сесии), уеб семинари и социално слушане и ангажираност.

Важно е да се отбележи, че изграждането на общността не е задача за една нощ. Необходимо е тестване и търпение. Личните връзки с общността са жизненоважни за осигуряване на непрекъснат растеж. Това включва отговор на проблеми и предприемане на обратна връзка и действия, които изискват силно сътрудничество с екипа за поддръжка.

Това междуфункционално усилие може да изглежда предизвикателно, но може да бъде организирано и обикновено е много изгодно, когато се направи правилно.

Ангажираността на общността дава на компаниите автентичност и лоялност

Най-добрият начин да създадете значима общност е да останете автентични. Прозрачността изгражда доверие, както между компания и потребители, така и в рамките на потребителската база, което укрепва общността с течение на времето.

Още по-въздействащо е, когато ключово лице от компанията е част от този план. За компании без публичен изпълнителен директор фокусирането върху микровзаимодействията помага за хуманизирането и и нейната мисия.

Маркетингът в общността изисква да знаете от какво се нуждаят и за какво се интересуват клиентите.

Силният маркетинг в общността е катализатор за бранда

Силният маркетинг в общността е катализатор, като допринася за по-голяма осведоменост и по-значимо представяне пред клиентите. Според Nielsen 92 процента от клиентите вярват повече на предложенията от приятели и семейството си, отколкото на рекламата. Този маркетинг от уста на уста е най-мощният маркетингов инструмент, който една компания може да има, тъй като идва от потребител, а не от реклама или директно от компанията.

В цифровия свят  конкуренцията е ожесточена и потребителите нямат недостиг на опции. Тук активирането на марката може да бъде решаващият, диференциращ фактор.

Силният маркетинг в общността носи и по-приятни и емоционални връзки с клиентите, което също помага.

Навременното управление на общността прави обслужването страхотно

Общностите са местата, към които клиентите често се обръщат за бързо обслужване на клиентите. Предприемачите могат да използват своята общност като начин за наблюдение на общите заявки.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.