Как да комуникирате с клиенти и партньори по време на пандемия?

communication-1

На фона на пандемията от коронавируса Covid-19 в много случаи комуникацията лице в лице вече не е подходяща възможност. При действащи забрани за пътуване и утвърдени правила за социална дистанция организациите изпитват висока степен на несигурност в няколко аспекта на своя бизнес.

Едно ново предизвикателство, пред което компаниите са изправени сега, е как да комуникират с партньори и клиенти, да ги поддържат ангажирани и бързо да им предоставят навременна информация, пише онлайн изданието business2community.com.

С толкова много други нови неизвестни и промени, пред които са изправени организациите, е изключително важно те да общуват ефективно с партньорите и клиентите си. Как обаче предприятията могат да гарантират, че правилната информация стига до правилните хора възможно най-бързо, особено когато вече има изобилие от информация и дезинформация?

Въпреки че всяка надежда за поддържане на ясен и ефективен комуникационен път изглежда загубена, има решение. С дигиталното сътрудничество всеки в екосистемата на организацията може да остане свързан, когато срещите лице в лице вече не са възможни.

Изданието обобщава и четири съвета за ефективна и ефикасна комуникация с партньори и клиенти, особено по време на несигурност.

Предоставяйте актуализации чрез портал за партньори или клиенти

Клиентите и партньорите ви искат да бъдат спокойни и в течение на ежедневния бизнес. Никой не може да предскаже бъдещето, но ако покажете, че вашата организация е готова да се справи с всеки сценарий, това ще им донесе увереност.

Независимо дали ще видят плана ви за непрекъснатост на работата, или трябва да знаят за промените във вашите продукти или услуги, информирането на вашите клиенти и партньори чрез портала гарантира, че правилната информация достига до точните хора.

Създайте курсове за обучения и подготовка

Ежедневно животът бързо се променя и най-добрият начин да подготвите партньорите и клиентите си за това е обучението. Осигурете им достъп до учебни материали, които ще им дадат необходимите умения за успех. Осигурете на клиентите и партньорите си най-добрите практики, като проследявате и наблюдавате техния напредък, за да идентифицирате пропуските в уменията. Тъй като работата от вкъщи се превръща в новата норма, важно е учебният материал да е лесно достъпен отвсякъде, по всяко време и от всяко устройство.

Четете отзивите и отговаряйте на всяко едно опасение

Отзивите от вашите партньори и клиенти изграждат доверие. Има много въпроси и притеснения при всяка глобална криза. Бъдете готови да съобщавате информация и данни. Събирайте обратната връзка в централизирана система, за да гарантирате, че екипът е в състояние да я разгледа и анализира.

Онлайн събития и информация

Ако имате възможност, провеждайте онлайн събития и информирайте всички, когато плановете се променят съобразно динамичната ситуация. Маркетингът на събития може да бъде най-ефективният канал за някои B2B бизнеси, но при настоящите обстоятелства това не е опция. Предварително планираните събития се разсрочват, преместват онлайн или се отменят. Важно е да информирате партньорите и клиентите за тези промени възможно най-скоро.

Необходима е комуникация, особено в периоди на несигурност. Не приемайте, че информацията се предава правилно на правилните хора. Използвайте цифровите инструменти за комуникация за лесно адаптиране към непрекъснато променящите се обстоятелства.

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.