Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

ENTERPRISE | July 9, 2020

Отиди най-горе

Най-горе

Няма коментари

Как да преминем безпрепятствено през сложния регламент на GDPR?

Как да преминем безпрепятствено през сложния регламент на GDPR?

През 2018 г. се случи най-важната промяна в регламента за поверителност на данните в Европейския съюз (ЕС). За една нощ предприятията, базирани в ЕС, , и тези, които предлагат маркетинг на аудиторията на ЕС, получиха за задача да се адаптират към новите правила, за да избегнат глоба в размер на над 20 милиона евро процента от годишния им световен оборот - която сума е по-голяма.

Въпреки че GDPR със сигурност е причинил огромно главоболие на собствениците на уеб сайтове по целия свят, бизнесът все пак може да се възползва, като изгради ново усещане за доверие между клиенти и компании онлайн, пише онлайн изданието entrepreneur.com.

По-строгите закони за защита на данните несъмнено ще застрашат съществуването на много предприятия онлайн с по-малко адаптивна организация, които са изложени на значителен риск да загубят потенциални клиенти или да платят големи глоби.

Спечелването на клиенти в ерата на засилена защита на данните може да означава живот или смърт за много начинания - особено за тези, базирани в Европа. Затова нека разгледаме по-задълбочено последиците от GDPR и как предприятията могат да ги преодолеят, за да продължат да генерират потенциални резултати.

GDPR в един поглед

Общият регламент за защита на данните е предназначен да защитава единствено личните данни на гражданите на държави от ЕС. Това означава, че не е задължително да спазвате този регламент, ако обработвате изключително данните на компаниите или влизате само в контакт с данните на граждани извън ЕС.

Независимо от това дали седалището ви е в Париж или Питсбург, Берлин или Буенос Айрес, или Талин или Токио, вашият уебсайт ще трябва да бъде напълно съвместен с GDPR, за да посрещне посетители от ЕС.

GDPR влезе в сила на 25 май 2018 г. и към тази дата всички предприятия трябваше незабавно да адаптират подходите си, за да се съобразят или да рискуват да платят големи глоби. Ако имате онлайн бизнес, задължително е да вземете под внимание GDPR. Това означава, че вашите уеб страници, онлайн магазин, акаунти в социалните медии, всичко, с което клиентите ви имат досег, трябва да е съвместимо с изискванията.

Онланй бизнесът е длъжен да информира онлайн потребителите, че ще обработва личните им данни. Терминът „лични данни“ в този случай е широк - включва бисквитки, които събират статистически данни с цел анализ ефективността на уебсайта и поведението на клиентите. Съгласно тези разпоредби дори местоположението на посетител се определя като „лични данни“ поради това, че има потенциал да направи потребителя идентифицируем.

Логично, GDPR носи неблагоприятни ефекти за конверсиите. Регламентът изисква съгласие на посетителите за получаване на бисквитки и това подтиква и откази. Самият акт за достъп до уебсайт и виждане на лента в долната част на началната страница заедно с текста: „Ние използваме бисквитки, за да събираме лични данни“ може да бъде изключително неприятен за някои потребители. В крайна сметка „личните данни“ звучат като нещо, което не трябва да се споделя.

Всички тези откази се отчитат и вземат под внимание от алгоритмите на Google и всеки, който има дори малък опит със SEO, знае колко е важно Google да разпознава уебсайта ви като ценен. Ако техните алгоритми виждат, че повече хора се отказват от уебсайта ви, Google ще счита вашите страници за спам или неподходящи и ще понижи класирането ви в резултатите от търсенето.

Всъщност много собственици на уебсайтове съобщават за спад в трафика след прилагането на новите регламенти за защита на личните данни в ЕС.

Маркетингови ограничения

Естествено, спадът на трафика означава спад в реализациите. Неизбежното намаляване на обема на посетителите би било важен проблем за преодоляване, който обаче се усложнява от тежки ограничения върху способността на собствениците на уебсайтовете да разбират поведението на своите посетители.

Възможно е това да не е първата цел на ЕС, но индустрията за онлайн видео игри е един от най-известните ранни примери в това отношение. Много интернет базирани игрови платформи трябва да затворят поради липса на ресурси за кодиране, което събира данните на играчите. За предприятията, които са зависими от по-изходящите форми на маркетинг към европейски клиенти, GDPR може да бъде нещо като законно минно поле със скъпи последствия.

Една година по-късно някои стъпки в регламента са далеч по-ясни. Ето кратък списък на начините, по които предприятията могат да продължат да процъфтяват в ерата на GDPR.

Винаги първо питайте

В основата на GDPR е съгласието. За всичко. Ако не сте отделили време да съставите добре структурирана политика за поверителност и включване на уебсайта ви, не забравяйте да започнете да работите върху това възможно най-скоро.

Съществуващата ви база данни от потребители вече ще е дала разрешение да продължава да получават имейли от вас. . Неминуемо ще има значително отпадане от списъците ви с мейли, така че възстановете мрежата си от потенциални клиенти. Услуги като MailChimp станаха много полезни ресурси за изграждане на привлекателни, но ненатрапчиви формуляри за съгласие за посетителите. За съжаление, всички формуляри за съгласие ще възпрепятстват възвръщаемостта, но добрият дизайн може да помогне поне по отношение на ограничаване на щетите.

Акцент върху инбаунд маркетинга

По-строгите регулации за защита на данните ускориха тенденцията за промени в по-базирани на съдържанието, социални, привличащи канали. В света на инбаунд маркетинга акцентът е върху насърчаване на потребителите да имат достъп до вашия сайт и с готовност да предлагат своите данни като част от стратегия за събиране на съдържание.

Тази форма на маркетинг позволява подхранването по имейл да поеме ролята на по-добре приветстваща стратегия за пренасочване - която може да помогне за насърчаване на по-високите проценти на конверсия сред получателите.

Оптимизирайте реализациите

Преобразуванията в мрежата просто се отнасят за момента, в който неизвестен досега посетител стане известен на вашия бизнес чрез използването на формуляр на място. В съвременния маркетинг актът на поставяне на един формуляр на началната ви страница не е достатъчен. Оптимизираните уеб реализации са в състояние да направят от непознат потребител познат на инструментите за автоматизация на пазара и уеб анализи. След това тези услуги са в състояние да съставят портфолио от информация за конкретен потребител, като същевременно използват и данните, които събират, за да направят образователни предположения около другите посетители.

Оптимизираната реализация има потенциал да предостави безценна информация за показатели като местоположение на посетителите, данни за тяхната компания, откъде са пристигнали на сайта и какво ги е накарало да предприемат стъпката на конвертиране. Налични са много инструменти за проследяване на действията на потребителя по този начин.

Уверете се, че вашите CRM или аналитични инструменти са съвместими

Инструментите за управление на взаимоотношенията с клиенти и аналитичните инструменти могат да бъдат жизненоважни за постигането на по-задълбочено разбиране както на вашите клиенти, така и на вашия собствен уебсайт. Въпреки това може да бъде жизненоважно да проверите дали данните, които получавате, са напълно съвместими с GDPR.

Много технологии, свързани с маркетинга, държат на някаква форма на информация за връзка с потребителя. Отделете малко време, за да разгледате по-подробно услугите, които регистрирате, и се уверете, че те са подходящи за целите ви, когато става въпрос за преобразувания от ЕС.

Разчистете старите данни

След като получите личните данни на бъдещи клиенти, може да е изкушаващо да запазите информацията им - в крайна сметка това е неразделна част от всяка маркетингова стратегия. Въпреки че получаването на имейл адресите на 250 000 посетители е впечатляващо, много от тях няма да са готови да купуват на сайта ви. Затова не забравяйте да изчистите списъците си с отписани и отхвърлени адреси.

Ще трябва да вземете решение и за премахване на потребители, които не се ангажират със съдържанието ви. Ако те не са проявили интерес към нито една ваша кампания през последните 12 месеца, например, вероятно и никога няма да го направят. Така ще запазите данните на ангажирани потребители, чиито реализации ще бъдат много по-впечатляващи, а и значително ще ограничите шансовете на бизнеса ви да попадне в тежка ситуация, свързана с поверителността.

Добави коментар

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.