Имейл маркетингът е все още ефективна форма на маркетинг. Бизнесът бавно идентифицира по-нови техники и понастоящем се фокусира още повече върху имейл маркетинга.
Въпреки че 2019 г. е доста прилична година за световния предприемачески пейзаж, компаниите трябва да излязат с по-нови маркетингови стратегии през 2020 г. за мащабиране. В тях имейл маркетингът отново има ключова роля, пише онлайн изданието business.com.
Защо това е така?
Повечето предприятия се кълнат във възможностите на маркетинга в социалните медии, което също е доста продуктивна форма на маркетинг. За рекламите, публикувани в социалните медии, обаче не винаги е ясно кой точно ги е видял. Въпреки че социалните текстове и изображения могат да бъдат манипулирани, през повечето време бизнесът не може да определи или контролира кога и къде се гледат публикациите.
Това е ключовата разлика с имейл маркетинга. Първо, предприятията могат да контролират изпратеното съдържание, докато получателят може лесно да контролира дали да види съобщението, да се абонира за бюлетини и съобщения или да се отпише. Следователно маркетингът по имейл е един инструмент, който дава възможност за преглед и взаимодействие на двете страни.
Еволюцията на GDPR и CCPA
Общият регламент за защита на данните (GDPR) и Калифорнийският закон за поверителност на потребителите (CCPA) са две от най-ефективните глобални регулаторни мерки, които призовават или по-скоро принуждават предприятията да се придържат към множество правила. Компаниите на практика трябва да споделят оперативната методология с широката публика, като прецизно и ясно я уведомяват как личните и данни се използват от бизнеса.
Именно тук ще влязат в действие ефикасни маркетингови планове за имейл маркетинг, тъй като се очаква да се постави приоритет на двойния отказ. Предприятията ще трябва да убедят крайния потребител, че неговите или нейните данни са притежавани и обработвани съобразно закона.
Онлайн изданието обобщава и пет от най-важните елемента за обновяване на имейл маркетинг стратегията за тази година, а и след това.
Правилна колекция от имена
Първата дейност, от която предприятията трябва да се въздържат, е да изпращат нежелани мейли, които и без това обикновено попадат в папката със спам на получателите. Ето защо е необходимо етично да се снабдят с имейл адресите на представители на своята аудитория. Това, което повечето компании правят, е да пускат формуляри в Google, да обещават подаръци за включване в бюлетини и други предложения. Подходът през 2020 г. обаче трябва да бъде малко по-различен, тъй като фирмите трябва да маркират или по-скоро да уведомяват потребителите за добавяне на имейл идентификаторите в списъка си. Стремежът на бизнеса трябва да бъде да достигне до точните хора.
Сегментиране на аудиторията
Сегментацията на аудиторията е основна грешка в колелото за имейл маркетинг. Преди да изпратите заредени със съдържание имейли е необходимо да оцените нивото на интерес на аудиторията и дори нейното поведение при покупка. Сегментирането на базата на аудиторията гарантира, че бизнесът може правилно да се концентрира върху съществуващите клиенти, както и върху новите конверсии.
Не би било грешно да се твърди, че повечето фирми не успяват да обмислят причината, поради която повечето от имейлите не са отворени. Сегментирането на аудиторията е един от начините как това да бъде избегнато.
Функционално съдържание
Друга стратегия за подобряване на качеството на имейл маркетинга през 2020 г. е да се концентрира прецизно върху качеството, свежестта и функционалността на съдържанието. Идеята е да бъдете креативни и оригинални с имейлите, но и да внимавате за правописни, пунктуационни, стилистични, фактологически и други грешки. След като се проверят оригиналността и коректността на съдържанието, е необходимо да се изготвят множество заглавия, за да изглеждат мейлите подходящи за по-широка клиентска база. Сегментирането ясно ще покаже кои елементи на кого точно да бъдат изпратени.
Кратко, точно, ясно
Има моменти, в които компаниите трябва да изпращат поредица от имейли под формата на имейл вериги. Въпреки това, за разлика от статиите, които могат и трябва да съдържат много информация, имейлите трябва да са кратки, точни и ясни. Маркетолозите следва да се съсредоточат върху компактността на имейлите, да използват прости, директни думи и да предлагат на клиентите само това, което потребителите биха искали да консумират.
Последователност на имейлите
Имейлите трябва да се изпращат по едно и също време. Съгласуваността на този график може да се окаже едно от малките чудеса за бизнеса. Необходимо е да се използва и определен формат. Не на последно място, графиките и другите допълнителни елементи в мейлите трябва да се споделят в различни платформи за социални медии за повишаване на информираността.
Остарелите стратегии за имейл маркетинг няма да работят повече, тъй като маркетолозите сега трябва да разчитат на прозрачност, качество на съдържанието, яснота на аудиторията и последователност повече от всичко друго.